Dodano produkt do koszyka

Promocja

HUMANISTYCZNA PEDAGOGIKA PRACY RYNEK I RYNEK PRACY JAKO OBIEKTY BADAŃ

HUMANISTYCZNA PEDAGOGIKA PRACY RYNEK I RYNEK PRACY JAKO OBIEKTY BADAŃ

WALDEMAR FURMANEK

Producent: UNIWERSYTET RZESZOWSKI

Cena: 37.90 zł 34.11 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 16.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 21.00 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7996-445-1

397 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017

Przedmiotem zainteresowań badawczych w prezentowanej monografii są wybrane problemy współczesnego rynku i rynku pracy analizowane z punktu widzenia humanistycznej pedagogiki pracy. Tak określony obiekt zainteresowań humanistycznej pedagogiki pracy wynika ze znaczącego wpływu zjawisk rynku i tynku pracy na jakość życia ludzi. Szeroko rozumiane kompetencje konsumenckie stają się niejednokrotnie podstawą do budowania własnego stylu życia.

SPIS TREŚCI

WprowadzenieCzęść pierwszaWYBRANE ZJAWISKA EKONOMII WYZWANIEM DLA HUMANISTYCZNEJ PEDAGOGIKI PRACYWstęp

ROZDZIAŁ I. Wybrane problemy teoretyczneCzłowiek w centrum zainteresowań edukacji i ekonomiiEdukacja przedmiotem zainteresowania ekonomiiEkonomizacja języka pedagogikiW poszukiwaniu nowego modelu życiaCywilizacja miłości a ekonomiaNiektóre konsekwencje prymatu człowieka nad kapitałemROZDZIAŁ II. Gospodarka i ekonomia w procesie przemianKoegzystencja zjawisk cywilizacyjnychNowa gospodarka i nowa ekonomiaZnaczenie wiedzy jako czynnika produkcji - gospodarka oparta na wiedzy

ROZDZIAŁ III. Z teorii kapitału intelektualnegoNowa treść pojęcia "kapitał"Zarządzanie zasobami ludzkimi czy kapitałem ludzkim?Kapitał intelektualny w konwencji pedagogikiCzęść drugaWYBRANE PRZEMIANY ZACHODZĄCE NA RYNKU PRACYWstępROZDZIAŁ I. Współczesny rynek pracy, próba pedagogicznego ogląduSens pojęć: "rynek" i "rynek pracy" w ekonomiiTeorie rynku pracyKierunki przemian rynku XXI wieku

ROZDZIAŁ II. Przemiany cywilizacyjne pracy a rynek pracyCzas transformacji cywilizacyjnej czasem przemian na rynku pracyKierunki przemian pracy człowiekaRola edukacji i wychowania w sytuacji zmieniającego się rynkuPrzemiany pracy w modelu cywilizacji informacyjnejROZDZIAŁ III. Nowa praca człowiekaPodstawowe założenia metodologiczneRewolucja w pracy człowieka. Praca jako towarNowa praca. Zarys problematykiWszechobecność technologii marketingu i reklamyPersonalizacja wytworów. Elastyczne linie produkcyjneNowe tworzywa pracy. Dematerializacja pracyTechnologie wyznaczają niezbędne kompetencjeWiedzochłonność dóbr materialnych - wytworów pracy ludziNowe wyniki nowej pracy człowieka w cywilizacji informacyjnejReindustrializacja i dezindustrializacjaNowe środowisko pracy człowiekaPraca a nowe technologieAnaliza komparatystyczna pracy człowieka w nowej rzeczywistościROZDZIAŁ IV. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnymCyfrowy wymiar przyszłości. Społeczeństwo cyfroweNowe technologie a rynek pracyNowy rynek w cywilizacji informacyjnej - nowe społeczeństwo cyfroweRynek pracy w społeczeństwie wiedzySpołeczeństwo sieciowe i informacjonalizmRynek i rynek pracy w cywilizacji informacyjnej a wyzwania dla edukacjiTrudny rynek pracy - próba pedagogicznego ogląduRynek i rynek pracy a konieczne zmiany w edukacjiROZDZIAŁ V. Zmienność form organizacji i świadczenia pracy w społeczeństwie informacyjnymNowe formy organizacji i świadczenia pracyZmiany w strukturze czasu pracy i czasu życiaROZDZIAŁ VI. Elastyczne formy zatrudniania pracownikówPojęcie elastyczności zatrudnieniaDzielenie się pracą. Dzielenie pracyCharakterystyka elastycznych form zatrudnienia niepracowniczegoROZDZIAŁ VII. Telepraca. Rozszerzanie się nowych form organizacji świadczenia pracyPojęcie i cechy telepracyPraca lokalna a telepracaWartości z telepracy dla pracodawcy i dla pracownikaCzęść trzeciaKONSUMPCJONIZM - RYNEK - STYL ŻYCIAWstępROZDZIAŁ I. Eksplikacja pojęć opisujących przemiany współczesnego rynkuPojęcie: "konsument"Pojęcie: "konsumpcja"Prosument, prosumcjaDekonsumpcjaKonsumpcjonizm jako ważne zjawisko rynku okresu transformacjiPojęcie konsumeryzmROZDZIAŁ II. Rynek a model konsumpcjiRynek a zniewolenie człowiekaModel konsumpcji a wolność człowiekaKultura konsumpcjiUtowarowienie wartości i zjawisk życiaKonsumpcjonizm a wartościKonsumpcyjny styl życia jako wybór etycznyKonsumpcjonizm a utylitaryzm i hedonizmPostmodernizm a konsumpcjonizmROZDZIAŁ III. Konsumpcjonizm a podstawowe kategorie aksjologiiKonsumpcjonizm a prawda i dobroKonsumptariat jako społeczeństwo zewnątrzsterowneŚwiadoma konsumpcja dziśKonsumpcjonizm a godność człowiekaKonsumpcjonizm a odpowiedzialnośćOdpowiedzialność w świecie konsumpcjiKonsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki pracyUtylitaryzm a edukacja w kontekście konsumpcjonizmuROZDZIAŁ IV. Nowy rynek w cywilizacji informacyjnej - nowe społeczeństwo cyfroweKierunki przemian rynku w dobie globalizacjiWiek dostępu, rynek dostępu. Wyjaśnienie pojęćDostęp zamiast własnościRynek dostępu. Opis zjawiskaRynek sieciowy to rynek dostępuWykluczenie cyfrowePraca w sieci. Wielu-do-wieluROZDZIAŁ V. Wybrane zjawiska charakteryzujące wiek dostępuPodstawowe kierunki zmianKontrolowanie ideiZjawiska rynku dostępu w rolnictwieWszystko jest na sprzedażCzas życia produktu swoistym towaremKomercjalizacja ludzkiego czasu, przeżyć i doznańROZDZIAŁ VI. Komercjalizacja nauki. Utowarowienie własności intelektualnejKomercjalizacja kulturyDematerializacja pieniądza. Karty bankomatoweDematerializacja pracy. Utwory i usługi cyfroweRecesja znaczenia pracyROZDZIAŁ VII. Niektóre konsekwencje rozwijającego się rynku dostępuGospodarka korporacyjnaSterowanie klientem (LTV - life time value)Przechodzenie od producenta i wytwarzania do agenta i dystrybucjiTworzenie technologii relacyjnychTworzenie nowych wspólnot konsumenckichCzęść czwartaBEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO I OBIEKT BADAŃWstępROZDZIAŁ I. Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne. Wybrane problemy z teorii bezrobociaEksplikacja pojęcia "bezrobocie"Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjneROZDZIAŁ II. Rodzaje, przyczyny i skutki bezrobociaRodzaje bezrobociaPrzyczyny bezrobociaOsobowe, społeczne i ekonomiczne skutki bezrobociaROZDZIAŁ III. Bezrobocie w PolsceCechy polskiego bezrobociaGwałtowny wzrost liczby osób bezrobotnychROZDZIAŁ IV. Bezrobocie jako obiekt badań nauk ekonomicznychEkonomiczna charakterystyka bezrobociaSkutki ekonomiczne bezrobociaBezrobocie w ujęciu ilościowymROZDZIAŁ V. Bezrobocie problemem badań w socjologiiBezrobocie chorobą społecznąBezrobocie a życie rodzinneROZDZIAŁ VI. Psychologiczna interpretacja bezrobociaPodmiotowe ujmowanie bezrobociaKoncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobociaROZDZIAŁ VII. Psychologiczne skutki bezrobocia Wielowymiarowość skutków psychologicznych bezrobocia Fazy rozwoju życia psychicznego osób bezrobotnych Poczucie własnej wartości bezrobotnych Procesy samooceny u bezrobotnych Zaburzenia życia psychicznego bezrobotnych Konstruktywne i destruktywne sposoby radzenia sobie z sytuacjąbezrobocia Przemiany w duchowości osób bezrobotnych Utrata sensu i celu życia człowieka bezrobotnego ROZDZIAŁ VIII. Życie emocjonalne bezrobotnych Zaburzenia emocjonalne w życiu bezrobotnych ROZDZIAŁ IX. Bezradność w życiu osób bezrobotnych Bezradność. Eksplikacja pojęcia Klasyczny model bezradności Wyuczona bezradność osób bezrobotnych Model beznadziejności w postępowaniach bezrobotnych ROZDZIAŁ X. Styl życia osób bezrobotnych Niektóre wymiary stylu życia ludzi pracujących Wegetatywny styl życia Styl życia ludzi bezrobotnych i ich rodzin ROZDZIAŁ XI. Obraz aksjologiczny człowieka bezrobotnego Aksjologiczne problemy w życiu osób bezrobotnych Nowa rzeczywistość doświadczeniem osób bezrobotnych Bezrobocie a godność człowieka Bezrobocie a wolność człowieka Bezrobocie a odpowiedzialność ludzi bezrobotnych Bezrobocie a dobro człowieka bezrobotnego Dobro wspólne jako cel życia społecznego Bezrobocie a zasady życia społecznego Bezrobocie a sprawiedliwość Bezrobocie a zasada solidarności Bezrobocie a inne wartości osobowe Uogólnienia Warstwa NEET obiektem badań pedagogiki pracy Prekariusze - nowa warstwa społeczeństwa informacyjnegoRecesja gospodarcza a rynek pracy Zakończenie Bibliografia

Kod producenta: 978-83-7996-445-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.