Dodano produkt do koszyka

Promocja

FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNYCH GOSPODAREK I PRZEDSIĘBIORSTW. ASPEKTY GLOBALNE, REGIONALNE, SEKTOROWE

FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNYCH GOSPODAREK I PRZEDSIĘBIORSTW. ASPEKTY GLOBALNE, REGIONALNE, SEKTOROWE

red.nauk.MAŁGORZATA KOKOCIŃSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W POZNANIU

Cena: 66.10 zł 59.49 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7417-176-2

384 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006

Wprowadzenie Niniejsza publikacja zawiera prace doktorantów Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, zarówno ze studiów dziennych, jak i zaocznych. Artykuły nawiązują do zagadnień teoretycznych i praktycznych w sposób respektujący aktualny stan wiedzy ekonomicznej. Ze względu na znaczną liczbę autorów oraz z natury rozproszoną, bo wynikającą z twórczych poszukiwań nowych obszarów badawczych, problematykę tytuł zbioru ma charakter dosyć pojemny. Podkreśla on jednak międzynarodowe czy nawet globalne podejście do wielu zagadnień, tak bardzo charakterystyczne we współczesnej ekonomii. W opracowaniu znajdują się również studia przypadków nawiązujące do wybranego sektora, regionu czy przedsiębiorstwa. Książka składa się z czterech części. Część pierwsza stanowi przegląd wielu interesujących zagadnień o charakterze makroekonomicznym, począwszy od problemu konkurencyjności Unii Europejskiej w stosunku do Stanów Zjednoczonych, a skończywszy na przypadku gospodarki Kenii, której niepowodzeń upatruje się w różnego typu konfliktach. Część drugą wypełniają artykuły mające w pierwszej kolejności kontekst regionalny. Dotyczą one całego spektrum zagadnień i pytań, takich jak różnice nakładów ponoszonych na inwestycje ekologiczne we wschodnich i zachodnich regionach Polski czy zmierzenie się z pomiarem zróżnicowania ubóstwa. Część trzecia obejmuje zbiór artykułów, których wspólną i główną cechą jest odniesienie rozważań do wybranego sektora gospodarczego. Przedmiotem analiz są uwarunkowanie, funkcjonowanie bądź zachowania strategiczne na takich rynkach, jak motoryzacyjny, farmaceutyczny, nieruchomości, a także rynek cukru. Ujęcie branżowe jest tu głównym wyznacznikiem zakresu opracowania, ale przyjęto z reguły szeroki kontekst ekonomiczny, głównie europejski. Część czwarta zawiera artykuły o wyraźniej zdefiniowanym mikroekonomicznym podejściu. Odnoszą się one do kategorii przedsiębiorstw, wybranych instrumentów zarządzania przedsiębiorstwami i do marketingu. Słowa kluczowe, odzwierciedlające treści artykułów w tej części książki, można określić następująco: przedsiębiorstwo, upadłość, ryzyko, efektywność, konkurencyjność, opodatkowanie, marketing.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. Globalne i makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju
gospodarczego

Łukasz Puślecki
Strategia Lizbońska - konkurencyjność Unii Europejskiej wobec Stanów Zjednoczonych u progu trzeciego tysiąclecia
Łukasz Molenda
Japońska strategia gospodarcza w obliczu najdłuższej powojennej stagnacji wzrostu
Jan Stankiewicz
Wykup wspomagany z wykorzystaniem konsorcjów kredytowych na rynkach Europy Wschodniej
Marek Bańczyk
Możliwości wyceny wartości marki kraju
Mieczysława Cellary
Organizacja i kierunki zmian jednostek sektora finansów publicznych
Dariusz Pukalak
Konkurencyjność biopaliw stałych a polityka gospodarcza państwa
Cynthia Mitei
Wpływ konfliktów na rozwój gospodarczy Kenii w latach
dziewięćdziesiątych
Jakub Gazda, Bartosz Godziszewski
Próba identyfikacji tendencji recesyjnych w gospodarce polskiej na podstawie zmian luki PKB

CZĘŚĆ II. Regionalne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw

Anna Smolińska
Zróżnicowanie nakładów inwestycyjnych na ochronę środowiska przyrodniczego w przestrzeni Polski
Aleksandra Błaszkiewicz
Problemy pomiaru regionalnego zróżnicowania ubóstwa
Rafał Kasperowicz
Popyt na energię elektryczną w regionie Wielkopolski
Krzysztof Rogala
Badanie zmian organizacyjnych w wybranych przedsiębiorstwach
mikroregionu leszczyńskiego
Artur Zimny
Wpływ inwestycji komunalnych na rozwój społeczno-gospodarczy gmin
- diagnoza aktualnej sytuacji w Wielkopolsce
Marcin Gołembski
Z badań nad czynnikami warunkującymi wykorzystanie czasu pracy

CZĘŚĆ III. Sektorowe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw

Sylwia Konecka
Strategiczny aspekt sieci gospodarczych na przykładzie branży motoryzacyjnej
Michał Mirecki
Wpływ handlu elektronicznego B2B na ograniczenie kosztów działalności przedsiębiorstw produkcyjnych
Tomasz Woźniak
System przetargów w świetle teorii gier
Bartosz Michał Krysztowski
Nowe uwarunkowania na rynku cukru po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
Piotr Wybieralski
Strategiczne zachowania przedsiębiorstw międzynarodowych w ramach działalności badawczo-rozwojowej (na przykładzie branży
farmaceutycznej)
Radosław Trojanek
Uwarunkowania inwestowania na rynku papierów wartościowych i rynku nieruchomości

CZĘŚĆ IV. Strategie zachowań przedsiębiorstw oraz ich
uwarunkowania systemowe

Maja Sajdak
Identyfikacja faz kryzysów w wybranych przedsiębiorstwach notowanych
na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie
Grzegorz Wojtkowiak
Możliwości zastosowania analizy systemowej w rozwiązywaniu problemów upadłości
Marek Prus
Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa oraz możliwość jego redukcji
Hanna Trzeciak
Problem oceny efektywności ekonomicznej teatrów dramatycznych
Mirosław Panek
Zwiększanie konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez przenoszenie zakładów produkcyjnych do krajów o niskich kosztach siły roboczej
Piotr Wiśniewski
Ryzyko działalności gospodarczej a strategie cen transferowych w zakresie optymalizacji obciążeń podatkowych
Robert Fałkowski
Opodatkowanie dochodów małych i średnich przedsiębiorstw
Małgorzata Panek-Kasińska
Zarządzanie podatkami jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Milena Ratajczak
Produkt w marketingu przemysłowym - różnice między podejściem niemieckim i anglosaskim
Magdalena Pietrzyńska
Ewolucja usług zdrowotnych wyzwaniem dla marketingu
Natalia Hatalska-Woźniak
Marketing szeptany. Mechanizmy działania niestandardowych form komunikacji marketingowej

Kod wydawnictwa: 978-83-7417-176-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl