INTERNET A NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ. WYBRANE ZAGADNIENIA
JOLANTA ZIELIŃSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY W KRAKOWIE
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8084-807-8
149 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Tematyka publikacji wpisuje się w pewnego rodzaju przejścia między tradycyjnym użytkownikiem technologii informatycznych i komunikacyjnych a wymuszoną przez okoliczności pandemii sytuacją nadania im nowej prawomocności. W podsumowaniu każdego z rozdziałów znajduje się szereg wniosków cennych zarówno dla praktyki życia rodzin i instytucji systemu rehabilitacji, jak i polityki społecznej i edukacyjnej.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Niepełnosprawność a aktualne wyzwania edukacyjne - nowa rola Internetu w Super Inteligentnym Społeczeństwie 5.0
1.1. Wprowadzenie
1.2. Personalizacja edukacji a technologia jako wartość dodana
1.3. Cyborgizacja edukacji a niepełnosprawność
1.4. Wiek XXI wiekiem edukacji
1.5. Podsumowanie
Rozdział 2. Małopolska Chmura Edukacyjna w perspektywie niepełnosprawności użytkownika
2.1. Wprowadzenie
2.2. Cele realizacji projektu Małopolska Chmura Edukacyjna
2.3. Charakterystyka odbiorców projektu Małopolska Chmura Edukacyjna
2.4. Ocena innowacyjności projektu Małopolska Chmura Edukacyjna
2.5. Osoba niepełnosprawna jako użytkownik Chmury Edukacyjnej
2.6. Podsumowanie
Rozdział 3. Samodzielność korzystania z Internetu osób z niepełnosprawnością 3.1. Wprowadzenie
3.2. Trudności w korzystaniu z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością 3.3. Samodzielne korzystanie z Internetu osób z niepełnosprawnością
intelektualną
3.4. Samodzielne korzystanie z Internetu osób z niepełnosprawnością
ruchową
3.5. Samodzielne korzystanie z Internetu osób z niepełnosprawnością
sensoryczną
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4. Internet jako środowisko aktywności młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną
4.1. Wprowadzenie
4.2. Internet a niepełnosprawność użytkownika - uwagi ogólne
4.3. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim - wiadomości wstępne
4.4. Doniesienie z badań dotyczących Internetu jako środowisko aktywności osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
4.5. Podsumowanie
Rozdział 5. Model rodzica poszukującego w Internecie informacji na temat niepełnosprawności dziecka
5.1. Wprowadzenie
5.2. Internet jako przestrzeń społecznego wsparcia - uwagi ogólne
5.3. Doniesienie z badań nad modelem rodzica dziecka z niepełnosprawnością korzystającego z Internetu jako formy wsparcia
5.4. Podsumowanie
Rozdział 6. Internet jako źródło informacji na temat wczesnego wspomagania rozwoju
6.1. Wprowadzenie
6.2. Internet a wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - uwagi ogólne
6.3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - wiadomości wstępne
6.4. Doniesienie z badań opinii rodziców, terapeutów, studentów pedagogiki specjalnej na temat Internetu jako źródła informacji o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
6.5. Podsumowanie
Rozdział 7. Internet jako źródło informacji na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu
7.1. Wprowadzenie
7.2. Internet jako źródło informacji - uwagi ogólne
7.3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu - wiadomości wstępne
7.4. Doniesienie z badań opinii rodziców i terapeutów na temat Internetu jako źródła informacji o zaburzeniach ze spektrum autyzmu
7.5. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8084-807-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.