Dodano produkt do koszyka

Promocja

FORUM SHOPPING W KONSUMENCKICH POSTĘPOWANIACH UPADŁOŚCIOWYCH W UNII EUROPEJSKIEJ

FORUM SHOPPING W KONSUMENCKICH POSTĘPOWANIACH UPADŁOŚCIOWYCH W UNII EUROPEJSKIEJ

JĘDRZEJ JACHIRA

Wydawnictwo: AT WYDAWNICTWO

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-63910-75-4
 
116 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
 

Monografia Jędrzeja Jachiry jest twórczym i wartościowym merytorycznie opracowaniem. Publikacja analizuje instytucję forum shopping w upadłościowych postępowaniach konsumenckich, opierając się głównie o akty normatywne prawa Unii Europejskiej oraz orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE i sądów krajowych. Autor rozważa interesującą historię instytucji upadłości konsumenckiej, która mimo wieloletniego obowiązywania w wielu krajach, w tym m.in. w Polsce, nie była w części z nich przez wiele lat wykorzystywana w praktyce, z uwagi na dysfunkcjonalne brzmienie niektórych przepisów.

SPIS TREŚCI

Wstęp

ROZDZIAŁ I. GENEZA, MODELE, PODSTAWOWE POJĘCIA ORAZ CHARAKTERYSTYKA UPADŁOŚCI W WYBRANYCH KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ
1.1. Rys historyczny
1.2. Istniejące modele postępowania upadłościowego
1.3. Podstawowe pojęcia
1.4. Upadłość konsumencka w wybranych krajach Unii Europejskiej
1.4.1. Wielka Brytania
1.4.2. Niemcy

ROZDZIAŁ II. FORUM SHOPPING
2.1. Ogólna charakterystyka forum shopping
2.2. Forum shopping w transgranicznych postępowaniach upadłościowych
2.2.1. Główny ośrodek podstawowej działalności dłużnika (COMI)
2.2.2. Rodzaje forum shopping w transgranicznych postępowaniach upadłościowych
2.2.3. Różnice występujące w przypadku forum shopping przedsiębiorców
a konsumentów
2.2.4. Forum shopping w przypadku upadłości transgranicznej przedsiębiorców
2.2.5. Forum shopping w przypadku upadłości transgranicznej konsumentów
2.2.6. Moment właściwy do ustalenia miejsca głównego centrum
działalności dłużnika
2.3. Skutki prawne wszczęcia transgranicznego postępowania upadłościowego
2.4. Podsumowanie rozdziału

ROZDZIAŁ III. UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA W POLSCE
3.1. Podstawowe problemy
3.2. Charakterystyka wybranych rozwiązań materialnoprawnych
3.2.1. Wniosek o ogłoszenie upadłości
3.2.2. Przesłanki do ogłoszenia upadłości
3.3. Pozostałe wady dotychczasowych rozwiązań
3.4. Podsumowanie rozważań dotyczących stanu prawnego sprzed nowelizacji
3.5. Stan prawny upadłości konsumenckiej po nowelizacji

ZAKOŃCZENIE
Aspekty praktyczne związane z instytucją upadłości konsumenckiej w Polsce
I. Wszczęcie postępowania upadłościowego
II. Przesłanki pozytywne i negatywne ogłoszenia upadłości konsumenckiej w praktyce
III. Klauzule rozsądku
IV. Postępowanie po ogłoszeniu upadłości
V. Podsumowanie

BIBLIOGRAFIA

WYKAZ TABEL, ILUSTRACJI I WYKRESÓW

Kod wydawnictwa: 978-83-63910-75-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl