Dodano produkt do koszyka

Promocja

ISTOTA I CHARAKTER PRAWNY UMOWY CONSULTINGU

ISTOTA I CHARAKTER PRAWNY UMOWY CONSULTINGU

KREKORA-ZAJĄC DOROTA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI

Cena: 18.80 zł 16.92 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7299-649-7

139 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010

Przedmiotem niniejszej opracowania jest istota i charakter prawny umowy consultingu zarówno na gruncie prawa polskiego, jak i amerykańskiego. Źródeł powstania tej umowy należy upatrywać z jednej strony w dokonującym się we wszystkich branżach gospodarki postępie technicznym, z drugiej - w szeroko rozumianej specjalizacji poszczególnych dziedzin życia. Oba te zjawiska spowodowały, iż na przestrzeni lat nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistyczne usługi i związaną z nimi fachową wiedzę. Nieodłącznymi elementami prowadzenia działalności gospodarczej stało się zatem służenie fachową radą, udzielanie informacji, jak też wszechstronne z nich korzystanie. Współczesne ramy organizacyjno-prawne tego typu działalności nakierowanej na pomoc przedsiębiorcy w jak najszerszym zakresie stanowi właśnie consulting.Umowa consultingu jest umową nieskodyfikowaną, co oznacza brak jakichkolwiek jej uregulowań na gruncie prawa polskiego. Bez wątpienia jest to umowa o świadczenie usług, a zatem według art. 750 k.c.1 należy do niej stosować odpowiednio przepisy dotyczące umowy zlecenia. Problemem pozostaje kwestia, które przepisy dotyczące umowy zlecenia należy stosować bezpośrednio, które z pewnymi modyfikacjami, a które z nich nie powinny mieć zastosowania.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I. Rozwój historyczny i istota consultingu1. Consulting I generacji2. Consulting II generacji3. Consulting III generacji5. Istota consultingu

Rozdział II. Charakter prawny umowy consultingu1. Typologia1.1. Umowa consultingu jako umowa nienazwana1.2. Umowa consultingu jako umowa mieszana1.3. Umowa consultingu jako umowa dwustronnie zobowiązująca i wzajemna1.4. Umowa consultingu jako umowa odpłatna1.5. Umowa consultingu jako umowa konsensualna1.6. Umowa consultingu jako umowa kauzalna1.7. Umowa consultingu jako umowa starannego działania1.8. Umowa consultingu jako umowa swobodnie negocjowana1.9. Umowa consultingu jako umowa o świadczenie usług1.10. Umowa consultingu jako umowa gospodarcza2. Przedmiot umowy consultingu3. Podmioty umowy consultingu3.1. Terminologia3.2. Charakterystyka klienta3.3. Charakterystyka jednostki consultingowej3.4. Charakterystyka innych podmiotów umowy consultingu4. Treść zobowiązania umowy consultingu4.1. Prawa jednostki consultingowej4.2. Obowiązki jednostki consultingowej4.3. Prawa klienta4.4. Obowiązki klienta5. Inne postanowienia umowne5.1. Klauzule umowne5.2. Forma umowy5.3. Czas trwania i sposoby zakończenia6. Odpowiedzialność jednostki consultingowej

Rozdział III. Porównanie umowy consultingu z innymi umowami1. Umowa consultingu a umowa zlecenia2. Umowa consultingu a umowa o dzieło3. Umowa consultingu a umowa know-how4. Umowa consultingu a umowa o prace badawczo-rozwojowe5. Umowa consultingu a umowa franchisingu

Rozdział IV. Umowa consultingu w Stanach Zjednoczonych Ameryki1. Wiadomości ogólne2. Wynagrodzenie3. Treść umowy consultingu4. Odpowiedzialność i środki ochrony prawnej5. Umowa consultingu we wzorcach Banku Światowego5.1. Zagadnienia wstępne5.2. Informacje ogólne dotyczące prezentowanego wzorca5.3. Strony umowy5.4. Przedmiot umowy5.5. Prawa i obowiązki konsultantów5.6. Postanowienie zapobiegające konfliktowi interesów5.7. Zasada poufności5.8. Obowiązek informacyjny5.9. Własność dokumentacji stworzonej w ramach realizacji umowy.5.10. Wyposażenie i środki zapewnione przez klienta5.11. Obowiązki klienta5.12. Klauzula zgodnej współpracy5.13. Rozwiązywanie sporów

Zakończenie

Wykaz skrótów

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7299-649-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl