Dodano produkt do koszyka

Promocja

INDYWIDUALNE UWARUNKOWANIA SUKCESU STUDENTA W NAUCE JĘZYKA ANGIELSKIEGO

INDYWIDUALNE UWARUNKOWANIA SUKCESU STUDENTA W NAUCE JĘZYKA ANGIELSKIEGO

ZBIGNIEW EMILIAN JANKOJĆ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI

Cena: 31.40 zł 28.26 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 83-7241-533-1
 
249 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006
 

Obecne pokolenie fachowców w średnim wieku cechuje brak kompetencji językowych, jedyną więc szansę wyjścia z regresu stanowi kształcenie (szybkie i efektywne) młodej kadry. Jest to szansa dla Polski na przyszłość i wielka w tym rola nauczycieli, a także najnowszych technik uczenia się języków obcych, nie odbiegających poziomem od stosowanych w innych krajach.Niniejsza praca stanowi próbę znalezienia odpowiedzi na niektóre pytania dotyczące zależności między wybranymi indywidualnymi cechami charakteryzującymi studenta i jego osiągnięciami - sukcesami w procesie nauczania i uczenia się języka angielskiego. Obejmuje ona zatem zagadnienia z pogranicza dydaktyki, psychologii, socjologii, lingwistyki, a służy przedstawieniu wyników badań nad wspomnianymi wyżej zależnościami.

SPIS TREŚCI

Przedmowa Wstęp 1. Zarys problematyki badawczej i naukowej 1.1. Wstęp 1.2. Językoznawstwo porównawcze a uczenie się języka drugiego 1.3. Badanie języków obcych 1.4. Cel i zakres pracy: pytania badawcze 1.5. Uzasadnienie tematu 1.6. Poszukiwanie definicji słowa sukces 1.7. Czynniki efektywnej praktyki glottodydaktycznej 1.8. Student jako współtwórca sukcesu w nauce języka obcego 1.9. Amerykańska szkoła filozofii sukcesu 2. Stan badań nad indywidualnymi uwarunkowaniami wynikównauczania i uczenia się języków obcych w świetle literatury 2.1. Wstęp 2.2. Inteligencja a uczenie się 2.2.1. Związek inteligencji z sukcesem akademickim 2.2.2. Inteligencja a wyniki nauczania i uczenia się 2.2.3. Uzdolnienia specjalne a wyniki nauczania i uczenia się 2.2.4. Wnioski z przeglądu literatury 2.3. Rola motywacji i postaw w nauce języka obcego 2.3.1. Motywacja integrująca i instrumentalna 2.3.2. Rola postaw i motywacji w świetle badań 2.3.3. Wnioski z przeglądu literatury 3. Metodologia badań 3.1. Wstęp 3.2. Zmienne uwzględnione w badaniach i ich podział 3.3. Zmienne niezależne 3.3.1. Zmienne komunikacyjne (język ojczysty) 3.3.1.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.3.2. Zmienne psychospołeczne 3.3.2.1. Gotowość mowna 3.3.2.1.1. Przyjęte wskaźniki i użyte narzędzia badawcze 3.3.2.2. Postawy i motywacje 3.3.2.2.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.3.3. Zmienne psychologiczne 3.3.3.1. Samoocena 3.3.3.1.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.3.3.2. Inteligencja werbalna (humanistyczna) 3.3.3.2.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.3.3.3. Zdolność myślenia językowego 3.3.3.3.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.3.3.4. Cechy osobowościowe studenta 3.3.3.4.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.4. Zmienne dydaktyczne (interweniujące - kontekstowe) 3.4.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.5. Zależne zmienne komunikacyjne i lingwistyczne (język obcy) 3.5.1. Wskaźniki i narzędzia badawcze 3.6. Zależności między zmiennymi 3.7. Dobór próby 4. Wyniki badań 4.1. Wstęp 4.2. Komunikacyjne zmienne niezależne (język ojczysty) 4.2.1. Bogactwo słownictwa w języku ojczystym 4.2.2. Tempo wypowiedzi w języku ojczystym 4.2.3. Długość okresów zdaniowych w języku ojczystym 4.2.4. Długość wypowiedzi w języku ojczystym 4.2.5. Ocena ogólna 4.2.6. Komunikatywność wypowiedzi studentów w subiektywnej oceniebadającego 4.3. Psychospołeczne zmienne niezależne 4.3.1. Gotowość mowna 4.3.1.1. Łatwość nawiązywania kontaktów towarzyskich 4.3.1.2. Inicjowanie interakcji werbalnych 4.3.1.3. Nastawienie bardziej na mówienie niż słuchanie innych 4.3.1.4. Łatwość formułowania sądów 4.3.1.5. Zakres fatyczności w kontaktach werbalnych 4.3.2. Postawy i motywacje 4.3.2.1. Motywacje 4.3.2.2. Postawy 4.4. Psychologiczne zmienne‘-niezależne 4.4.1. Samoocena 4.4.2. Inteligencja werbalna (humanistyczna) 4.4.3. Zdolność myślenia językowego 4.4.3.1. Płynność myślenia językowego 4.4.3.2. Giętkość myślenia językowego 4.4.3.3. Oryginalność myślenia językowego 4.4.3.4. Operacje oceny językowej 4.4.4. Cechy osobowościowe studenta 4.5. Zmienne dydaktyczne (interweniujące - kontekstowe) 4.5.1. Okres trwania nauki 4.5.2. Wkład pracy własnej uczącego się 4.5.3. Metody uczenia się 4.5.4. Stosunek wykładowcy do błędu 4.5.5. Kontakty z obcokrajowcami (wyjazdy) 4.5.6. Osobowość wykładowcy i jego wpływ na osiągnięcia studenta 4.5.7. Materiały glottodydaktyczne 4.5.8. Pochodzenie i środowisko społeczne studentów 4.6. Komunikacyjne i lingwistyczne zmienne zależne (język obcy) 4.6.1. Bogactwo słownictwa w języku obcym 4.6.2. Tempo wypowiedzi w języku obcym 4.6.3. Długość okresów zdaniowych w języku obcym 4.6.4. Długość wypowiedzi w języku obcym 4.6.5. Ocena ogólna 4.6.6. Komunikatywność studentów w subiektywnej ocenie badającego 4.6.7. Kompetencja lingwistyczna z języka obcego 4.7. Uzyskane zależności 4.7.1. Zależności między poszczególnymi aspektami kompetencji komunikacyjnej i oceną ogólną 4.7.2. Zależności między poziomem kompetencji w języku ojczystymi obcym 4.7.3. Gotowość mowna a poziom kompetencji z języka obcego 4.7.4. Zależność między określonymi konfiguracjami postaw i motywacjia poziomem kompetencji z języka obcego 4.7.4.1. Motywacja a poziom kompetencji z języka obcego 4.7.4.2. Postawy a poziom kompetencji z języka obcego 4.7.5. Zależności między wynikami zastosowanego testu inteligencjiwerbalnej (humanistycznej) i poziomem kompetencji z języka obcego 4.7.6. Zależności między samooceną i poziomem kompetencji z językaobcego 4.7.7. Zależności między zmiennymi dydaktycznymi (interweniującymi- kontekstowymi) i poziomem kompetencji z języka obcego 4.7.8. Ogólna ocena poziomu kompetencji komunikacyjnej i lingwistycznej studentów 5. Wnioski końcowe Bibliografia Summary Schemat blokowy analizy badań

Kod wydawnictwa: 83-7241-533-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl