INKLUZJA SYMETRYCZNA MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ ORAZ MŁODZIEŻY STUDIUJĄCEJ. ROZWIĄZANIA PRAKTYCZNE
MAŁGORZATA PIETRZAK, EWELINA SOBOCHA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY W KRAKOWIE
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8084-811-5
186 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Autorki koncentrują się na opisie działań praktycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz w normie intelektualnej prowadzących do dostrzeżenia osobowości drugiego człowieka z jego mocnymi i słabymi stronami; nie koncentrują się na cechach wynikających z niepełnosprawności czy ponadprzeciętności. Praca może być przydatna zarówno dla młodzieży akademickiej, jak i osób pracujących z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, a także instytucji pomocowych.
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Rozdział 1
SPOŁECZNY WYMIAR NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
1.1. Zapobieganie wykluczeniu społecznemu
1.2. Skala zjawiska niepełnosprawności
1.3. Wieloaspektowe ujęcie kompetencji społecznych w pedagogice specjalnej
1.4. Indywidualne możliwości i ograniczenia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
1.5. Niepełnosprawność i niepełnosprawność intelektualna z perspektywy osoby sprawnej
1.6. Strategie nauczania umiejętności społecznych w inkluzji symetrycznej
1.7. Oczekiwane efekty edukacyjne
1.8. Inkluzja symetryczna jako proces zmiany nastawień społecznych i kształtowania postaw
Rozdział 2
INKLUZJA SYMETRYCZNA W PRAKTYCE SZKOLNEJ
2.1. Usprawnianie kompetencji społecznych - cele działań,
tematyka spotkań
2.2. Poznajmy się. "Dzień dobry, kim jesteś?"
2.3. "Mój pamiętnik" - opowiem Wam o sobie
2.4. Nagrywam film ja tu jestem
2.5. Tablica interaktywna - wirtualna rzeczywistość
2.6. Kuchenne rewolucje
2.7. Igrzyska zaangażowania - bocce, kinect
2.8. Kram ze sztuką
2.9. Patchworkowa kolekcja
2.10. Nasze nietypowe zainteresowania
2.11. Teatr emocji
2.12. Miasto naszych marzeń
2.13. Nasze uroczystości
2.14. Upcycling - reanimacja przedmiotów niepotrzebnych
Rozdział 3
INKLUZJA SYMETRYCZNA W INTERAKCJACH SPOŁECZNYCH
3.1. Wspólne działanie w przestrzeni społecznej i publicznej - cele, metodyka pracy, tematyka spotkań
3.2. Spotkanie ze sztuką teatralną
3.3. Obserwacje i eksperymenty naukowe w Uniwersytecie Jagiellońskim
3.4. Sesja przyrodnicza w Centrum Edukacji Przyrodniczej UJ
3.5. Poznajemy zawody - spotkania z policjantem i pilotem
3.6. Pogaduszki w kawiarni
3.7. Land art - kompozycje w krajobrazie
3.8. Wizyta w kinie
3.9. Mapping poznawczy - spacer po okolicy, spotkanie ze smokiem na kampusie
Rozdział 4
DOŚWIADCZENIA I REFLEKSJE
4.1. Czynniki wpływające na przemianę postaw wobec osób z niepełnosprawnością
4.2. Obserwowane efekty prowadzenia zajęć w idei inkluzji symetrycznej
PODSUMOWANIE. IN VARIETATE CONCORDIA
BIBLIOGRAFIA
SPIS FOTOGRAFII
Kod wydawnictwa: 978-83-8084-811-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.