Dodano produkt do koszyka

Promocja

FRANCZYZA NOWOCZESNY MODEL ROZWOJU BIZNESU wyd.5

FRANCZYZA NOWOCZESNY MODEL ROZWOJU BIZNESU wyd.5

MARTA JOANNA ZIÓŁKOWSKA

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 80.00 zł 63.20 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-580-5

252 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Idealna książka dla tych, którzy chcą zaznajomić się z tym, jak funkcjonują powiązania franczyzowe w praktyce gospodarczej. Pozwala posiąść niezbędną wiedzę przedsiębiorcom zainteresowanym zakupem licencji franczyzowej. Przeznaczona jest także zarówno dla właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw posiadających już sieć sklepów franczyzowych, jak i dopiero planujących rozwijać system franczyzowy, a także wszystkich tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o tej formie współpracy gospodarczej. Publikacja skierowana jest również do studentów i wykładowców szkół wyższych, zwłaszcza o profilu ekonomicznym, bowiem franczyza jest szansą dla niezależnych przedsiębiorców na podjęcie działalności gospodarczej pod "parasolem" znanej i rozpoznawalnej marki. Dla twórców unikatowego know-how jest natomiast drogą rozwoju i wzrostu poziomu rozpoznawalności marki.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Franczyza jako forma więzi ekonomicznej
1.1. Pojęcie i geneza powiązań franczyzowych
1.1.1. Ogólna charakterystyka franczyzy w świecie
1.1.1.1. Pierwowzory franczyzy
1.1.1.2. Rozwój koncepcji franczyzy od II poł. XIX w. do końca I poł. XX w.
1.1.1.3. Boom franczyzowy po II wojnie światowej
1.1.2. Początki powiązań franczyzowych w Polsce
1.2. Istota i klasyfikacja franczyzy
1.2.1. Podstawowe założenia franczyzy
1.2.2. Typologia franczyzy
1.2.2.1. Podział ze względu na przedmiot działalności
1.2.2.2. Podział ze względu na formę organizacji systemu (na sposób powiązania podmiotów)
1.2.2.3. Podział ze względu na zasięg obowiązywania umowy
1.2.2.4. Podział ze względu na formę działalności gospodarczej
1.2.2.5. Podział ze względu na zasięg działania systemu
1.2.2.6. Podział ze względu na realizowaną strategię działalności
1.2.2.7. Podział ze względu na strategię ekspansji gospodarczej
1.2.2.8. Podział ze względu na strukturę podporządkowania stron umowy
1.2.2.9. Pozostałe typy powiązań franczyzowych
1.3. Przesłanki wykorzystywania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa
1.3.1. Zalety i wady wykorzystania franczyzy dla dawcy systemu
1.3.2. Korzyści i słabości wykorzystania franczyzy dla biorcy systemu
1.4. Motywy tworzenia i koncepcje budowy systemów franczyzowych
1.5. Porozumienia franczyzowe jako metoda ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw

Rozdział 2
Podstawy prawne powiązań franczyzowych
2.1. Przedmiot porozumień franczyzowych
2.2. Pojęcie i charakter prawny umowy franczyzy
2.3. Podmioty umowy franczyzowej
2.4. Unormowania prawne umów franczyzowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Południowej, Azji i Australii
2.5. Umocowania prawne umów franczyzowych w Unii Europejskiej
2.6. Treść umowy franczyzy w świetle przepisów prawa polskiego

Rozdział 3
Rozwój franczyzy w wybranych krajach świata
3.1. Charakterystyka powiązań franczyzowych
3.1.1. Rozwój franczyzy w wybranych krajach Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej
3.1.2. Franczyza w Europie
3.1.3. Franczyza w Azji, Australii, Nowej Zelandii i Afryce
3.1.3.1. Franczyza w Azji
3.1.3.2. Franczyza w Australii i Nowej Zelandii
3.1.3.3. Franczyza w Republice Południowej Afryki i Maroku

Rozdział 4
Analiza powiązań franczyzowych w Polsce
4.1. Funkcjonujące powiązania franczyzowe
4.1.1. Rozwój polskiego rynku franczyzy w latach 90. XX wieku i w XXI wieku
4.1.2. Analiza rynku franczyzy według sektorów
4.1.3. Systemy franczyzowe typu inbound i outbound na polskim rynku
4.1.4. Perspektywy rozwoju powiązań franczyzowych
4.2. Powiązania franczyzowe w opinii twórców sieci (franczyzodawców)
4.2.1. Rozwój powiązań franczyzowych w Polsce
4.2.2. Motywy tworzenia sieci franczyzowych oraz czynniki sprzyjające i bariery rozwoju rynku franczyzy w Polsce
4.2.3. Wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstw
4.2.4. Uwarunkowania pozyskiwania franczyzobiorców
4.2.5. Zagraniczna ekspansja polskich systemów franczyzowych
4.3. Powiązania franczyzowe w opinii franczyzobiorców
4.4. Korzyści i słabe strony współpracy franczyzowej w Polsce

Zakończenie
Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-580-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl