FAMILY OFFICE TEORIA I PRAKTYKA DZIAŁANIA NA RYNKACH POLSKIM I MIĘDZYNARODOWYM
MAŁGORZATA JANICKA, TOMASZ SOSNOWSKI, ARTUR SAJNÓG
Wydawnictwo: PWN
Cena: 69.90 zł
58.72 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-01-21464-7
245 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania majątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające także realizację osobistych potrzeb członków rodziny.
Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, zawarte w niej treści mogą w szczególności zainteresować osoby prowadzące firmy rodzinne, a także osoby pracujące w podmiotach świadczących usługi na rzecz zamożnych klientów, takich jak firmy consultingowe, banki i inne wyspecjalizowane instytucje finansowe. Bez wątpienia będzie to również ciekawa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami na rynku finansowym, zwłaszcza studentów i pracowników naukowych jednostek badawczych.
Książka jest znakomitym kompendium wiedzy z problematyki stosunkowo mało znanej w Polsce. Istotną jej zaletą wydaje się to, że nie tylko pokazuje różne możliwe rozwiązania problemów, zarówno bieżących, jak i systemowych, jakie występują w funkcjonowaniu firm rodzinnych, lecz także charakteryzuje sposoby zapobiegania zagrożeniom związanym z utrzymaniem i ochroną ich majątku.
prof. dr hab. Leokadia Oręziak (z recenzji)
Jest to jedno z pierwszych na polskim rynku kompleksowych opracowań dotyczących zagadnień rynku usług Family Office, skądinąd jeszcze niszowego, ale dynamicznie się rozwijającego w miarę wzrostu zamożności społeczeństw.
prof. dr hab. Sławomir I. Bukowski (z recenzji)
Książkę tę traktuję jako polskie naukowe otwarcie w obszarze tematyki Family Office. Jestem pod wrażeniem pracy autorów, którzy podjęli się opracowania zagadnienia będącego na początkowym etapie rozwoju w Polsce. Publikację polecam przede wszystkim właścicielom majątków rodzinnych, którzy muszą zmierzyć się z długoterminową strategią zarządzania oraz sukcesją.
Michał Zawisza, Partner Zarządzający
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
SPECYFIKA FUNKCJONOWANIA FIRM RODZINNYCH
1.1. Firmy rodzinne we współczesnej gospodarce
1.2. Heterogeniczność postrzegania i wyodrębniania firm rodzinnych
1.3. Deskrypcyjne cechy firm rodzinnych
1.4. Bariery rozwoju firm rodzinnych
ROZDZIAŁ II
FIRMY RODZINNE W OBLICZU PROBLEMÓW SUKCESJI
2.1. Istota sukcesji w firmach rodzinnych
2.2. Fazy i modele planowania sukcesji
2.3. Spektrum potrzeb i luk w procesie sukcesji firm rodzinnych
2.3.1. Kontynuacja wizji, misji i strategii
2.3.2. Zachowanie kultury organizacji, norm i wartości
2.3.3. Role poprzednika i następcy
2.3.4. Kompetencje i transfer wiedzy
2.3.5. Inteligencja emocjonalna i komunikacja
2.4. Wady i zalety realizacji procesu sukcesji przy udziale podmiotu zewnętrznego
ROZDZIAŁ III
ISTOTA FAMILY OFFICE
3.1. Praktyka dotychczasowych usług świadczonych firmom rodzinnym
3.1.1. Private banking
3.1.2. Asset management
3.1.3. Wealth management
3.1.4. Private Consulting
3.2. Geneza Family Office
3.3. Definicja Family Office
3.4. Filozofia działania Family Office
3.5. Różnorodność usług Family Office dla firmy rodzinnej
ROZDZIAŁ IV
TWORZENIE I STRUKTURYZACJA FAMILY OFFICE
4.1. Modele funkcjonowania Family Office i ich klasyfikacja
4.2. Przesłanki ustanowienia Family Office w ramach majątku rodziny
4.3. Family governance jako wsparcie działalności rodziny i Family Office
4.3.1. Pojęciefamilygovernance
4.3.2. Przyczyny i uwarunkowania wprowadzenia family governance
4.3.3. Formy family governance
4.4. Konstytucja rodziny jako fundament ładu rodzinnego
ROZDZIAŁ V
FAMILY OFFICE NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM
5.1. Egzogeniczne uwarunkowania rozwoju rynku Family Office na świecie
5.2. Organizacyjno-prawne aspekty działalności Family Office w różnych częściach świata
5.3. Wiodące formy aktywności biznesowej Family Office
5.4. Rola outsourcingu usług w działalności Family Office
ROZDZIAŁ VI
OCENA FUNKCJONOWANIA I PERSPEKTYWY ROZWOJU FAMILY OFFICE
W POLSCE
6.1. Modele biznesowe wybranych Family Office prowadzących działalność w Polsce
6.1.1. Long Term Management
6.1.2. YOURS Family Office
6.1.3. Invest Secure - Family Office
6.1.4. KBA
6.1.5. 22 Piętro
6.2. Oczekiwania właścicieli firm rodzinnych wobec Family Office
6.2.1. Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej
6.2.2. Przesłanki na rzecz utworzenia Family Office oraz preferencje w zakresie oferowanych usług
6.3. Family Office w praktyce sukcesji w Polsce - dotychczasowe doświadczenia, szansę i zagrożenia rozwoju
6.3.1. Wywiad z przedstawicielem Family Office - partnerem zarządzającym
(anonimowy)
6.3.2. Wywiad z właścicielem firmy rodzinnej korzystającej ze wsparcia Family
Office (anonimowy)
6.3.3. Wywiad z przedstawicielem firmy consultingowej rozważającej poszerzenie
działalności o usługi z segmentu Family Office (anonimowy)
6.3.4. Wywiad z przedstawicielem Family Office - dyrektorem inwestycyjnym
(anonimowy)
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
Kod wydawnictwa: 978-83-01-21464-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.