Dodano produkt do koszyka

Promocja

INSTRUMENTY I OBSZARY PRZEOBRAŻEŃ I ZMIAN ORGANIZACYJNYCH W WARUNKACH GLOBALIZACJI

INSTRUMENTY I OBSZARY PRZEOBRAŻEŃ I ZMIAN ORGANIZACYJNYCH W WARUNKACH GLOBALIZACJI

red.nauk.ARKADIUSZ POTOCKI

Wydawnictwo: DIFIN

Cena: 94.50 zł 74.66 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7641-120-0
 
555 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009
 

W książce zaprezentowano poglądy praktyków i teoretyków zarządzania jak nie ulec w walce konkurencyjnej w warunkach globalizacji, a także w sytuacji obecnego globalnego kryzysu ekonomicznego. Jak nie ulec, to znaczy jakie stosować instrumenty zarządzania i w jakich obszarach działalności.Pierwszy fragment książki poświęcony jest dwu zagadnieniom. Pierwsze dotyczy odpowiedzi na pytanie: czy adaptować się do zmian w otoczeniu, czy kształtować otoczenie zewnętrzne? Jakie przyjmować formy organizacyjne współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi? Jaką przyjąć strategię? Jednak równie ważne jest wskazanie, co zrobić wewnątrz firmy, aby sprostać wyzwaniom globalizacji. Czy dotychczas stosowane metody zarządzania, w tym metody motywacji, tworzenia i wdrażania innowacji, zachęcają pracowników do angażowania się w rozwiązywanie problemów przedsiębiorstwa?Gospodarka oparta na wiedzy zwróciła uwagę praktyków i teoretyków zarządzania na możliwości jakie niesie właściwe wykorzystanie zasobów niematerialnych w walce konkurencyjnej. Odpowiednią uwagę przywiązuje się do marki, reputacji, czy zachowania organizacji są etyczne i czy cieszy się ona zaufaniem wśród własnych pracowników, a także w otoczeniu. Podkreśla się rolę kapitału intelektualnego organizacji, a szczególnie jej relacje z klientami. Globalna reklama, globalny rynek przekłada się na postawy i zachowania konsumentów oczekujących zaspokojenia określonych potrzeb jakościowych towarów i usług. Zatem jakość obok ceny staje się podstawowym instrumentem walki konkurencyjnej. Owa walka to nie tylko działania kierownictw organizacji, ale i ogółu w nich zatrudnionych. Tej problematyce poświęcono trzeci rozdział publikacji.Następny rozdział książki poświęcony jest przeobrażeniom w organizacjach niebiznesowych. Autorzy poszczególnych fragmentów starają się odpowiedzieć na pytania: czy w Polsce mamy już do czynienia z "nowym zarządzaniem publicznym"?, czy nastąpiły zmiany w kierowaniu na wzór organizacji biznesowych?, na ile Unia Europejska przyczynia się do przeobrażeń w funkcjonowaniu społeczności lokalnych?, czy owe przemiany przekładają się na zaspokojenie lokalnych potrzeb społecznych?

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Arkadiusz Potocki

Rozdział 1. Metody zmian wewnątrz organizacji i przeobrażeń w relacjach z jej otoczeniem
Wpływ globalizacji na strukturę związków współpracy MSP

Anna Adamik
Alianse wielostronne jako koncepcja zarządzania rozwojem przedsiębiorstw

Beata Barczak
Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w warunkach integracji europejskiej

Katarzyna Bartusik
Kierunki rozwoju organizacyjnego polskich przedsiębiorstw - orientacja na procesy a efektywność

Wojciech Cieśliński
Kryzysy we wdrażaniu organizacji zorientowanej na procesy

Szymon Cyfert
Aktualne tendencje i bariery w doskonaleniu systemów wynagrodzeń na przykładzie wybranych polskich przedsiębiorstw

Janusz Czekaj
Globalizacja i integracja rynków finansowych a polski sektor bankowy - wybrane aspekty

Beata Domańska-Szaruga
Wirtualne drzewa wytwórcze

Marek Dudek
Rynki lokalne w strategiach korporacji zagranicznych

Agnieszka Dziubińska
Innowacyjność przedsiębiorstwa a proces tworzenia wartości - wybrane modele strategii

Paweł Filipowicz
Implementacja technik i metod organizatorskich w systemach zarządzania współczesnych przedsiębiorstw

Michał Flieger
Współdziałanie pracownicze w warunkach międzynarodowych przejęć

Daniel Gach
Zrównoważony rozwój czynnikiem warunkującym funkcjonowanie przedsiębiorstw w nowoczesnej gospodarce

Jan Kaczmarczyk
Potencjał czy kluczowe kompetencje czynnikami sukcesu współczesnych przedsiębiorstw?

Bogusław Kaczmarek
Kierunki przeobrażeń przedsiębiorstw w dobie globalizacji

Jacek Kopeć
Strategiczne dopasowanie portfela projektów innowacyjnych

Alina Kozakiewicz
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw usługowych w Polsce

Katarzyna Kozioł
Zastosowanie platformy logistycznej we wspomaganiu łańcucha dostaw

Tomasz Markus
SSC i CC - jako przejaw konsolidacji administracyjnej i kompetencyjnej przedsiębiorstw ponadnarodowych

Wojciech Matusiński
Holonowe systemy montażowe

Gabriela Mazur, Jacek Obrzud
Teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania procesowego w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Gabriela Mazur, Jacek Obrzud
Zmiany na rynkach globalnych i lokalnych (spadek sprzedaży) a stosowanie koncepcji CRM przez dealerów samochodów osobowych w województwie pomorskim

Bogdan Nogalski, Wojciech Machel
Innowacyjność średniego przedsiębiorstwa w świetle wyników case research

Bogdan Nogalski, Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz
Działania marketingu społecznego dużych sieci detalicznych w Polsce w kontekście przemian strukturalnych zachodzących w handlu

Renata Oczkowska, Grażyna Śmigielska
Czy każde przedsiębiorstwo powinno przekształcać się w organizację w ruchu?

Katarzyna Olejczyk-Kita
Strategie firm w kryzysie

Jacek Pasieczny
Elastyczność organizacji z perspektywy schematów strategicznych

Włodzimierz Rudny
Zarządzanie funkcjami organicznymi w złożonych organizacjach gospodarczych w dobie globalizacji

Dariusz Sobotkiewicz
Które z partycypacyjnych metod i technik organizowania pracy indywidualnej sprzyjają kształtowaniu zachowań pracowników (w świetle wyników badań)?

Jania Stankiewicz, Marta Moczulska
Wybrane aspekty zarządzania zmianami w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw

Aneta Stosik
Uwarunkowania aktywności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach przemysłowych województwa zachodniopomorskiego

Katarzyna Szopik-Depczyńska
Zmiany struktur organizacyjnych przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych

Małgorzata Tyrańska, Jolanta Walas-Trębacz
Zarządzanie kompetencjami w organizacjach województwa małopolskiego - wyniki badań ankietowych

Maciej Walczak
Umiędzynarodowienie i globalizacja a strategie rozwoju przedsiębiorstw

Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
Kompetencje przedsiębiorstw w realizacji procesu strategicznego

Andrzej Żuk

Rozdział 2. Zasoby niematerialne jako czynnik konkurencji
Implementacja zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w systemach logistycznych organizacji

Monika Jedynak
Rola kultury organizacyjnej w procesie budowania marki

Barbara Józefowicz
Wpływ reputacji przedsiębiorstwa na budowę jego wartości w warunkach globalizacji

Katarzyna Majchrzak
Personalny aspekt kształtowania wartości relacji przedsiębiorstwa z klientami

Estera Piwoni-Krzeszowska
Znaczenie zaufania w zarządzaniu współczesnymi organizacjami - ujęcie transakcyjne (na podstawie wyników badań własnych)

Jarosław Plichta
Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością w małym przedsiębiorstwie - specyficzne cechy, kluczowe obszary i wybrane sposoby

Agnieszka Sokołowska
Współczesne aspekty zarządzania relacjami z klientem w przedsiębiorstwach telekomunikacyjnych

Wioletta Wereda
Inicjatywa Global Compact w kształtowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu

Angelika Wodecka-Hyjek

Rozdział 3. Globalizacja a zarządzanie jakością
Globalizacja współczesnego języka biznesu jakim jest rachunkowość na tle Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej

Małgorzata Adamik-Citak
Jaką rolę odgrywają marki produktów szybkozbywalnych w kształtowaniu postaw i zachowań rynkowych polskich nabywców finalnych?

Agnieszka Izabela Baruk
Metoda QFD w procesie projektowania strategii organizacji

Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
Miejsce metody hoshin kanri w zarządzaniu przez jakość

Marek Ćwiklicki, Hubert Obora
Symulacyjna analiza kosztów funkcjonowania systemów operacyjnego sterowania jakością

Michał Major, Janusz Niezgoda
Systemy zarządzania jakością stosowane w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego

Urszula Wąsikiewicz-Rusnak

Rozdział 4. Zmiany w zarządzaniu organizacjami niezorientowanymi na zysk
Rozwój organizacji radiowej przez innowacje

Jan Beliczyński
Instytucjonalne aspekty rozwoju euroregionów z perspektywy Strategii Lizbońskiej

Marianna Greta, Robert Stanisławski
Lokalna i regionalna Strategia Lizbońska - szansa dla rozwoju innowacyjnej gospodarki

Marianna Greta, Teresa Kostrzewa-Zielińska, Robert Stanisławski
Wykorzystanie metody scenariuszowej typu foresight w zarządzaniu publicznym

Tomasz Holecki
Wybrane problemy profesjonalizacji zarządzania organizacjami pozarządowymi

Tomasz Kafel
Kierunki zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi w jednostkach ochrony zdrowia
Teresa Kraśnicka, Grzegorz Głód

Kod wydawnictwa: 978-83-7641-120-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl