Dodano produkt do koszyka

Promocja

INFORMACJE NIEFINANSOWE W SPRAWOZDAWCZOŚCI ORGANIZACJI

INFORMACJE NIEFINANSOWE W SPRAWOZDAWCZOŚCI ORGANIZACJI

ANNA SUROWIEC, BOGUSŁAWA BEK-GAIK

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 52.00 zł 41.08 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-382-5

172 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Problematyka ujawniania informacji niefinansowych w sprawozdawczości organizacji zyskuje w ostatnich latach coraz większe zainteresowanie zarówno ze strony teoretyków, jak i podmiotów raportujących oraz szerokiego grona interesariuszy.

W świetle dynamicznych zmian społecznych i środowiskowych informacje niefinansowe stają się coraz bardziej istotne dla oceny działalności podmiotów gospodarczych oraz podejmowania racjonalnych decyzji. Należy podkreślić, że nie wypracowano dotychczas jednolitego stanowiska zarówno co do zasadności, jak i potrzeby ich ujawniania, nie wypracowano także jednolitego formatu stanowiącego wzorzec ich ujawniania. Mimo pewnych widocznych korzyści płynących z ujawniania informacji niefinansowych procesowi temu towarzyszą także liczne kontrowersje. W książce:
- Omówiono zagadnienia związane z rozwojem nurtu informacji niefinansowych w rachunkowości, rozpoczynając od krytyki tradycyjnego modelu sprawozdawczego.
- Scharakteryzowano kluczowe sprawozdania zawierające ujawnienia niefinansowe, takie jak komentarz zarządu, raport CSR i raport zintegrowany. W szczególności omówiono raport zintegrowany, którego dynamiczny rozwój obserwujemy od 2013 r., uznawany obecnie za najbardziej rozwiniętą formę raportowania organizacji, integrującą informacje finansowe i niefinansowe w jednym dokumencie.
- Przedstawiono istotę raportu zintegrowanego, elementy treści i fundamentalne koncepcje, a także wskazano praktyczne aspekty wdrażania raportowania zintegrowanego w organizacji.

Istotną częścią monografii jest ostatni rozdział, w którym zaprezentowano wyniki badań własnych Autorek, dotyczące praktyki ujawniania informacji niefinansowych w raportowaniu zintegrowanym w wybranych polskich spółkach. Wybór raportu zintegrowanego został podyktowany faktem, że obecnie jest to kluczowa forma prezentująca ujawnienia niefinansowe.

Ujawnienia niefinansowe w sprawozdawczości organizacji to niewątpliwie temat bardzo aktualny, a jego przyszłość zależy zarówno od strony popytowej (interesariuszy), jak i podażowej (samych organizacji - czy widzą potrzebę ujawniania tych informacji i czy chcą je ujawniać). Można zatem stwierdzić, że jest to temat budzący wiele kontrowersji i wciąż nierozwiązany.

Niniejsza książka uzupełnia dotychczasowy dorobek publikacyjny w obszarze ujawniania informacji niefinansowych na polskim rynku, wskazując zarówno podstawy teoretyczne raportowania informacji niefinansowych, jak i praktykę spółek giełdowych notowanych na polskiej giełdzie. Celem Autorek jest dalsza popularyzacja wiedzy o raportowaniu informacji niefinansowych organizacji w Polsce oraz inspiracja do
dalszych badań nad kształtowaniem i rozwojem form raportowania niefinansowego.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Nurt informacji niefinansowych w rachunkowości
1.1. Krytyka modelu sprawozdania finansowego i jego ewolucja
1.2. Informacje niefinansowe - próba definicji
1.3. Ujawnianie informacji niefinansowych w sprawozdawczości organizacji - przegląd badań
1.4. Problemy i dylematy raportowania informacji niefinansowych

Rozdział 2
Podstawowe raporty niefinansowe organizacji
2.1. Komentarz zarządu
2.2. Raport społecznej odpowiedzialności (CSR)
2.3. Raport zintegrowany
2.4. Uwarunkowania sprawozdawczości niefinansowej organizacji

Rozdział 3
Raport zintegrowany jako kluczowe sprawozdanie niefinansowe
3.1. Istota raportowania zintegrowanego
3.2. Elementy treści raportu zintegrowanego
3.3. Fundamentalne koncepcje sprawozdawczości zintegrowanej
3.4. Aspekty praktyczne wdrażania raportowania zintegrowanego w organizacji

Rozdział 4
Analiza zakresu ujawnień niefinansowych w raportach zintegrowanych
4.1. Raporty zintegrowane w praktyce sprawozdawczej spółek publicznych w Polsce - podstawowe informacje
4.2. Analiza treści raportów zintegrowanych wybranych spółek publicznych w Polsce - analiza przypadków
4.2.1. Raport zintegrowany spółki Orange Polska S.A. za rok 2017
4.2.2. Raport zintegrowany Grupy AZOTY za lata 2016-2017
4.2.3. Raport zintegrowany Grupy ORLEN za rok 2018
4.2.4. Raport zintegrowany Grupy TAURON 2018
4.2.5. Raport zintegrowany Grupy Kapitałowej LW Bogdanka 2019
4.2.6. Raport zintegrowany Grupy Kapitałowej LOTOS 2019
4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań

Podsumowanie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-382-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl