Dodano produkt do koszyka

Promocja

EKSPANSJA ZAGRANICZNA PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH KONKURENCJI MIĘDZYNARODOWEJ

EKSPANSJA ZAGRANICZNA PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH KONKURENCJI MIĘDZYNARODOWEJ

HANNA TREDER, JOANNA BEDNARZ, SYLWIA PANGSY-KANIA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI

Cena: 32.90 zł 29.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8206-130-7

200 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Wiele podmiotów gospodarczych w poszukiwaniu ścieżek własnego rozwoju rozważa możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych. Takie decyzje stanowią duże wyzwanie dla przedsiębiorstw, ponieważ prowadzenie działalności handlowej na obcych rynkach w otoczeniu nasilającej się konkurencji międzynarodowej wymaga dogłębnego zbadania wielu aspektów oraz dostosowania własnych założeń strategicznych do mechanizmów rynkowych właściwych dla współczesnej gospodarki światowej. Zjawisko umiędzynarodowienia podmiotów gospodarczych jest charakterystyczną cechą działalności przedsiębiorstw w każdym kraju, niezależnie od ich usytuowania geografcznego, co pozwala spojrzeć na problematykę badawczą jako na uniwersalną, ważną i aktualną. [ ]

Zdaniem Autorek sprostanie wyzwaniom otwartej konkurencji przez przedsiębiorstwa krajowe na rynku europejskim oraz rynkach międzynarodowych bezpośrednio zależy od zbudowania i utrzymania przewagi konkurencyjnej nad innymi uczestnikami rynku międzynarodowego. Tymczasem jednym z głównych warunków jej osią-gnięcia jest dobre rozpoznanie międzynarodowego otoczenia oraz identyfiacja jego najważniejszych cech. Analizie poddano wybrane aspekty działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, takie jak: przesłanki ekspansji zagranicznej, instrumenty stosowane w ramach strategii przedsiębiorstwa, sposoby ograniczenia ryzyka transakcyjnego, dobór właściwych metod i technik marketingowych oraz aktywność przedsiębiorstw w obszarze przedsięwzięć innowacyjnych. [ ]

Dzięki temu książka kreuje pewne novum poznawcze, mające również istotną wartość aplikacyjną chociażby dla przedsiębiorców rozpatrujących możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych".

Z recenzji dr hab. Aliny Gryni

SPIS TREŚCI

PRZEDMOWA

1. ZNACZENIE KONKURENCYJNOŚCI GOSPODARKI NARODOWEJ
W BUDOWANIU POTENCJAŁU PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH
W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM
1.1. Istota międzynarodowej konkurencyjności gospodarki
1.2. Klasyczne i neoklasyczne przesłanki rozwoju handlu
oraz źródła osiągania przewagi konkurencyjnej państwa
1.3. Współczesne ujęcie konkurencyjności międzynarodowej
poprzez uczestnictwo w handlu międzynarodowym
1.4. Uwarunkowania konkurencyjności gospodarki
1.5. Miary międzynarodowej pozycji oraz zdolności konkurencyjnej
gospodarek narodowych
1.6. Wpływ stabilności makroekonomicznej na międzynarodową
konkurencyjność gospodarki narodowej

2. DETERMINANTY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
W PROCESIE EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ
2.1. Istota, przestanki i formy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw
2.2. Elementy systemu konkurencyjności podmiotów gospodarczych
2.3. Uwarunkowania konkurencyjności podmiotów gospodarczych
2.4. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstw na rynkach
zagranicznych
2.5. Strategie konkurencji według M.E. Portera
2.6. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw w otoczeniu
rynku międzynarodowego

3. KSZTAŁTOWANIE RELACJI KONKURENCYJNYCH POMIĘDZY
UCZESTNIKAMI RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Z ZASTOSOWANIEM
ZWYCZAJÓW HANDLOWYCH
3.1. Rynek jako otoczenie ekonomiczne wymiany handlowej z zagranicą
3.2. Pojęcie i znaczenie zwyczajów handlowych w praktyce
wymiany międzynarodowej
3.3. Zwyczaje handlowe jako podstawa kształtowania warunków
kontraktowych
3.4. Zagospodarowanie ryzyka transakcyjnego przy zastosowaniu
zwyczajowych metod kształtowania relacji ekonomicznych
z partnerami zagranicznymi
3.5. Zastosowanie zwyczajowych warunków ubezpieczenia
w przebiegu transakcji handlowych

4. ASPEKTY MARKETINGOWE ROZWIJANIA DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW
GOSPODARCZYCH NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH
4.1. Strategie internacjonalizacji podmiotów gospodarczych
4.2. Zarządzanie produktami adresowanymi na rynki zagraniczne
4.3. Polityka marki w handlu zagranicznym
4.4. Kształtowanie cen w handlu międzynarodowym
4.5. Uwarunkowania komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
w ujęciu międzynarodowym J

5. ZNACZENIE INNOWACYJNOŚCI W PROCESIE KREOWANIA
POZYCJI RYNKOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU
MIĘDZYNARODOWYM
5.1. Innowacyjność wybranych krajów na tle ich pozycji
konkurencyjnej
5.2. Istota innowacyjności jako podstawy kształtowania przewagi
konkurencyjnej przedsiębiorstwa
5.3. Rodzaje i charakter innowacji
5.4. Cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa
5.5. Determinanty aktywności przedsiębiorstw w zakresie
podejmowania przedsięwzięć innowacyjnych
5.6. Pomiar i kryteria oceny aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw
5.7. Wpływ innowacyjności na pozycję rynkową przedsiębiorstwa
w otoczeniu międzynarodowym

BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW

Kod wydawnictwa: 978-83-8206-130-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl