Dodano produkt do koszyka

Promocja

INSTYTUCJE OTOCZENIA BIZNESU WYBRANE ASPEKTY

INSTYTUCJE OTOCZENIA BIZNESU WYBRANE ASPEKTY

red.PRZEMYSŁAW SKULSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-869-9

132 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Procesy zachodzące we współczesnej gospodarce powodują zwiększenie znaczenia otoczenia biznesu oraz jego wpływu na działania przedsiębiorstw. Monografia ma na celu przedstawienie ewolucji otoczenia biznesu oraz jego wpływu na działania gospodarcze z perspektywy instytucjonalnej. Uwzględniono odziaływanie instytucji zarówno formalnych, jak i nieformalnych, jako osadzonych i ukształtowanych w danej kulturze.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Otoczenie biznesu i otoczenie instytucjonalne (Marcin Brol, Przemysław Skulski)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Charakterystyka otoczenia biznesu
1.3. Metody analizy otoczenia biznesu
1.4. Instytucjonalne otoczenie biznesu
1.5. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 2. Instytucjonalne otoczenie biznesu w perspektywie historyczno-teoretycznej (Bartosz Scheuer)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Otoczenie biznesu w epoce merkantylizmu
2.3. Otoczenie biznesu w koncepcjach liberalnych i ekonomii klasycznej
2.4. Otoczenie biznesu po Wielkim Kryzysie. Powstanie makroekonomii
2.5. Zmiany w otoczeniu biznesu po upadku konsensusu keynesowskiego
2.6. Otoczenie biznesu na początku XXI wieku
2.7. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 3. Podmioty sektora publicznego jako instytucjonalne otoczenie biznesu (Marcin Brol)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Sektor publiczny a otoczenie
3.3. Wpływ instytucji na gospodarkę
3.4. Źródła nieefektywności w sektorze publicznym i metody przeciwdziałania jej
3.5. Podmioty sektora publicznego jako klienci podmiotów prywatnych
3.6. Miejsce sektora publicznego we współczesnej gospodarce
3.7. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 4. Kultura jako element otoczenia biznesu (Przemysław Skulski)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Kultura jako pojęcie wieloznaczne
4.3. Elementy otoczenie kulturowego
4.4. Przegląd wybranych typologii kultury
4.5. Problem multikulturowości w biznesie
4.5.1. Rozwój idei multikulturowości
4.5.2. Multikulturowość - perspektywa międzynarodowa
4.5.3. Multikulturowe korporacje
4.5.4. Krytyka multikulturalizmu
4.6. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 5. Instytucje otoczenia biznesu w rozwoju innowacyjnej gospodarki (Niki Derlukiewicz)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Polityka innowacyjna
5.3. Założenia Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
5.4. Instytucje otoczenia biznesu w Polsce
5.5. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 6. Umiędzynarodowienie małych i średnich przedsiębiorstw w instytucjach otoczenia biznesu na przykładzie polskich parków technologicznych (Magdalena Stawicka)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Aspekty teoretyczne internacjonalizacji przedsiębiorstw
6.3. Sektor MŚP w Polsce i skala jego internacjonalizacji
6.4. Parki technologiczne jako instytucje otoczenia biznesu wspierające działalność i rozwój MŚP
6.5. Umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw w parkach technologicznych
6.6. Podsumowanie
Literatura

Zakończenie

Spis rysunków

Spis tabel

Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-869-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl