INSTYTUCJE OTOCZENIA BIZNESU WYBRANE ASPEKTY
red.PRZEMYSŁAW SKULSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7695-869-9
132 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Procesy zachodzące we współczesnej gospodarce powodują zwiększenie znaczenia otoczenia biznesu oraz jego wpływu na działania przedsiębiorstw. Monografia ma na celu przedstawienie ewolucji otoczenia biznesu oraz jego wpływu na działania gospodarcze z perspektywy instytucjonalnej. Uwzględniono odziaływanie instytucji zarówno formalnych, jak i nieformalnych, jako osadzonych i ukształtowanych w danej kulturze.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Otoczenie biznesu i otoczenie instytucjonalne (Marcin Brol, Przemysław Skulski)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Charakterystyka otoczenia biznesu
1.3. Metody analizy otoczenia biznesu
1.4. Instytucjonalne otoczenie biznesu
1.5. Podsumowanie
Literatura
Rozdział 2. Instytucjonalne otoczenie biznesu w perspektywie historyczno-teoretycznej (Bartosz Scheuer)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Otoczenie biznesu w epoce merkantylizmu
2.3. Otoczenie biznesu w koncepcjach liberalnych i ekonomii klasycznej
2.4. Otoczenie biznesu po Wielkim Kryzysie. Powstanie makroekonomii
2.5. Zmiany w otoczeniu biznesu po upadku konsensusu keynesowskiego
2.6. Otoczenie biznesu na początku XXI wieku
2.7. Podsumowanie
Literatura
Rozdział 3. Podmioty sektora publicznego jako instytucjonalne otoczenie biznesu (Marcin Brol)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Sektor publiczny a otoczenie
3.3. Wpływ instytucji na gospodarkę
3.4. Źródła nieefektywności w sektorze publicznym i metody przeciwdziałania jej
3.5. Podmioty sektora publicznego jako klienci podmiotów prywatnych
3.6. Miejsce sektora publicznego we współczesnej gospodarce
3.7. Podsumowanie
Literatura
Rozdział 4. Kultura jako element otoczenia biznesu (Przemysław Skulski)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Kultura jako pojęcie wieloznaczne
4.3. Elementy otoczenie kulturowego
4.4. Przegląd wybranych typologii kultury
4.5. Problem multikulturowości w biznesie
4.5.1. Rozwój idei multikulturowości
4.5.2. Multikulturowość - perspektywa międzynarodowa
4.5.3. Multikulturowe korporacje
4.5.4. Krytyka multikulturalizmu
4.6. Podsumowanie
Literatura
Rozdział 5. Instytucje otoczenia biznesu w rozwoju innowacyjnej gospodarki (Niki Derlukiewicz)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Polityka innowacyjna
5.3. Założenia Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
5.4. Instytucje otoczenia biznesu w Polsce
5.5. Podsumowanie
Literatura
Rozdział 6. Umiędzynarodowienie małych i średnich przedsiębiorstw w instytucjach otoczenia biznesu na przykładzie polskich parków technologicznych (Magdalena Stawicka)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Aspekty teoretyczne internacjonalizacji przedsiębiorstw
6.3. Sektor MŚP w Polsce i skala jego internacjonalizacji
6.4. Parki technologiczne jako instytucje otoczenia biznesu wspierające działalność i rozwój MŚP
6.5. Umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw w parkach technologicznych
6.6. Podsumowanie
Literatura
Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7695-869-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.