FORUM SHOPPING W KONSUMENCKICH POSTĘPOWANIACH UPADŁOŚCIOWYCH W UNII EUROPEJSKIEJ
JĘDRZEJ JACHIRA
Wydawnictwo: AT WYDAWNICTWO
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63910-75-4
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2017 |
|
Monografia Jędrzeja Jachiry jest twórczym i wartościowym merytorycznie opracowaniem. Publikacja analizuje instytucję forum shopping w upadłościowych postępowaniach konsumenckich, opierając się głównie o akty normatywne prawa Unii Europejskiej oraz orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE i sądów krajowych. Autor rozważa interesującą historię instytucji upadłości konsumenckiej, która mimo wieloletniego obowiązywania w wielu krajach, w tym m.in. w Polsce, nie była w części z nich przez wiele lat wykorzystywana w praktyce, z uwagi na dysfunkcjonalne brzmienie niektórych przepisów.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ I. GENEZA, MODELE, PODSTAWOWE POJĘCIA ORAZ CHARAKTERYSTYKA UPADŁOŚCI W WYBRANYCH KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ
1.1. Rys historyczny
1.2. Istniejące modele postępowania upadłościowego
1.3. Podstawowe pojęcia
1.4. Upadłość konsumencka w wybranych krajach Unii Europejskiej
1.4.1. Wielka Brytania
1.4.2. Niemcy
ROZDZIAŁ II. FORUM SHOPPING
2.1. Ogólna charakterystyka forum shopping
2.2. Forum shopping w transgranicznych postępowaniach upadłościowych
2.2.1. Główny ośrodek podstawowej działalności dłużnika (COMI)
2.2.2. Rodzaje forum shopping w transgranicznych postępowaniach upadłościowych
2.2.3. Różnice występujące w przypadku forum shopping przedsiębiorców
a konsumentów
2.2.4. Forum shopping w przypadku upadłości transgranicznej przedsiębiorców
2.2.5. Forum shopping w przypadku upadłości transgranicznej konsumentów
2.2.6. Moment właściwy do ustalenia miejsca głównego centrum
działalności dłużnika
2.3. Skutki prawne wszczęcia transgranicznego postępowania upadłościowego
2.4. Podsumowanie rozdziału
ROZDZIAŁ III. UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA W POLSCE
3.1. Podstawowe problemy
3.2. Charakterystyka wybranych rozwiązań materialnoprawnych
3.2.1. Wniosek o ogłoszenie upadłości
3.2.2. Przesłanki do ogłoszenia upadłości
3.3. Pozostałe wady dotychczasowych rozwiązań
3.4. Podsumowanie rozważań dotyczących stanu prawnego sprzed nowelizacji
3.5. Stan prawny upadłości konsumenckiej po nowelizacji
ZAKOŃCZENIE
Aspekty praktyczne związane z instytucją upadłości konsumenckiej w Polsce
I. Wszczęcie postępowania upadłościowego
II. Przesłanki pozytywne i negatywne ogłoszenia upadłości konsumenckiej w praktyce
III. Klauzule rozsądku
IV. Postępowanie po ogłoszeniu upadłości
V. Podsumowanie
BIBLIOGRAFIA
WYKAZ TABEL, ILUSTRACJI I WYKRESÓW
Kod wydawnictwa: 978-83-63910-75-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.