Dodano produkt do koszyka

Promocja

HUMOR W KREOWANIU KLIMATU SPOŁECZNEGO INSTYTUCJI RESOCJAILZACYJNYCH DLA NIELETNICH

HUMOR W KREOWANIU KLIMATU SPOŁECZNEGO INSTYTUCJI RESOCJAILZACYJNYCH DLA NIELETNICH

ANNA KARŁYK-ĆWIK

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT

Cena: 45.90 zł 41.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-63955-57-1

342 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Książka Anny Karłyk-Ćwik wpisuje się w nurt resocjalizacji cechującej się otwartością na nowe teorie inspirujące do działań charakteryzujących się m.in. humanistyczną wrażliwością oraz odchodzących od twardej technologii resocjalizacyjnej z równoczesnym odwołaniem się do empatycznego dialogu i budowania właściwej atmosfery i klimatu społecznego.W takim podejściu do resocjalizacji Autorka wyznacza ważną rolę dla humoru i śmiechu, które to "ze względu na swe liczne społeczne funkcje, coraz bardziej zyskują na znaczeniu i na popularności, stając się preferowanymi czynnikami motywacji, zachęty i otwartości w kontaktach międzyludzkich". Okazuje się jednak, że w pedagogice, a zwłaszcza w pedagogice resocjalizacyjnej, rola humoru jest stosunkowo rzadko dostrzegana. Kierując się tym A. Karłyk-Ćwik podjęła w swojej książce "próbę włączenia humoru do refleksji i praktyki resocjalizacyjnej, próbę z jednej strony niełatwą - bo w zasadzie pionierską, z drugiej zaś - znamienną - bo podejmowaną w kontekście potrzeby kreowania nowej filozofii resocjalizacji instytucjonalnej nieletnich". Podjęte w monografii studia i eksploracje empiryczne koncentrują się wokół następujących pytań: "czy i do czego resocjalizacja instytucjonalna nieletnich potrzebuje humoru?, czy humor stanowi właściwą odpowiedź na te potrzeby i co może zaoferować/wnieść do resocjalizacji?, czy w szeroko rozumianej - mentalnej, społecznej, organizacyjnej - przestrzeni resocjalizacyjnej jest miejsce dla humoru? i wreszcie - w jaki sposób wprowadzać/implementować humor do środowiska wychowawczego instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich?

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I. Teoretyczne inspiracje badań własnych 1. Humor z perspektywy teoretycznej 1.1. Podstawowe kategorie pojęciowe 1.1.1. Komizm 1.1.2. Humor 1.1.3. Poczucie humoru 1.1.4. Śmiech 1.2. Teorie humoru 1.3. Funkcje humoru 1.4. Funkcjonalna Koncepcja Stylów Humoru Roda A. Martina 1.5. Humor w pracy pedagoga 1.5.1. Humor w technice nauczania 1.5.2. Humor w procesie resocjalizacji 2. Klimat społeczny instytucji w refleksji o edukacji 2.1. Podejścia teoretyczne w studiach nad klimatem instytucji 2.2. Pojęcie klimatu społecznego w edukacji 2.3. Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych 2.3.1. Relacyjne aspekty klimatu społecznego z perspektywywybranych teorii 2.3.2. Definicja klimatu społecznego placówki resocjalizacyjnej 2.3.3. Typy klimatu społecznego instytucji resocjalizacyjnych 2.3.4. Korelaty klimatu społecznego instytucji edukacyjneji resocjalizacyjnej 2.3.5. Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnichw świetle wybranych badań 2.4. Związki klimatu społecznego z humorem z perspektywyteoretycznej i empirycznej 3. Humor i klimat społeczny w kontekście paradygmatu resilience Rozdział II. Metodologiczne podstawy badań własnych 1. Problematyka badań i teoretyczne ramy projektu 2. Uzasadnienie i cel badań 3. Problemy badawcze 4. Hipotezy 5. Zmienne i wskaźniki 6. Badana grupa 6.1. Dobór i wielkość próby badawczej 6.2. Charakterystyka próby badawczej 6.2.1. Charakterystyka nieletnich uczestniczącychw badaniach 6.2.2. Charakterystyka pedagogów uczestniczącychw badaniach 7. Teren badań 7.1. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze (MOW) 7.2. Zakłady poprawcze i schroniska dla nieletnich (ZP i SdN) 8. Metoda i narzędzia badawcze 8.1. Skala Klimatu Społecznego Instytucji Korekcyjnej (SKS) 8.2. Kwestionariusz Stylów Humoru (HSQ) 8.3. Ankieta dotycząca cech demograficzno-społecznychosób badanych 9. Organizacja i przebieg procesu badawczego Rozdział III. Prezentacja i analiza wyników badań własnych 1. Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich 1.1. Diagnoza klimatu społecznego instytucji resocjalizacyjnychdla nieletnich 1.1.1. Typ i jakość klimatu społecznego badanych instytucjiz perspektywy wychowanków 1.1.2. Typ i jakość klimatu społecznego placówek resocjalizacyjnychz perspektywy kadry pedagogicznej 1.2. Porównanie klimatu społecznego w percepcji wychowankówi kadry pedagogicznej badanych instytucji 1.3. Porównanie klimatu społecznego panującego w młodzieżowychośrodkach wychowawczych oraz zakładach poprawczychi schroniskach dla nieletnich 1.4. Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnicha właściwości socjodemograficzne badanych osób 1.4.1. Klimat społeczny a płeć osób badanych 1.4.2. Klimat społeczny a wiek osób badanych 1.4.3. Klimat społeczny a czas przebywania badanych osóbw instytucji 1.5. Podsumowanie 2. Style humoru wychowanków i kadry pedagogicznej placówekresocjalizacyjnych dla nieletnich 2.1. Diagnoza stylów humoru prezentowanych przez nieletnichi pedagogów resocjalizacyjnych 2.1.1. Style humoru wychowanków placówek resocjalizacyjnychdla nieletnich 2.1.2. Style humoru kadry pedagogicznej badanych instytucji 2.2. Porównanie stylów humoru wychowanków i kadry pedagogicznejinstytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich 2.3. Porównanie humoru występującego w młodzieżowych ośrodkachwychowawczych oraz zakładach poprawczych i schroniskachdla nieletnich 2.4. Style humoru a właściwości socjodemograficzne badanych osób 2.4.1. Style humoru a płeć osób badanych 2.4.2. Style humoru a wiek badanych 2.4.3. Style humoru a czas przebywania badanych osóbw instytucji 2.5. Podsumowanie 3. Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich a stylehumoru ich wychowanków i kadry pedagogicznej 3.1. Korelacje pomiędzy poszczególnymi wymiarami klimatuspołecznego a stylami humoru wychowanków oraz personeluresocjalizacyjnego badanych instytucji 3.2. Wpływ humoru wychowanków i pedagogów na spostrzeganyprzez nich klimat społeczny środowiska wychowawczego 3.3. Podsumowanie Wnioski końcowe i implikacje badawcze Bibliografia Spis schematów i tabel Aneksy

Kod wydawnictwa: 978-83-63955-57-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl