Dodano produkt do koszyka

Promocja

HANDEL I FINANSE MIĘDZYNARODOWE W ŚWIETLE WYZWAŃ XXI WIEKU wyd.2

HANDEL I FINANSE MIĘDZYNARODOWE W ŚWIETLE WYZWAŃ XXI WIEKU wyd.2

RED.MAŁGORZATA BARTOSIK-PURGAT, RED.ALICJA HADRYŚ-NOWAK

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 59.00 zł 46.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-574-4

269 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Monografia "Handel i finanse międzynarodowe w świetle wyzwań XXI wieku" stanowi próbę przedstawienia wieloaspektowości i złożoności funkcjonowania przedsiębiorstw w "globalnej wiosce". Jej Autorzy prezentują różnorodne zagadnienia zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym, które związane są z:
- tendencjami oraz wyzwaniami w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych;
- oraz budowaniem międzynarodowej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.

Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak również dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Prof. zw. dr hab. Jerzy Schroeder

Prof. zw. dr hab. Henryk Mruk

Część I
Uwarunkowania współpracy międzynarodowej w erze globalizacji

Rozdział 1
Wpływ filarów konkurencyjności na pozycję konkurencyjną gospodarki Polski i krajów GW-4 w okresie poakcesyjnym - Edward Molendowski, Paweł Folfas
1.1. Istota i metody pomiaru międzynarodowej konkurencyjności gospodarki
1.2. Zmiany pozycji konkurencyjnej Polski na tle krajów GW-4
1.3. Czynniki wpływające na pozycję konkurencyjną Polski na tle krajów GW-4
1.3.1. Zmiany wartości wskaźników wg Global Competitiveness Report
1.3.2. Wpływ poszczególnych czynników - analiza statystyczna
Bibliografia

Rozdział 2
Uwagi o konkurencyjności gospodarek doganiających w dobie globalizacji - Elżbieta Czarny, Małgorzata Żmuda
2.1. Wewnętrzne ograniczenia rozwojowe gospodarek doganiających jako przeszkoda w budowaniu międzynarodowej pozycji konkurencyjnej
2.2. Udział gospodarek doganiających w gospodarce globalnej jako szansa przezwyciężenia naturalnych barier rozwojowych
2.3. Liberalizacja wymiany handlowej i przepływu czynników produkcji
2.4. Rozwój globalnych łańcuchów wartości
Bibliografia

Rozdział 3
Wyzwania w relacjach handlowych Republiki Południowej Afryki z Unią Europejską w XXI w. - Małgorzata Czermińska, Joanna Garlińska-Bielawska
3.1. Stosunki handlowe Unii Europejskiej z Republiką Południowej Afryki
3.2. Główne wyzwania w negocjacjach Umowy o Handlu, Rozwoju i Współpracy (Trade, Development and Cooperation Agreement, TDCA)
3.3. Zmiany warunków prowadzenia handlu RPA z Unią Europejską wprowadzone przez SADC EPA - korzystniejsze rozwiązania czy nowe trudności?
Bibliografia

Rozdział 4
Indo-Azja-Pacyfik - instytucjonalizacja współpracy - Andżelika Kuźnar, Jerzy Menkes
4.1. Punkt wyjścia i ramy analizy
4.2. Pivot do Azji, powrót do Ameryki, odwrót od neoizolacjonizmu - czyli meandry polityki USA
4.3. Indo-Pacyfik - region lub instytucja
4.4. Instytucjonalizacja współpracy regionalnej
4.5. Reaktywność polityki USA
Bibliografia

Rozdział 5
Interakcje i współpraca w systemie innowacyjnym - Zdzisław W. Puślecki
5.1. System innowacyjny a proces innowacyjny
5.2. System innowacyjny w kreacji konkurencyjności
5.3. Alianse technologiczne, komplementarne i addytywne oraz konsorcja badawczo-rozwojowe
Bibliografia

Rozdział 6
Polityka innowacyjna a systemy innowacji w Unii Europejskiej - Marzenna Anna Weresa
6.1. Systemy innowacji a polityka innowacyjna - wzajemne zależności
6.2. Polityka gospodarcza oparta na naukowych podstawach - przegląd literatury przedmiotu
6.3. Rola nauki w procesie tworzenia polityki innowacyjnej w Unii Europejskiej
Bibliografia

Rozdział 7
Udział krajów grupy BRICS i Unii Europejskiej w światowym handlu towarowym - Tadeusz Sporek
7.1. Wpływ czynnika surowcowego na kształtowanie gospodarki wybranych krajów BRICS, UE i USA
7.2. Znaczenie instytucji finansowych we współpracy międzynarodowej - Nowy Bank Rozwoju i Rezerwowy Fundusz Walutowy grupy BRICS
7.3. Najważniejsze ustalenia na wybranych szczytach przywódców grupy G-20 w latach 2008-2017
7.4. Udział krajów grupy BRICS w światowym handlu towarowym
Bibliografia

Rozdział 8
Brexit a potencjał badawczo-rozwojowy Unii Europejskiej w gospodarce globalnej - Anna Odrobina
8.1. Architektura globalnych nakładów badawczo-rozwojowych
8.2. Zmiany pozycji UE w globalnych B+R wskutek brexitu
8.3. Brexit a pozycja unijnych korporacji w B+R
Bibliografia

Rozdział 9
Problem dezintegracji we współczesnej gospodarce światowej - przypadek brexit - Kazimierz Starzyk
9.1. Istota dezintegracji w świetle teorii
9.2. Motywy i modele dezintegracji w świetle doświadczeń historycznych
9.3. Przebieg i rezultaty negocjacji
9.4. Brexit a problem granicy brytyjsko-unijnej
Bibliografia

Rozdział 10
Dostęp do wody a sprzeczność interesów w gospodarce światowej - Adam Budnikowski
10.1. Dostępność wody w świecie
10.2. Przyczyny konfliktów międzynarodowych dotyczących możliwości korzystania z zasobów wody i możliwości ich rozwiązywania
10.3. Międzynarodowe konflikty dotyczące korzystania z wody powierzchniowej
10.4. Międzynarodowe różnice w intensywności użytkowania zasobów wody jako podłoże konfliktów
10.5. Popyt na wodę a handel międzynarodowy
Bibliografia

Rozdział 11
Globalizacja 4.0 - Rafał Śliwiński
11.1. Stary model globalizacji
11.2. Nowy model globalizacji
11.2.1. Rozwój technologii cyfrowej przekształca światowy handel
11.2.2. Decentralizacja globalnego zarządzania zmienia reguły gry
11.3. Czwarta faza globalizacji
Bibliografia

Część II
Zarządzanie i finanse przedsiębiorstw w warunkach globalizacji

Rozdział 12
Ekoinnowacje a konkurencyjność przedsiębiorstwa - przegląd badań z krajów Unii Europejskiej - Tomasz Gołębiowski
12.1. Koncepcja ekoinnowacji i kategorie ekoinnowatorów
12.2. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw-ekoinnowatorów
12.3. Ekoinnowacje w strategiach konkurowania przedsiębiorstw-ekoinnowatorów
Bibliografia

Rozdział 13
Mezzanine jako innowacyjny instrument finansowania małych i średnich przedsiębiorstw w Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski - Jan Rymarczyk
13.1. Definicja i cechy mezzanine kapitału
13.2. Zastosowanie mezzanine finansowania
13.3. Instrumenty realizacji mezzanine finansowania
13.4. Przebieg procesu mezzanine finansowania
13.5. Rozwój mezzanine finansowania w Europie
13.6. Mezzanine finansowanie w Polsce
Bibliografia

Rozdział 14
Poziom rozwoju gospodarczego kraju odbiorcy jako czynnik kształtujący strategię sprzedaży w handlu międzynarodowym na przykładzie BZPG Stomil S.A. - Paweł Farfał
14.1. Strategie sprzedaży w eksporcie
14.2. Strategia sprzedaży eksportowej w zależności od krajowego rynku docelowego
14.3. Założenia badawcze na podstawie studium przypadku BZPG Stomil S.A.
14.4. Zmiany w strategii sprzedaży międzynarodowej
14.4.1. Marka
14.4.2. Jakość i personalizowanie produktów
14.4.3. Obsługa klienta
14.4.4. Ceny
Bibliografia

Rozdział 15
Proces sukcesji jako wyzwanie dla zarządzania talentami na przykładzie przedsiębiorstw rodzinnych - Jerzy Schroeder, Alicja Hadryś-Nowak
15.1. Pojęcie zarządzania talentami w organizacji
15.2. Proces sukcesji na przykładzie przedsiębiorstw rodzinnych
15.3. Sukcesja jako element zarządzania talentami
Bibliografia

Rozdział 16
Globalne kariery ekspatriantów w "globalnej wiosce" - Dorota Simpson
16.1. Dynamika zmian w mobilności ekspatriantów w latach 2013-2017
16.2. Tradycyjne kariery ekspatriantów w biznesie międzynarodowym
16.3. Współczesne formy międzynarodowej mobilności pracowników
16.4. Ścieżki kariery w "globalnej wiosce"
Bibliografia

Rozdział 17
Partnerstwa badawczo-rozwojowe (B+R) w sektorze biofarmaceutycznym - Łukasz Puślecki
17.1. Współpraca firm w sektorze biofarmaceutycznym z uczelniami
17.2. Rozwój partnerstw B+R w sektorze biofarmaceutycznym
17.3. Przykłady konsorcjów i współpracy B+R w sektorze biofarmaceutycznym
Bibliografia

Rozdział 18
Ocena efektywności funkcjonowania parków technologicznych - problemy dotychczasowych badań - Michał Staszków
18.1. Pojęcie efektywności
18.2. Metody pomiaru efektywności
18.3. Badania nad efektywnością parków technologicznych w literaturze światowej
Bibliografia

Rozdział 19
Reputacja medialna CEO banków w Polsce w 2016 roku - Filip Szymczak, Sebastian Bykowski
19.1. Korzyści z obecności CEO w mediach
19.2. Zagrożenia wynikające z obecności CEO w mediach
19.3. Konieczność budowania reputacji medialnej CEO
19.4. Reputacja medialna liderów banków w Polsce w świetle badań empirycznych w 2016 roku
19.4.1. Metodyka badań
19.4.2. Wyniki badań empirycznych
19.4.3. Wnioski z badań empirycznych
Bibliografia

Rozdział 20
Rola otoczenia i jego wpływ na wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych - Małgorzata Bartosik-Purgat
20.1. Nowe media w komunikacji marketingowej
20.2. Znaczenie otoczenia w wykorzystaniu nowych mediów
20.3. Metodyka badawcza
20.4. Rezultaty
Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-574-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl