Dodano produkt do koszyka

Promocja

FAMILY OFFICE TEORIA I PRAKTYKA DZIAŁANIA NA RYNKACH POLSKIM I MIĘDZYNARODOWYM

FAMILY OFFICE TEORIA I PRAKTYKA DZIAŁANIA NA RYNKACH POLSKIM I MIĘDZYNARODOWYM

MAŁGORZATA JANICKA, TOMASZ SOSNOWSKI, ARTUR SAJNÓG

Wydawnictwo: PWN

Cena: 69.90 zł 58.72 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-01-21464-7

245 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania majątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające także realizację osobistych potrzeb członków rodziny.
Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, zawarte w niej treści mogą w szczególności zainteresować osoby prowadzące firmy rodzinne, a także osoby pracujące w podmiotach świadczących usługi na rzecz zamożnych klientów, takich jak firmy consultingowe, banki i inne wyspecjalizowane instytucje finansowe. Bez wątpienia będzie to również ciekawa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami na rynku finansowym, zwłaszcza studentów i pracowników naukowych jednostek badawczych.
Książka jest znakomitym kompendium wiedzy z problematyki stosunkowo mało znanej w Polsce. Istotną jej zaletą wydaje się to, że nie tylko pokazuje różne możliwe rozwiązania problemów, zarówno bieżących, jak i systemowych, jakie występują w funkcjonowaniu firm rodzinnych, lecz także charakteryzuje sposoby zapobiegania zagrożeniom związanym z utrzymaniem i ochroną ich majątku.
prof. dr hab. Leokadia Oręziak (z recenzji)

Jest to jedno z pierwszych na polskim rynku kompleksowych opracowań dotyczących zagadnień rynku usług Family Office, skądinąd jeszcze niszowego, ale dynamicznie się rozwijającego w miarę wzrostu zamożności społeczeństw.
prof. dr hab. Sławomir I. Bukowski (z recenzji)

Książkę tę traktuję jako polskie naukowe otwarcie w obszarze tematyki Family Office. Jestem pod wrażeniem pracy autorów, którzy podjęli się opracowania zagadnienia będącego na początkowym etapie rozwoju w Polsce. Publikację polecam przede wszystkim właścicielom majątków rodzinnych, którzy muszą zmierzyć się z długoterminową strategią zarządzania oraz sukcesją.
Michał Zawisza, Partner Zarządzający

SPIS TREŚCI

WSTĘP

ROZDZIAŁ I
SPECYFIKA FUNKCJONOWANIA FIRM RODZINNYCH
1.1. Firmy rodzinne we współczesnej gospodarce
1.2. Heterogeniczność postrzegania i wyodrębniania firm rodzinnych
1.3. Deskrypcyjne cechy firm rodzinnych
1.4. Bariery rozwoju firm rodzinnych

ROZDZIAŁ II
FIRMY RODZINNE W OBLICZU PROBLEMÓW SUKCESJI
2.1. Istota sukcesji w firmach rodzinnych
2.2. Fazy i modele planowania sukcesji
2.3. Spektrum potrzeb i luk w procesie sukcesji firm rodzinnych
2.3.1. Kontynuacja wizji, misji i strategii
2.3.2. Zachowanie kultury organizacji, norm i wartości
2.3.3. Role poprzednika i następcy
2.3.4. Kompetencje i transfer wiedzy
2.3.5. Inteligencja emocjonalna i komunikacja
2.4. Wady i zalety realizacji procesu sukcesji przy udziale podmiotu zewnętrznego

ROZDZIAŁ III
ISTOTA FAMILY OFFICE
3.1. Praktyka dotychczasowych usług świadczonych firmom rodzinnym
3.1.1. Private banking
3.1.2. Asset management
3.1.3. Wealth management
3.1.4. Private Consulting
3.2. Geneza Family Office
3.3. Definicja Family Office
3.4. Filozofia działania Family Office
3.5. Różnorodność usług Family Office dla firmy rodzinnej

ROZDZIAŁ IV
TWORZENIE I STRUKTURYZACJA FAMILY OFFICE
4.1. Modele funkcjonowania Family Office i ich klasyfikacja
4.2. Przesłanki ustanowienia Family Office w ramach majątku rodziny
4.3. Family governance jako wsparcie działalności rodziny i Family Office
4.3.1. Pojęciefamilygovernance
4.3.2. Przyczyny i uwarunkowania wprowadzenia family governance
4.3.3. Formy family governance
4.4. Konstytucja rodziny jako fundament ładu rodzinnego

ROZDZIAŁ V
FAMILY OFFICE NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM
5.1. Egzogeniczne uwarunkowania rozwoju rynku Family Office na świecie
5.2. Organizacyjno-prawne aspekty działalności Family Office w różnych częściach świata
5.3. Wiodące formy aktywności biznesowej Family Office
5.4. Rola outsourcingu usług w działalności Family Office

ROZDZIAŁ VI
OCENA FUNKCJONOWANIA I PERSPEKTYWY ROZWOJU FAMILY OFFICE
W POLSCE
6.1. Modele biznesowe wybranych Family Office prowadzących działalność w Polsce
6.1.1. Long Term Management
6.1.2. YOURS Family Office
6.1.3. Invest Secure - Family Office
6.1.4. KBA
6.1.5. 22 Piętro
6.2. Oczekiwania właścicieli firm rodzinnych wobec Family Office
6.2.1. Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej
6.2.2. Przesłanki na rzecz utworzenia Family Office oraz preferencje w zakresie oferowanych usług
6.3. Family Office w praktyce sukcesji w Polsce - dotychczasowe doświadczenia, szansę i zagrożenia rozwoju
6.3.1. Wywiad z przedstawicielem Family Office - partnerem zarządzającym
(anonimowy)
6.3.2. Wywiad z właścicielem firmy rodzinnej korzystającej ze wsparcia Family
Office (anonimowy)
6.3.3. Wywiad z przedstawicielem firmy consultingowej rozważającej poszerzenie
działalności o usługi z segmentu Family Office (anonimowy)
6.3.4. Wywiad z przedstawicielem Family Office - dyrektorem inwestycyjnym
(anonimowy)

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS TABEL

SPIS RYSUNKÓW

 

Kod wydawnictwa: 978-83-01-21464-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl