Dodano produkt do koszyka

Promocja

ELEMENTY BADAŃ OPERACYJNYCH W TRANSPORCIE wyd.3

ELEMENTY BADAŃ OPERACYJNYCH W TRANSPORCIE wyd.3

MAREK GLINKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-HUMANISTYCZNY W RADOMIU

Cena: 54.90 zł 49.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7351-804-9

432 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

W podręczniku zaprezentowano znaczenie badań operacyjnych w analizowaniu, rozpatrywaniu i rozwiązywaniu niektórych zadań decyzyjnych związanych z szeroko rozumianym transportem. Podano wiele przykładów modeli matematycznych zadań wraz z rozwiązaniami. Przedstawiono też niektóre algorytmy obliczeniowe metod badań operacyjnych. Wykorzystano programy komputerowe do przeprowadzenia bardziej skomplikowanych operacji.

SPIS TREŚCI

Wstęp 1. Geneza badań operacyjnych

2. Zakres stosowania badań operacyjnych

3. Metodyka badań operacyjnych

3.1. Etapy rozwiązywania problemów metodami badań operacyjnych

3.2. Model matematyczny jako narzędzie badawcze

3.3. Fazy budowy modeli normatywnych zagadnień decyzyjnych

3.4. Klasyfikacja modeli

3.5. Uwagi ogólne o rozwiązywaniu modeli zagadnień decyzyjnych

3.6. Pytania i zadania

4. Wybrane elementy programowania liniowego

4.1. Postacie matematycznych modeli zadań programowania liniowego

4.2. Geometryczne przedstawienie modeli i rozwiązań zadań programowania liniowego

4.3. Przykłady interpretacji geometrycznej modeli liniowych i rozwiązań

4.4. Simpleks - uniwersalna metoda rozwiązywania modeli liniowych

4.5. Podstawy matematyczne metody simpleks

4.6. Metoda wymiany wektorów w bazie tablicy wymiany

4.7. Algorytm simpleksowy

4.8. Uzasadnienie kryterium optymalności w algorytmie simpleksowym

4.9. Zagwarantowanie dopuszczalności następnego rozwiązania bazowego

4.10. Brak rozwiązania optymalnego dla modelu

4.11. Rozwiązania bazowe dopuszczalne dla modelu

4.12. Przykłady obliczeniowe algorytmu simpleks

4.13. Degeneracja w algorytmie simpleksowym

4.14. Pytania i zadania

5. Przykłady modelowania zagadnień decyzyjnych

5.1. Pytania i zadania

6. Model dualny i jego własności

6.1. Analiza rozwiązania optymalnego modelu z wykorzystaniem dualizmu

6.2. Pytania i zadania

7. Badanie wrażliwości rozwiązania optymalnego modelu

7.1. Przykład badania wrażliwości rozwiązania optymalnego modelu

7.2. Pytania i zadania 8. Modelowanie zagadnienia transportowego

8.1. Sformułowanie klasycznego zagadnienia transportowego

8.2. Model matematyczny zagadnienia transportowego

8.3. Wybrane postacie modeli zagadnienia transportowego

8.4. Rozwiązywanie modeli zagadnienia transportowego

8.5. Pierwszy etap algorytmu transportowego - rozwiązanie dopuszczalne

8.6. Drugi etap algorytmu transportowego - rozwiązanie optymalne

8.7. Degeneracja w algorytmie transportowym

8.8. Przykłady modeli zagadnień transportowych

8.9. Pytania i zadania

9. Programowanie liniowe całkowitoliczbowe

9.1. Modele programowania liniowego całkowitoliczbowego - uwagi ogólne

9.2. Problemy w rozwiązywaniu modeli programowania liniowego  całkowitoliczbowego

9.3. Idea metody podziału i ograniczeń

9.4. Przykłady zagadnień i modeli liniowych całkowitoliczbowych

9.5. Pytania i zadania

10. Programowanie liniowe binarne

10.1. Sformułowanie klasycznego zagadnienia przydziału

10.2. Model matematyczny zagadnienia przydziału

10.3. Wyznaczanie rozwiązań optymalnych modeli zero - jedynkowych

10.4. Algorytm wyznaczania rozwiązywania optymalnego modelu zagadnienia przydziału

10.5. Przykłady wykorzystania algorytmu węgierskiego do rozwiązywania modeli zagadnień przydziału

10.6. Opis uproszczonego algorytmu węgierskiego do rozwiązywania modeli zagadnień przydziału

10.7. Przykłady zastosowania algorytmu uproszczonego do rozwiązywania modeli zagadnień przydziału

10.8. Przykłady wykorzystania modeli binarnych do rozwiązywania innych zadań związanych z transportem

10.9. Pytania i zadania 11. Elementy programowania ilorazowego

11.1. Przykłady rozwiązywania modeli programowania ilorazowego metodą Charnesa - Coopera i metodą geometryczną

11.2. Pytania i zadania

12. Programowanie dynamiczne zastosowane do wyznaczania najkrótszych i najdłuższych połączeń w sieci

12.1. Zastosowanie zasady optymalności R. Bellmana do wyznaczania najkrótszych i najdłuższych połączeń

12.2. Pytania i zadania

13. Programowanie sieciowe- metoda ścieżki krytycznej

13.1. Przegląd zupełny zbioru rozwiązań i pojęcie ścieżki krytycznej

13.2. Metoda CPM, wyznaczanie czasu krytycznego przedsięwzięcia

13.3. Wyznaczanie zdarzeń krytycznych i luzu zdarzeń

13.4. Wyznaczanie czynności krytycznych i zapasów czasu dla czynności

13.5. Wyznaczanie najwcześniejszych i najpóźniej szych momentów rozpoczęciai zakończenia czynności

13.6. Tworzenie harmonogramu czasowego przedsięwzięcia

13.7. Przykłady zastosowania metody CPM do rozwiązywania modelisieciowych przedsięwzięć

13.8. Pytania i zadania

14. Programowanie sieciowe - metoda PERT

14.1. Zastosowanie metody PERT do rozwiązywania modeli sieciowychprzedsięwzięć

14.2. Pytania i zadania

15. Wyznaczanie drogi optymalnej w grafie za pomocą algorytmu L. R. Forda

15.1. Przykłady zastosowania algorytmu Forda 15.2. Pytania i zadania

16. Algorytm G. Demoucrona - metoda macierzowa wyznaczania optymalnejdrogi w grafie

16.1. Przykłady zastosowania algorytmu Demoucrona do wyznaczania połączeń 16.2. Pytania i zadania

17. Modelowanie zagadnień maksymalizacji przepływów w sieciachtransportowych

17.1. Informacje ogólne o modelowaniu zagadnień przepływów

17.2. Przykłady zastosowania i rozwiązywania modeli zagadnieńmaksymalizacji przepływów w sieciach transportowych

17.3. Pytania i zadania

18. Modele systemów masowej obsługi - zagadnienie kolejek

18.1. Uwagi ogólne o modelowaniu systemów masowej obsługi

18.2. Notacja modeli systemów masowej obsługi według D. G. Kendalla

18.3. Przykład modelowania wybranego systemu masowej obsługi

18.4. Pytania i zadania

19. Przykłady wykorzystania wspomagania komputerowego do rozwiązywaniamodeli badań operacyjnych

19.1. Pakiet programów Quantitative Systems for Business dla systemuoperacyjnego Windows

19.2. Rozwiązywanie modeli za pomocą Solvera arkusza kalkulacyjnego Excel

19.3. Wykorzystanie funkcji Maximize i Minimize w programie Mathcad 15do wyznaczania rozwiązań optymalnych modeli

19.4. Przykłady rozwiązań optymalnych modeli zadań z wykorzystaniemprogramu Mapie

19.5. Pytania i zadania Bibliografia Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-7351-804-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl