GROMADZENIE I ANALIZA DANYCH RYNKOWYCH W PRAKTYCE wyd.2
MICHAŁ MAKOWSKI
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 60.00 zł
47.40 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8102-547-8
220 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Rzeczywistość gospodarcza każdego dnia przynosi liczne dane, które w zależności od ludzkiej wrażliwości przekształcane są w informację, ułatwiającą podejmowanie decyzji. Nadal jednak w niewielkim stopniu istnieje umiejętność profesjonalnej analizy sytuacji rynkowej, chociaż zainteresowanie w tym zakresie się zwiększa. Najczęściej w sposób intuicyjny próbuje się określać zachodzące zjawiska rynkowe. To jednak niesie za sobą poważne ryzyko subiektywności oceny.
Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych. Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych.
Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla:
- decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku;
- pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych;
- studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.
SPIS TRESCI
Wstęp
Rozdział 1
Działania przygotowawcze w zakresie badań rynku
1.1. Istota, elementy i uwarunkowania rynku
1.2. Charakterystyka i znaczenie badania rynku
1.3. Etapy projektowania badania rynku
1.4. Instrumenty pomiarowe w badaniach rynku
Rozdział 2
Gromadzenie i wstępna prezentacja danych rynkowych
2.1. Zbieranie danych empirycznych
2.2. Wstępne opracowanie materiału empirycznego
2.3. Podstawowa analiza statystyczna danych
2.4. Prezentacja i ocena przeprowadzonego badania
Rozdział 3
Przegląd podstawowych metod analizy danych rynkowych
3.1. Analiza zjawisk rynkowych w czasie
3.2. Analiza związków przyczynowo-skutkowych
3.3. Analiza przestrzenna rynku
3.4. Analiza udziałów rynkowych
3.5. Analiza elastyczności popytu rynkowego
3.6. Analiza aktywności marketingowej
3.7. Analiza techniczna rynku giełdowego
3.8. Analiza niezależności i zależności statystycznej
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis przykładów
Kod wydawnictwa: 978-83-8102-547-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.