JĘZYK MITU W REKLAMIE
ANETA DUDA
Wydawnictwo: KUL
Cena: 24.90 zł
22.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7702-076-0
224 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010
W niniejszej pracy analizuję treści reklamowego dyskursu. Jeżeli podejmuję problematykę różnorodnych konsekwencji reklamy (na przykład w rozdziale piątym), to tylko w odniesieniu do wyników obiektywnych badań prezentowanych w literaturze przedmiotu. Wychodzę z założenia, że treści reklamy propagują swoistą "modną świadomość" łączącą pewne nasze aktywności z posiadaniem przedmiotów, absolutyzują określone pojęcia i wartości, subtelnie rekonstytuują znaczenia społeczne w przedstawianiu swojej bezalternatywnej wizji świata. Przyjrzę się tej reklamowej ideologii, która dla realizacji swoich celów sięga po bardzo użyteczny środek mobilizujący pozaracjonalne sfery psychiki: po mit.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
CZEŚĆ I. MIT DZIŚ
Rozdział I. Teoria mitu Wybrane teorie mitu Mit i racjonalność Niezbywalność mitu
Rozdział II. Ideologiczne mitotworstwo Quasi-mityczność ideologii Mitologizacja kapitalizmu w reklamie Rozwój kultury konsumpcji a reklama Komercjalizacja mediów
Rozdział III. Mit reklamowy Reklama w badaniach kulturowych Forma i funkcje obrazu reklamowego Mit w reklamie, reklama jako mit CZĘŚĆ II. BADANIE MITU W REKLAMIE
Rozdział IV. Metodologia badan Metoda badawcza Hipotezy badawcze Dobór próby Uzyskane wyniki Rozdział V. Reklamowe mityzacje - interpretacje rzeczywistościMit piękna fizycznego Mityczna Gaja Dionizyjska beztroska Mit kobiecego wodzostwa Mit raju Cud produktu Mit prestiżu społecznego Kult marki
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
Kod wydawnictwa: 978-83-7702-076-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.