Dodano produkt do koszyka

Promocja

INNOWACYJNE SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO TRANSPORTU SZYNOWEGO I ICH WDRAŻANIE W POLSCE

INNOWACYJNE SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO TRANSPORTU SZYNOWEGO I ICH WDRAŻANIE W POLSCE

ANDRZEJ KOCHAN, EMILIA KOPER-OLECKA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8156-221-8

111 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Prezentowana monografia ma na celu przedstawienie informacji na temat innowacyjnych systemów automatycznego transportu szynowego na przykładzie rozwiązań APM i monorail oraz możliwości ich implementacji w Polsce. Analizę przeprowadzono z punktu widzenia podsystemu "Sterowanie", czyli "Sterowanie - urządzenia przytorowe" oraz "Sterowanie - urządzenia pokładowe". Bardzo istotnym zagadnieniem jest analiza formalna, mająca na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie - czy z punktu widzenia prawa polskiego możliwa jest implementacja rozwiązań APM oraz monorail w Polsce?

Analizę prowadzono na dwóch płaszczyznach - klasyfikacji rozwiązań APM i monorail w formach transportu (pod kątem formalnym i technicznym) oraz pełnej automatyzacji prowadzenia pociągu. W tym celu autorzy przeanalizowali wybrane akty prawne obowiązujące w Polsce, wskazali ewentualne zapisy uniemożliwiające implementację rozwiązań i zaproponowali zmiany i uzupełnienia w istniejącym stanie prawnym. Omówiono także aspekt bezpieczeństwa tego typu systemów z uwzględnieniem kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa w ramach procesu RAMS, określonego w normie PN-EN 50126. Zaprezentowano też systemy klasy CBTC oraz poziomy automatyzacji prowadzenia pojazdów szynowych, funkcje zdefiniowane dla każdego z poziomów wraz ze wskazaniem, które z nich są realizowane przez automat (system), a które przez człowieka (personel).

SPIS TREŚCI

Słownik pojęć i skrótów
Wstęp
1. Rozwój systemów klasy CBTC
1.1. Geneza tematu
1.2. Systemy klasy CBTC - charakterystyka
2. Poziomy automatyzacji prowadzenia pojazdów szynowych
2.1. Definicja poziomów automatyzacji GoA
2.2. Funkcje odpowiadające poszczególnym poziomom automatyzacji GoA
2.3. Ocena wpływu funkcji na bezpieczeństwo ruchu kolejowego i przewozów
3. Rozwiązania APM, monorail - charakterystyka
3.1. lnnoviaAPM 300
3.1.1. Cechy systemu
3.1.2. Konfiguracja trasy systemu lnnovia APM 300
3.1.3. Dodatkowe usługi dla pasażerów
3.2. lnnovia Monorail 300
3.2.1. Cechy systemu
3.2.2. Konfiguracja trasy systemu Innovia Monorail 300
3.2.3. Dodatkowe usługi dla pasażerów
4. Stan prawny możliwości wdrożenia rozwiązań w Polsce
4.1. Ustawa o transporcie kolejowym [18]
4.2. Rozporządzenie w sprawie dopuszczania do eksploatacji określonych
rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych [30]
4.3. Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym [17]
4.4. Rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego
i sygnalizacji [31]
4.5. Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
budowle kolejowe i ich usytuowanie [32]
4.6. Rozporządzenie w sprawie statystyki transportu kolejowego [34]
4.7. Instrukcja prowadzenia ruchu pojazdów szynowych w Metrze Warszawskim [28].
4.8. Instrukcja sygnalizacji w Metrze Warszawskim [29]
5. Certyfikacja rozwiązań APM i monorail w warunkach polskich
5.1. Certyfikacja proces i kompetencje
5.2. Zakres dokumentów koniecznych do uzyskania certyfikatu zgodności typu
5.3. Zakres dokumentów koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia
do eksploatacji typu
5.4. Wymagania
5.5. Bezpieczeństwo
5.6. Uznanie wyników badań i sprawdzeń
6. Potencjalne zastosowanie rozwiązań APM w Polsce - Innovia APM 300
- koncepcja zastosowania dla CPK - etap I [22]
6.1. Cel koncepcji
6.2. Struktura linii łączącej terminale na lotnisku CPK
6.3. Kategoryzacja pasażerów
6.4. Organizacja transportu
6.5. Inne cechy infrastruktury systemu
6.6. Prowadzenie ruchu
6.6.1. Zagadnienie prowadzenia ruchu w trybie pełnej automatyzacji GoA4
- założenia dla organizacji pracy w kontekście GoA4
6.6.2. Zasady prowadzenia ruchu
7. Potencjalne zastosowanie rozwiązań monorail w Polsce - Innovia Monorail 300
-koncepcja zastosowania dla CPK [22]
7.1. Cel koncepcji
7.2. Struktura linii monorail w Smart City CPK
7.3. Kategoryzacja pasażerów
7.4. Organizacja transportu
7.5. Inne cechy infrastruktury systemu
7.6. Prowadzenie ruchu
7.6.1. Zagadnienie prowadzenia ruchu w trybie pełnej automatyzacji GoA4
- założenia dla organizacji pracy w kontekście GoA4
7.6.2. Zasady prowadzenia ruchu
8. Podsumowanie i wnioski
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8156-221-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl