FUZJE I PRZEJĘCIA JAKO STRATEGIE ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW W PRZEMYŚLE MLECZARSKIM W POLSCE
KRYSTYNA RADECKA-ROMANIUK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI
Cena: 42.90 zł
38.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8100-277-6
120 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Zmienność warunków funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw powoduje poszukiwanie przez nie nowych strategii rozwoju. Jedną z nich stanowią fuzje i przejęcia. Połączenie podmiotów gospodarczych w jedną organizację ma na celu osiągnięcie większych efektów niż w wyniku indywidualnych działań. Strategia ta zyskała popularność w latach 80. XX wieku, osiągając apogeum w dekadzie lat 90. Dziś również mają miejsce procesy integracyjne, czego znamiennym przykładem jest sektor spożywczy, w tym branża mleczarska. Jednym z zasadniczych powodów takiej sytuacji jest wykorzystywanie efektu synergii, ale często także dostosowywanie się poszczególnych branż do trendów światowych.
W niniejszym opracowaniu dokonano oceny procesów fuzji i przejęć przedsiębiorstw zachodzących w przemyśle mleczarskim w Polsce z perspektywy integracji z innymi jednostkami, zmian dokonujących się wewnątrz nich oraz szans i zagrożeń, jakie towarzyszą stosowaniu strategii rozwoju zewnętrznego. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze mają charakter teoretyczny, pozostałe dwa - empiryczny. Rozdział pierwszy opisuje zagadnienia dotyczące strategii przedsiębiorstw. Rozdział drugi zawiera charakterystykę procesu koncentracji przedsiębiorstw. W rozdziale trzecim przedstawiono rys historyczny przemysłu mleczarskiego w Polsce oraz jego przemiany. Ostatni rozdział pracy został poświęcony procesom fuzji i przejęć przedsiębiorstw mleczarskich w Polsce w świetle badań empirycznych. Do opracowania uzyskanych danych wykorzystano metodę 5 sił Portera oraz systematykę strategicznej karty wyników. W ramach tych metod zaproponowano zmiany klasycznych elementów modelu porterowskiego oraz perspektyw strategicznej karty wyników w celu uwzględnienia specyfiki branżowej badanych przedsiębiorstw.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1
STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA
1.1. Pojęcie i istota strategii
1.2. Zasady strategii przedsiębiorstwa
1.3. Typologia strategii przedsiębiorstw
1.3.1. Strategie ogólne
1.3.2. Strategie rozwoju
1.3.3. Strategia konkurencji
1.3.4. Strategie odnoszące się do geograficznych rynków działania
ROZDZIAŁ 2
KONCENTRACJA PRZEDSIĘBIORSTW
2.1. Istota koncentracji przedsiębiorstw
2.2. Rodzaje fuzji i przejęć
2.3. Motywy tworzenia fuzji i przejęć przedsiębiorstw
2.4. Bariery procesów fuzji i przejęć przedsiębiorstw
2.5. Czynniki sukcesu procesów fuzji i przejęć
ROZDZIAŁ 3
PRZEMYSŁ MLECZARSKI W POLSCE
3.1. Rys historyczny mleczarstwa oraz jego przemiany
3.2. Potencjał produkcyjny mleczarstwa w Polsce
3.2.1. Pogłowie i wydajność krów mlecznych
3.2.2. Produkcja i skup mleka w Polsce
3.2.3. Handel zagraniczny
ROZDZIAŁ 4
PROCESY FUZJI I PRZEJĘĆ PRZEDSIĘBIORSTW MLECZARSKICH
W POLSCE W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
4.1. Metodyka badań
4.2. Deskrypcja badanych przedsiębiorstw
4.3. Szansę i zagrożenia związane z procesem fuzji przedsiębiorstw mleczarskich
4.4. Analiza strukturalna sektora z punktu widzenia fuzji przedsiębiorstw
mleczarskich
4.5. Ocena integracji przedsiębiorstw mleczarskich z użyciem strategicznej karty wyników
4.5.1. Perspektywa efektywnościowa
4.5.2. Perspektywa zasobowa
4.5.3. Perspektywa produktowo-rynkowa
4.5.4. Perspektywa kompetencyjna
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
Kod wydawnictwa: 978-83-8100-277-6
Średnia ocena: 5, liczba ocen: 1
-
Ocena:jest super (stuydemn wsb, 17.03.2022)
Twoja opinia
aby wystawić opinię.