INNOWACJE A STRATEGIE MARKETINGOWE PRZEDSIĘBIORSTW
DOROTA POTWORA, WITOLD POTWORA
Wydawnictwo: DIFIN
Cena: 85.00 zł
67.15 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8085-985-2
390 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Publikacja przedstawia z jednej strony rolę doskonalenia technologicznego, z drugiej - umiejętne dostosowanie do warunków rynkowych. Zaletą monografii jest m.in. unikalność - na tle dotychczasowego dorobku - przykładów, które wykorzystano do udowodnienia tez, postawionych we wstępie. Oprócz prezentacji udanych połączeń (w strategiach rozwoju wybranych przedsiębiorstw) orientacji rynkowej i orientacji na innowację (macierz ICON), w monografii zaprezentowana została koncepcja umożliwiająca uświadomienie czytelnikowi trudności wynikających z nieprzyjęcia ścisłych definicji precyzujących obszar wiedzy naukowej, jaką jest zarządzanie. Narracja o innowacjach w kontekście działań marketingowych pozwala na podejście, które nie tylko zachowuje wymóg rygoru metodologicznego, ale charakteryzuje się pragmatyzmem i ma wyjątkowy walor dydaktyczny i poznawczy.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część pierwsza. POJĘCIE I RODZAJE INNOWACJI - DYLEMATY METODOLOGICZNE
1. Innowacje - uwagi terminologiczne
2. Tajemniczy mistrzowie - Stegu
3. Atrybuty innowacji - zmiana i wdrożenie
4. Tajemniczy mistrzowie - Explomet
5. Studium przypadku - wynalazek - przypadek czy innowacja?
Część druga. ORIENTACJA NA INNOWACJE VERSUS ORIENTACJA RYNKOWA PRZEDSIĘBIORSTW
1. Ewolucja marketingu - raz jeszcze
2. Tajemniczy mistrzowie - Kler
3. Marketing a współczesne wyzwania procesów zarządczych
4. Tajemniczy mistrzowie - Stelmach
5. Atrybuty innowacji - nowość - ujęcie marketingowe
6. Studium przypadku - zaskakująco nowoczesne praktyki marketingowe?
Część trzecia. PRZEDSIĘBIORSTWO W BURZLIWYM OTOCZENIU
1. Tajemniczy mistrzowie - Chespa
2. Przedsiębiorstwo a rynek - komentarz do macierzy Ansoffa
3. Tajemniczy mistrzowie - Piomar i Gniotpol
4. Atrybuty innowacji - dodatnia suma korzyści
Część czwarta. MODELE BIZNESOWE - INNOWACJE W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ
1. Granice marketingu
2. Macierz ICON - wymiary praktyczne
3. Tajemniczy mistrzowie - Park Naukowo-Technologiczny w Opolu
4. Społeczny wymiar innowacji - atrybuty innowacji
5. Studium przypadku - MovieBird
Zakończenie
Bibliografia
Noty o autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-8085-985-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.