HOMO ADMINISTRATUS CZYLI CZŁOWIEK W NAUKACH O ZARZĄDZANIU
JACEK MIROŃSKI
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 40.00 zł
36.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7378-855-8
190 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2013
W rozwoju każdej dyscypliny naukowej duże znaczenie posiadają badania poświęcone próbom uporządkowania dotychczasowego stanu wiedzy oraz opracowania nowych, uwzględniających postęp wiedzy i zmiany zachodzące w otoczeniu gospodarczym, koncepcji teoretycznych zmiany te objaśniających. Takie wyzwanie podjął w swoim opracowaniu Autor, starając się, chociaż po części, zanalizować założenia dotyczące natury ludzkiej obecne w teorii i praktyce nauk o zarządzaniu. [...] Oznacza to, że recenzowana praca stanowi swoisty, ważny krok naprzód w rozwoju dziedziny nauk o zarządzaniu i dotyczy problemu dotąd nieznajdującego omówienia tak kompleksowego i w takim ujęciu, jak to czyni Autor. Podjęta problematyka badawcza nie tylko jest ważna, jak wyżej stwierdzono, dla rozwoju nauki, ale jednocześnie może stanowić podstawę do formułowania praktycznych zaleceń w sferze zarządzania zasobami ludzkimi. z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Schroedera
SPIS TREŚCI
Wstęp Rozdział I. Rola menedżerów w zarządzaniu ludźmi 1.1. Samospełniające się proroctwo 1.2. Odpowiedzialność menedżerów 1.3. Natura pracy menedżera 1.4. Oczekiwania wobec menedżerów 1.5. Współczesne wyzwania stojące przed menedżerami 1.5.1. Organizacyjne zachowania obywatelskie 1.5.2. Zarządzanie pracownikami wiedzy 1.5.3. Zespoły wirtualne 1.5.4. Zarządzanie partycypacyjne Rozdział II. Człowiek w naukach społecznych 2.1. Specyfika nauk o zarządzaniu 2.2. Znaczenie pracy w życiu człowieka 2.3. Człowiek ekonomiczny i socjologiczny 2.4. Psychologiczne koncepcje człowieka 2.4.1. Koncepcja behawiorystyczna 2.4.2. Koncepcja psychodynamiczna 2.4.3. Koncepcja poznawcza 2.4.4. Koncepcja humanistyczna 2.5. Syntetyczne spojrzenie na koncepcje natury człowieka 2.6. Szczęście a koncepcje natury ludzkiej 2.7. Koncepcje natury ludzkiej w różnych kulturach 2.8. Koncepcje teoretyczne a zmiany na rynku pracy Rozdział III. Wizje człowieka a rozwój teorii i praktyki zarządzania ludźmi 3.1. Humanizacja pracy 3.2. Pracownicy i menedżerowie w naukowym zarządzaniu 3.3. Podejścia administracyjne i behawioralne 3.4. Wzbogacanie pracy 3.5. Harmonia i jakość życia zawodowego 3.6. Konsekwencje dehumanizacji 3.7. Koncepcje natury ludzkiej w kształceniu menedżerów 3.7.1. Motywowanie pracowników 3.7.2. Podejmowanie decyzji menedżerskich 3.7.3. Przywództwo Rozdział IV. Obraz człowieka i pracownika w oczach polskich menedżerów - wyniki badań empirycznych 4.1. Teoria X/Y jako teoretyczna podstawa badań empirycznych 4.2. Metodologia badania 4.3. Uczestnicy badania 4.4. Ogólne wyniki badania 4.5. Opinie menedżerów w rozbiciu na wybrane obszary tematyczne 4.6. Wyniki badania w poszczególnych grupach respondentów 4.6.1. Kobiety i mężczyźni 4.6.2. Grupy wiekowe 4.6.3. Pozostałe porównania między grupami respondentów Zakończenie i wnioski Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-7378-855-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.