Dodano produkt do koszyka

Promocja

JAK ZMIENIĆ ZACHOWANIE UŻYTKOWNIKÓW I ZDOBYĆ WIERNYCH KLIENTÓW. ZASTOSOWANIA PSYCHOLOGII I EKONOMII BEHAWIORALNEJ wyd.2

JAK ZMIENIĆ ZACHOWANIE UŻYTKOWNIKÓW I ZDOBYĆ WIERNYCH KLIENTÓW. ZASTOSOWANIA PSYCHOLOGII I EKONOMII BEHAWIORALNEJ wyd.2

STEPHEN WENDEL

Wydawnictwo: HELION

Cena: 69.00 zł 54.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-283-7429-4
 
332 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

Zmiana nawyków czy modyfikacja zachowania bywa bardzo istotną kwestią. Często chodzi o coś więcej niż o proste przestawienie się z produktu na produkt - stawką może być zdrowie albo bezpieczeństwo. Jest sporo produktów cyfrowych, które mają za zadanie ułatwić użytkownikom wprowadzanie takich ważnych zmian: celem może być na przykład regularna aktywność fizyczna czy racjonalne zarządzanie swoim budżetem. Użyteczność tych produktów bywa jednak niewielka z wielu przyczyn. Podstawowa to nieuwzględnienie zasad, jakimi rządzi się ludzki umysł i mechanizm podejmowania decyzji.

Ta książka jest przewodnikiem po zdobyczach nauk o zachowaniu. Dowiesz się z niej, czym trzeba się kierować podczas projektowania różnych produktów, aby doprowadzić do korzystnych zmian w zachowaniach użytkowników. Przedstawiono tu po kolei wszystkie kroki prowadzące do stworzenia nowego produktu: odkrycie, projektowanie, implementację i ulepszenia. Opisano model działań CREATE, dzięki któremu unikniesz najczęstszych błędów i skuteczniej skłonisz użytkowników do określonych działań. Dzięki prezentacji modelu DECIDE dowiesz się, jak zaprojektować właściwą interwencję. Odkryjesz też, że zasady opisane w tej książce mogą być przydatne również wtedy, gdy postanowisz doprowadzić do dobrej zmiany nawyków... we własnym zespole!

SPIS TREŚCI

Przedmowa

Część I. Jak działa umysł

Rozdział 1. Decyzja i podjęcie działania
Zmiana zachowania i nauki o zachowaniu
Wstęp do nauk behawioralnych: jak działa umysł
Jesteśmy ograniczeni
Dwa umysły
Chodzimy na skróty: błędy i heurystyki
Chodzimy na skróty: nawyki
Kontekst ma olbrzymie znaczenie
Możemy projektować kontekst
Co może pójść nie tak
Kaprysy procesu podejmowania decyzji
Kaprysy działania
Mapa procesu podejmowania decyzji
Krótkie podsumowanie pojęć

Rozdział 2. Tworzenie działania
Od problemów do rozwiązań
Prosty model tego, kiedy i dlaczego działamy
Wskazówka
Reakcja
Ocena
Zdolność
Czas
Doświadczenie
Model działania CREATE
Każdy etap jest względny
Etapy mogą na siebie wpływać
Model powtarza się zawsze, gdy człowiek działa, i za każdym razem jest inny
Krótkie podsumowanie pojęć

Rozdział 3. Powstrzymywanie chybionych działań
Wykorzystywanie modelu CREATE do tworzenia przeszkód w działaniu
Zmiana istniejących nawyków
Uwaga: unikaj wskazówek
Reakcja: zmień rutynę przez przejęcie reakcji
Ocena: używaj świadomego wnioskowania
Ocena: zwiększ uwagę przez ćwiczenie uważności
Zdolność: wzmocnij siłę innych zachowań
Pochopne decyzje i godne pożałowania działania
Krótkie podsumowanie pojęć

Rozdział 4. Etyka zmiany zachowania
Szczególnie narzędzia cyfrowe manipulują użytkownikami
Co poszło nie tak: cztery typy zmiany zachowania
Długi cień
Produkty uzależniające
Behawioryzm etyki
Idziemy za pieniędzmi
Dalsze kroki: samodzielne korzystanie z nauk o zachowaniu
Oceń zamiary
Oceń bariery behawioralne
Odśwież sobie pamięć dzięki planowi etycznemu
Stwórz zespół opiniujący
Nie bądź elastyczny
Podnieś stawkę: używaj energii społecznej do zmiany motywacji
Pamiętaj o podstawowym błędzie przypisania
Stosuj zachęty prawne i ekonomiczne
Dlaczego projektowanie zmiany zachowania to temat szczególnie drażliwy
Krótkie podsumowanie pojęć

Część II. Plan zmiany zachowania

Rozdział 5. Podsumowanie procesu
Zrozumienie nie wystarczy potrzebujemy procesu
Proces jest powszechny
Szczegóły mają znaczenie
Skoro też jesteśmy ludźmi: praktyczne wskazówki i arkusze robocze
Trochę praktyki
Ćwiczenia

Rozdział 6. Definiowanie problemu
Gdy zespoły produktowe nie zdefiniują jasno problemu
Rozpocznij od wizji produktu
Sprecyzuj oczekiwany rezultat
Doprecyzuj rezultat
To i nic innego
Unikaj stanów umysłu
Ustal priorytety i połącz je
Staraj się nie zaczynać od pytania jak to zrobić?
Po co się trudzić?
Co, jeśli nie jesteście w stanie dojść do porozumienia odnośnie do oczekiwanego rezultatu?
Zdefiniuj wskaźniki mierzące rezultat
Praca z celami zorientowanymi na firmę
Nakreśl wizję
Wyznacz cele firmy
Zdefiniuj rezultaty dla użytkownika
Lista kontrolna
Kto podejmuje działanie?
Spisz swój początkowy pomysł działania
Doprecyzuj działanie
Wskaźniki działania
Szukaj minimalnego opłacalnego działania
Hipoteza zmiany zachowania
przykłady z różnych dziedzin
Przypomnienie: działanie != rezultat
Trochę praktyki
Arkusz roboczy: notatka z projektu behawioralnego

Rozdział 7. Badanie kontekstu
Co wiesz o swoich użytkownikach?
Jak zachowują się w codziennym życiu?
Jak zachowują się w aplikacji?
Persony behawioralne
Mapa behawioralna: jakie mikrozachowania prowadzą do działania?
Budowanie mapy behawioralnej
Zapisz to lub narysuj i dodaj szczegóły
Nowe produkty lub funkcjonalności a istniejące
Mapa behawioralna zaprzestania działania
Czy jest lepsze działanie?
Techniki generowania pomysłów
Wystrzegaj się oczywistości
Wybierz idealne oczekiwane działanie
Aktualizacja person behawioralnych
Diagnozowanie problemu przy użyciu modelu CREATE
Diagnozowanie niepodjęcia działania
Diagnozowanie niezaprzestania działania
Trochę praktyki
Arkusz roboczy: mapa behawioralna
Arkusz roboczy: doprecyzowanie pojęć aktora i działania

Rozdział 8. Zrozumienie naszej pracy: krótka historia o rybce
Zrób to za nich, gdy możesz
Strategie oszukiwania w jednorazowych działaniach
Zautomatyzuj działanie
Wystudiowana przypadkowość
Strategie oszukiwania w powtarzających się działaniach
Zautomatyzuj powtórzenia
Ale czy oszukiwanie to nie oszukiwanie?
Oszukiwanie w modelu działania
Kiedy nie możesz działać za nich, używaj modelu CREATE
Patrz dalej niż na motywację
Wartość i ograniczenia uświadamiania użytkowników
Patrz dalej niż na ekran produktu
Trochę praktyki
Ćwiczenie: przeanalizuj ponownie mapę

Rozdział 9. Tworzenie ingerencji: wskazówka, reakcja i ocena
Wskazówki do działania
Poproś ich
Przekształć coś we wskazówkę
Wyjaśnij, gdzie działać
Usuń rozproszenia: zmieć konkurencję
Bądź tam, gdzie skierowana jest uwaga użytkownika
Dopasuj się do grafiku użytkownika
Korzystaj z przypomnień
Taktyka dodatkowa: migający tekst
Reakcja intuicyjna
Opowiadaj o przeszłości, by wspierać przyszłe działania
Niech myślą o sukcesie
Buduj skojarzenia z tym, co dobre i znane
Skorzystaj z dowodu społecznego
Korzystaj z porównań ze znajomymi
Wykaż autorytet w danej dziedzinie
Bądź autentyczny i miej indywidualne podejście
Stwórz profesjonalną i piękną stronę
Świadoma ocena
Upewnij się, że zachęty są właściwe
Wykorzystaj istniejące motywacje, zanim dodasz nowe
Unikaj bezpośrednich płatności
Wykorzystaj lęk przed stratą
Twórz kontrakty zobowiązań i nośniki zobowiązań
Wypróbuj różne rodzaje motywacji
Wykorzystaj współzawodnictwo
Przenieś przyszłe motywacje do teraźniejszości
Kilka uwag na temat podejmowania decyzji
Unikaj narzutu poznawczego
Upewnij się, że instrukcje są zrozumiałe
Unikaj nadmiaru wyboru
Zwolnij
Trochę praktyki
Arkusz roboczy: ocena różnych ingerencji za pomocą modelu CREATE

Rozdział 10. Tworzenie ingerencji: zdolność, czas, doświadczenie
Zdolność użytkownika do działania
Usuń uciążliwości i wąskie gardła
Usuwaj niepotrzebne punkty decyzyjne
Ustaw odpowiednie wartości domyślne
Buduj zamiar implementacji
Porównanie ze znajomymi też może pomóc
Druga strona medalu: wiesz, że sobie poradzisz
Poszukaj prawdziwych przeszkód
Właściwy czas
Użyj słownictwa, które nie pozwala na czasową krótkowzroczność
Przypomnij o wcześniejszym zobowiązaniu do działania
Złóż zobowiązania innym
Niech nagroda nie powszednieje
Zarządzanie wcześniejszym doświadczeniem
Stosuj nowe początki
Korzystaj z reinterpretacji historii
Korzystaj z technik wspierających podejmowanie lepszych decyzji
Spraw, że działanie będzie celowo nieznane
Sprawdź jeszcze raz pytasz inną osobę
Trochę praktyki
Ćwiczenie

Rozdział 11. Tworzenie ingerencji: tematy zaawansowane
Ingerencje wieloetapowe
Łącz, gdzie to możliwe
Znów oszukuj, jeśli możesz
Pozwalaj na małe zwycięstwa
Stwórz pętlę informacji zwrotnej
Częste błędy
Łatwizna!
Ciężka praca buduje zobowiązania
Kształtowanie nawyków
Utrudnianie działania
Działania nawykowe
Pomysły na utrudnianie innych działań
Trochę praktyki
Ćwiczenie

Rozdział 12. Implementacja w produkcie
Dokonaj oceny etycznej
Zostaw miejsce na kreatywność
Ku przestrodze: moja opaska treningowa
Twórz wskaźniki behawioralne od pierwszego dnia
Co powinieneś już mieć
Implementacja monitorowania behawioralnego
Mierzenie zachowań i rezultatów w produkcie
Mierzenie zachowań i rezultatów poza produktem
Implementacja testów A/B i eksperymentów
Narzędzia monitorowania zachowania i eksperymentów
Trochę praktyki
Arkusz roboczy: weryfikacja etyczna
Opis i cel
Transparentność i wolność wyboru
Zarządzanie danymi i polityka prywatności
Ostateczna ocena

Rozdział 13. Określanie wpływu za pomocą testów A/B i eksperymentów
Testy: jak i dlaczego
Dlaczego eksperymenty są (prawie) lepsze niż ciepłe bułeczki
Projektowanie eksperymentalne w szczegółach
Ile osób wystarczy?
Jak długo to wystarczająco długo?
Wykorzystanie wagi biznesowej, by zdefiniować wystarczająco
Punkty do zapamiętania na temat projektowania eksperymentu
Analizowanie rezultatów eksperymentów
Czy efekt jest wystarczająco duży? Określanie istotności statystycznej
Inne rozważania
Rodzaje eksperymentów
Inne rodzaje eksperymentów
Optymalizacja eksperymentów
Jak działa eksperymentalna optymalizacja
Kiedy i dlaczego testować?
Trochę praktyki
Arkusz roboczy: projektowanie eksperymentu
Krok 1. Co podlega testom?
Krok 2. Jakie są ekstrema rezultatów?
Krok 3. Oblicz wielkość próby dla ekstremów
Krok 4. Jak dużo osób możesz zbadać?
Krok 5. Ile osób powinno być w każdej grupie?
Krok 6. Czy masz wszystko, czego potrzebujesz?

Rozdział 14. Określanie wpływu, gdy nie można przeprowadzić testów A/B
Inne sposoby określenia wpływu
Analiza przed po
Przekrojowa analiza wpływu
Unikatowe działania i rezultaty
Co, jeśli rezultatu nie można zmierzyć w produkcie?
Znajdź dowolny sposób mierzenia rezultatu i działania (byle nie była to ankieta)
Znajdź przypadki połączenia zachowania produktowego z realnymi rezultatami
Budowanie mostu danych
Trochę praktyki

Rozdział 15. Ocena kolejnych kroków
Określ, jakie zmiany zaimplementować
Zbierz
Nadaj priorytety
Włącz
Mierz wpływ każdej dużej zmiany
Jakościowe testy przyrostowych zmian
Kiedy jest wystarczająco dobrze?
Trochę praktyki

Część III. Zbuduj swój zespół i odnieś z nim sukces

Rozdział 16. Obecny stan wiedzy
Co zrobiliśmy: światowe badania zespołów behawioralnych
Kogo tam mamy?
Co nas interesuje
Zespoły dedykowane
Pozostałe zespoły
Szeroki zakres zastosowań
Początki
Model biznesowy
Miejsce
Obszary zainteresowań
Wyzwania
Praktyczne wyzwania w funkcjonowaniu zespołu
Kryzys powtarzalności w nauce
Trochę praktyki

Rozdział 17. Czego będziesz potrzebował dla swojego zespołu
Od tego, co zrobiono, do tego, co Ty zrobisz
Udowodnienie swojej wartości
Przemyśl model biznesowy
Umiejętności i ludzie, których potrzebujesz
Pierwszy zestaw umiejętności: podstawy niebehawioralne
Drugi zestaw umiejętności: ocena wpływu
Trzeci zestaw umiejętności: głębokie zrozumienie umysłu i jego osobliwości
Poza listą: tytuł naukowy
Jak łączyć te umiejętności w zespole
Pomoc badaczy akademickich
Data science i nauki o zachowaniu
Korzystanie z data science w projektowaniu zmiany zachowania
Trochę praktyki

Rozdział 18. Wnioski
Jak podejmujemy decyzje i działania
Kształtowanie zachowania przez produkt: model CREATE
Model DECIDE i budowanie ingerencji behawioralnej
Inne tematy
Często zadawane pytania
Czym zwykle różnią się warunki wstępne od działania?
Co się zmienia, gdy użytkownik nabiera doświadczenia z produktem?
Jak utrzymać zaangażowanie w produkt?
Co się dzieje, zanim człowiek po raz pierwszy podejmie działanie?
Spojrzenie w przód

Słowniczek pojęć

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-283-7429-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl