ELEMENTY BADAŃ OPERACYJNYCH W TRANSPORCIE wyd.3
MAREK GLINKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-HUMANISTYCZNY W RADOMIU
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7351-804-9
432 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016
W podręczniku zaprezentowano znaczenie badań operacyjnych w analizowaniu, rozpatrywaniu i rozwiązywaniu niektórych zadań decyzyjnych związanych z szeroko rozumianym transportem. Podano wiele przykładów modeli matematycznych zadań wraz z rozwiązaniami. Przedstawiono też niektóre algorytmy obliczeniowe metod badań operacyjnych. Wykorzystano programy komputerowe do przeprowadzenia bardziej skomplikowanych operacji.
SPIS TREŚCI
Wstęp 1. Geneza badań operacyjnych
2. Zakres stosowania badań operacyjnych
3. Metodyka badań operacyjnych
3.1. Etapy rozwiązywania problemów metodami badań operacyjnych
3.2. Model matematyczny jako narzędzie badawcze
3.3. Fazy budowy modeli normatywnych zagadnień decyzyjnych
3.4. Klasyfikacja modeli
3.5. Uwagi ogólne o rozwiązywaniu modeli zagadnień decyzyjnych
3.6. Pytania i zadania
4. Wybrane elementy programowania liniowego
4.1. Postacie matematycznych modeli zadań programowania liniowego
4.2. Geometryczne przedstawienie modeli i rozwiązań zadań programowania liniowego
4.3. Przykłady interpretacji geometrycznej modeli liniowych i rozwiązań
4.4. Simpleks - uniwersalna metoda rozwiązywania modeli liniowych
4.5. Podstawy matematyczne metody simpleks
4.6. Metoda wymiany wektorów w bazie tablicy wymiany
4.7. Algorytm simpleksowy
4.8. Uzasadnienie kryterium optymalności w algorytmie simpleksowym
4.9. Zagwarantowanie dopuszczalności następnego rozwiązania bazowego
4.10. Brak rozwiązania optymalnego dla modelu
4.11. Rozwiązania bazowe dopuszczalne dla modelu
4.12. Przykłady obliczeniowe algorytmu simpleks
4.13. Degeneracja w algorytmie simpleksowym
4.14. Pytania i zadania
5. Przykłady modelowania zagadnień decyzyjnych
5.1. Pytania i zadania
6. Model dualny i jego własności
6.1. Analiza rozwiązania optymalnego modelu z wykorzystaniem dualizmu
6.2. Pytania i zadania
7. Badanie wrażliwości rozwiązania optymalnego modelu
7.1. Przykład badania wrażliwości rozwiązania optymalnego modelu
7.2. Pytania i zadania 8. Modelowanie zagadnienia transportowego
8.1. Sformułowanie klasycznego zagadnienia transportowego
8.2. Model matematyczny zagadnienia transportowego
8.3. Wybrane postacie modeli zagadnienia transportowego
8.4. Rozwiązywanie modeli zagadnienia transportowego
8.5. Pierwszy etap algorytmu transportowego - rozwiązanie dopuszczalne
8.6. Drugi etap algorytmu transportowego - rozwiązanie optymalne
8.7. Degeneracja w algorytmie transportowym
8.8. Przykłady modeli zagadnień transportowych
8.9. Pytania i zadania
9. Programowanie liniowe całkowitoliczbowe
9.1. Modele programowania liniowego całkowitoliczbowego - uwagi ogólne
9.2. Problemy w rozwiązywaniu modeli programowania liniowego całkowitoliczbowego
9.3. Idea metody podziału i ograniczeń
9.4. Przykłady zagadnień i modeli liniowych całkowitoliczbowych
9.5. Pytania i zadania
10. Programowanie liniowe binarne
10.1. Sformułowanie klasycznego zagadnienia przydziału
10.2. Model matematyczny zagadnienia przydziału
10.3. Wyznaczanie rozwiązań optymalnych modeli zero - jedynkowych
10.4. Algorytm wyznaczania rozwiązywania optymalnego modelu zagadnienia przydziału
10.5. Przykłady wykorzystania algorytmu węgierskiego do rozwiązywania modeli zagadnień przydziału
10.6. Opis uproszczonego algorytmu węgierskiego do rozwiązywania modeli zagadnień przydziału
10.7. Przykłady zastosowania algorytmu uproszczonego do rozwiązywania modeli zagadnień przydziału
10.8. Przykłady wykorzystania modeli binarnych do rozwiązywania innych zadań związanych z transportem
10.9. Pytania i zadania 11. Elementy programowania ilorazowego
11.1. Przykłady rozwiązywania modeli programowania ilorazowego metodą Charnesa - Coopera i metodą geometryczną
11.2. Pytania i zadania
12. Programowanie dynamiczne zastosowane do wyznaczania najkrótszych i najdłuższych połączeń w sieci
12.1. Zastosowanie zasady optymalności R. Bellmana do wyznaczania najkrótszych i najdłuższych połączeń
12.2. Pytania i zadania
13. Programowanie sieciowe- metoda ścieżki krytycznej
13.1. Przegląd zupełny zbioru rozwiązań i pojęcie ścieżki krytycznej
13.2. Metoda CPM, wyznaczanie czasu krytycznego przedsięwzięcia
13.3. Wyznaczanie zdarzeń krytycznych i luzu zdarzeń
13.4. Wyznaczanie czynności krytycznych i zapasów czasu dla czynności
13.5. Wyznaczanie najwcześniejszych i najpóźniej szych momentów rozpoczęciai zakończenia czynności
13.6. Tworzenie harmonogramu czasowego przedsięwzięcia
13.7. Przykłady zastosowania metody CPM do rozwiązywania modelisieciowych przedsięwzięć
13.8. Pytania i zadania
14. Programowanie sieciowe - metoda PERT
14.1. Zastosowanie metody PERT do rozwiązywania modeli sieciowychprzedsięwzięć
14.2. Pytania i zadania
15. Wyznaczanie drogi optymalnej w grafie za pomocą algorytmu L. R. Forda
15.1. Przykłady zastosowania algorytmu Forda 15.2. Pytania i zadania
16. Algorytm G. Demoucrona - metoda macierzowa wyznaczania optymalnejdrogi w grafie
16.1. Przykłady zastosowania algorytmu Demoucrona do wyznaczania połączeń 16.2. Pytania i zadania
17. Modelowanie zagadnień maksymalizacji przepływów w sieciachtransportowych
17.1. Informacje ogólne o modelowaniu zagadnień przepływów
17.2. Przykłady zastosowania i rozwiązywania modeli zagadnieńmaksymalizacji przepływów w sieciach transportowych
17.3. Pytania i zadania
18. Modele systemów masowej obsługi - zagadnienie kolejek
18.1. Uwagi ogólne o modelowaniu systemów masowej obsługi
18.2. Notacja modeli systemów masowej obsługi według D. G. Kendalla
18.3. Przykład modelowania wybranego systemu masowej obsługi
18.4. Pytania i zadania
19. Przykłady wykorzystania wspomagania komputerowego do rozwiązywaniamodeli badań operacyjnych
19.1. Pakiet programów Quantitative Systems for Business dla systemuoperacyjnego Windows
19.2. Rozwiązywanie modeli za pomocą Solvera arkusza kalkulacyjnego Excel
19.3. Wykorzystanie funkcji Maximize i Minimize w programie Mathcad 15do wyznaczania rozwiązań optymalnych modeli
19.4. Przykłady rozwiązań optymalnych modeli zadań z wykorzystaniemprogramu Mapie
19.5. Pytania i zadania Bibliografia Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7351-804-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.