INSTRUMENTY WSPIERAJĄCE KSZTAŁCENIE USTAWICZNE PRACOWNIKÓW REGULACJE I ICHE WYKORZYSTANIE W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH
red.nauk.ELŻBIETA KRYŃSKA
Wydawnictwo: INSTYTUT PRACY I SPRAW SOCJALNYCH
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-61125-83-9
165 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013
Niniejsze opracowanie zawiera wyniki badań przeprowadzonych w ramach projektu Urlopy szkoleniowe i zwolnienie z dnia pracy jako instrumenty wspierające podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników. Składa się z dwóch zasadniczych części. W części pierwszej zamieszczono analizę źródeł wtórnych (danych zastanych) obejmujących literaturę przedmiotu (krajową i zagraniczną), dokumenty i akty prawne oraz dane zgromadzone i udostępnione przez statystykę publiczną polską i unijną w obszarze inwestowania w kapitał ludzki, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia ustawicznego pracowników. Część druga zawiera wyniki badań pierwotnych przeprowadzonych w zbiorowości pracowników, pracodawców oraz przedstawicieli organizacji partnerów społecznych i Państwowej Inspekcji Pracy. Część tę zamykają wnioski syntetyczne z przeprowadzonych badań oraz rekomendacje dotyczące zwiększenia uczestnictwa pracowników w kształceniu ustawicznym, ze szczególnym uwzględnieniem poprawy wykorzystania przez nich urlopów szkoleniowych oraz zwolnień z dnia pracy.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
CZĘŚĆ I
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE PRACOWNIKÓW JAKO INWESTYCJA W KAPITAŁ LUDZKI
Elżbieta Kryńska
1. Inwestowanie w kapitał ludzki. Polska na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej
1.1. Inwestycje w kapitał ludzki
1.2. Kapitał ludzki i jego zmiany
1.3. Kształcenie ustawiczne dorosłych
1.4. Ustawiczne kształcenie zawodowe (CVT) pracowników w przedsiębiorstwach
1.5. Podsumowanie
Iwona Poliwczak
2. Kształcenie ustawiczne pracowników w krajach Unii Europejskiej
2.1. Kształcenie ustawiczne w dokumentach Międzynarodowej Organizacji Pracy
2.2. Kształcenie ustawiczne w dokumentach UE
2.3. Działania pobudzające aktywność edukacyjną w krajach członkowskich Unii Europejskiej
2.4. Urlopy szkoleniowe jako instrument motywujący do podejmowania kształcenia ustawicznego przez pracowników
2.5. Podsumowanie
Iwona Poliwczak
3. Kształcenie ustawiczne pracowników w Polsce
3.1. Kształcenie ustawiczne w dokumentach rządowych
3.2. Prawne uwarunkowania kształcenia ustawicznego pracowników
3.3. System kształcenia ustawicznego pracowników
3.4. Przywileje kształcących się pracowników
3.5. Źródła finansowania kształcenia ustawicznego pracowników
3.6. Stosowanie urlopu szkoleniowego i zwolnienia z części lub całości dnia pracy w świetle dotychczasowych badań
3.7. Podsumowanie
CZĘŚĆ II
URLOPY SZKOLENIOWE I ZWOLNIENIE Z DNIA PRACY JAKO INSTRUMENTY WSPIERAJĄCE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH PRACOWNIKA - WYNIKI BADAŃ
Łukasz Arendt
4. Instrumenty wsparcia kształcenia pracowników w ocenie ich samych
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pracownicy korzystający z urlopu szkoleniowego
4.2.1. Aktywność edukacyjna pracowników
4.2.2. Bariery utrudniające podejmowanie kształcenia ustawicznego przez pracowników
4.2.3. Urlop szkoleniowy i zwolnienie z dnia pracy
4.3. Nauczyciele niekorzystający z urlopu szkoleniowego
4.3.1. Aktywność edukacyjna nauczycieli
4.3.2. Bariery utrudniające podejmowanie kształcenia ustawicznego przez nauczycieli
4.3.3. Urlop szkoleniowy i zwolnienie z dnia pracy
4.4. Pozostali pracownicy niekorzystający z urlopu szkoleniowego
Halina Sobocka-Szczapa
5. Instrumenty wsparcia kształcenia pracowników w ocenie pracodawców,
5.1. Wprowadzenie
5.2. Wspieranie aktywności edukacyjnej pracowników
5.2.1. Pracodawcy, którzy stosowali instrumenty wspierające kształcenie ustawiczne pracowników przed wprowadzeniem zmian
5.2.2. Pracodawcy, którzy stosowali instrumenty wspierające kształcenie ustawiczne pracowników po wprowadzeniu zmian w przepisach prawnych
5.2.3. Pracodawcy, którzy stosowali urlop szkoleniowy i zwolnienie z części lub całości dnia pracy przed i po zmianach przepisów prawnych
5.3. Stosowanie instrumentów wspomagających kształcenie pracowników przez różne grupy pracodawców
5.3.1. Urlopy szkoleniowe
5.3.2. Zwolnienie z części lub całego dnia pracy
5.4. Ocena zmian przepisów prawnych
5.4.1. Pracodawcy, którzy stosowali instrumenty wspierające kształcenie ustawiczne pracowników przed wprowadzeniem zmian przepisów prawnych
5.4.2. Pracodawcy, którzy stosowali instrumenty wspierające kształcenie ustawiczne pracowników po wprowadzeniu zmian przepisów prawnych
5.4.3. Pracodawcy, którzy stosowali instrumenty wspierające kształcenie ustawiczne pracowników przed i po wprowadzeniu zmian przepisów prawnych
Iwona Kukulak-Dolata
6. Instrumenty wsparcia kształcenia pracowników w ocenie przedstawicieli organizacji partnerów społecznych oraz Państwowej Inspekcji Pracy
6.1. Wprowadzenie
6.2. Ocena aktywności edukacyjnej w przedsiębiorstwach
6.3. Skłonność pracodawców do współfinansowania kształcenia ustawicznego
6.4. Uprawnienia kształcących się pracowników
6.4.1. Urlopy szkoleniowe
6.4.2. Zwolnienie pracownika z całości lub części dnia
Łukasz Arendt, Iwona Kukulak-Dolata, Halina Sobocka-Szczapa
7. Jak poprawić wykorzystanie instrumentów wspierających podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników? Wnioski i rekomendacje
7.1. Perspektywa pracowników
7.2. Perspektywa pracodawców
7.3. Perspektywa związków zawodowych, organizacji pracodawców i Państwowej Organizacji Pracy
WYKAZ ŹRÓDEŁ CYTOWANYCH
Kod wydawnictwa: 978-83-61125-83-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.