Dodano produkt do koszyka

Promocja

EKONOMIKA HANDLU ŻYWNOŚCIĄ I PRODUKTAMI ROLNYMI

EKONOMIKA HANDLU ŻYWNOŚCIĄ I PRODUKTAMI ROLNYMI

red.ANNA OLSZAŃSKA, red.STANISŁAW URBAN

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-541-4

336 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

Podręcznik dotyczy zagadnień z zakresu ekonomiki handlu żywnością i produktami rolnymi. Koncentruje się na problemach teorii handlu, ekonomiki i organizacji przedsiębiorstw handlowych, a także na ekonomice konsumpcji i prawie gospodarczym oraz ekonomice i organizacji gospodarstwa domowego i gastronomii. Opisuje również zagadnienia wymiany towarowej w ujęciu makroekonomicznym. Książka została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy problemów makroekonomicznych handlu produktami rolnymi i spożywczymi, druga zaś została poświęcona analizie sytuacji na wybranych rynkach branżowych. Podręcznik ten jest unikatowy ze względu na brak na rynku wydawniczym porównywalnych opracowań. Winien być przydatną pozycją w realizacji procesu dydaktycznego co najmniej na kilku kierunkach studiów w uczelniach ekonomicznych i rolniczych (przyrodniczych).

SPIS TREŚCI

Wstęp

Część 1

Problemy teorii i praktyki handlu produktami rolnymi i spożywczymiRozdział 1. Podstawy teorii handlu1.1. Istota handlu1.2. Rola handlu1.3. Ogólna teoria handlu1.4. Rola handlu w kształtowaniu konsumpcjiRozdział 2. Rynek i jego elementy oraz mechanizm rynkowy2.1. Pojęcie rynku i mechanizmu rynkowego2.2. Rynek rolniczy i żywnościowy oraz jego cechy szczególne2.3. Elementy rynku2.4. Wzajemne powiązania firmy i rynkuRozdział 3. Systematyka handlu i usług3.1. Rodzaje i formy handlu3.2. Usługi i ich klasyfikacja3.3. Klasyfikacje statystyczne handluRozdział 4. Szczeble obrotu towarowego4.1. Podział obrotu towarowego4.2. Obrót towarowy na szczeblu zbytu4.3. Obrót towarowy na szczeblu hurtu4.4. Obrót towarowy na szczeblu detaluRozdział 5. Formy organizacji handlu hurtowego i detalicznego żywnościąi ich przeobrażenia5.1. Główne uwarunkowania prowadzenia handlu we współczesnej gospodarce5.2. Główne kierunki zmian w strukturach kanałów dystrybucji5.3. Podstawowe formy integracji w handlu5.4. Rozwój handlu z wykorzystaniem Internetu (e-commerce)Rozdział 6. Zorganizowane formy handlu hurtowego produktami rolnymii spożywczymi - giełdy towarowe, aukcje, centra handlu hurtowego6.1. Giełdy towarowe. Ich funkcjonowanie i znaczenie we współczesnej gospodarce6.1.1. Funkcje giełd w gospodarce6.1.2. Transakcje giełdowe.6.1.3. Motywy zawierania transakcji - spekulacje i zabezpieczenia kontraktówrzeczywistych6.1.4. Towary giełdowe i specyfikacje kontraktów6.2. Aukcje jako forma integracji producentów rolnych6.3. Centra handlu hurtowego i ewolucja ich roli w kanałach dystrybucjiRozdział 7. Efektywność ekonomiczna i społeczna handlu7.1. Efektywność ekonomiczna handlu7.2. Efektywność społeczna handlu7.3. Efektywność w przedsiębiorstwach handlowychRozdział 8. Rynek rolniczy i żywnościowy oraz jego specyfika8.1. Charakterystyka rynku rolniczego i żywnościowego8.2. Organizacja rynku rolnego i żywnościowego w PolsceRozdział 9. Skup produktów rolnych9.1. Przedmiot i zadania skupu9.2. Formy skupu produktów rolnych9.3. Organizacja kontraktacji i skupu produktów rolnych9.4. Baza techniczna skupuRozdział 10. Magazyny produktów rolnych i spożywczych10.1. Zapasy towarowe i ich rotacja10.2. Rodzaje magazynów10.3. Wyposażenie magazynów10.4. Programowanie sieci magazynów handlowych10.5. Organizacja gospodarki magazynowejRozdział 11. Zarys problematyki transportu żywności11.1. Znaczenie i funkcje transportu w handlu żywnością11.2. Klasyfikacja transportu i rodzaje środków transportu wykorzystywanychw handlu żywnością11.3. Determinanty wyboru i przykłady środków transportu żywnościąRozdział 12. Badania i analiza rynku żywnościowego12.1. Rodzaje badań i analiz rynkowych w obszarze rynku żywnościowego12.2. Organizacja i etapy realizacji procesu badawczego12.3. Metody i techniki badawcze12.4. Wybrane źródła informacji do badań i analiz rynku żywnościowegoRozdział 13. Konsumpcja artykułów żywnościowych oraz czynniki kształtującejej poziom13.1. Konsumpcja - jej rodzaje13.2. Wielkość potrzeb konsumpcyjnych ludności13.3. Czynniki wpływające na konsumpcję żywnościRozdział 14. Handel żywnością funkcjonalną i ekologiczną14.1. Żywność funkcjonalna a ekologiczna14.2. Żywność ekologiczna i funkcjonalna według aktów prawnych14.3. Klasyfikacja żywności funkcjonalnej i ekologicznej14.4. Dystrybucja produktów ekologicznych i funkcjonalnych14.4.1. Kanały sprzedaży produktów ekologicznych14.4.2. Kanały dystrybucji produktów funkcjonalnych14.5. Rynek żywności funkcjonalnej i ekologicznej na świecieRozdział 15. Gastronomia jako specyficzna forma handlu i jej problemy15.1. Znaczenie gastronomii w żywieniu ludności15.2. Klasyfikacja zakładów gastronomicznych15.3. Żywność oferowana w placówkach gastronomicznychRozdział 16. Udział Polski w handlu międzynarodowym żywnością16.1. Pojęcie, istota i cele handlu zagranicznego16.2. Rozmiar i struktura handlu zagranicznego towarami rolno-spożywczymiw Polsce16.3. Struktura handlu zagranicznego produktami rolno-spożywczymi (wedługgłównych grup towarowych)16.4. Rodzajowa struktura eksportu towarów rolno-spożywczych16.5. Struktura geograficzna polskiego eksportu rolno-spożywczego16.6. Rodzajowa struktura importu towarów rolno-spożywczych16.7. Struktura geograficzna polskiego importu rolno-spożywczego16.8. Instrumenty Wspólnej Polityki Handlowej Unii Europejskiej wykorzystywanew handlu towarami rolno-spożywczymiRozdział 17. Wybrane problemy organizacyjno-techniczne sprzedaży17.1. Asortyment handlowy17.2. Podstawowe formy sprzedaży detalicznej17.3. Przygotowanie towarów do sprzedaży17.4. Proces sprzedaży17.5. Specjalne formy sprzedaży17.6. Proces komunikowania się z nabywcą17.7. Zasady sprzedażyCzęść 2Rynki branżoweRozdział 18. Rynek zbóż18.1. Podaż zbóż w Polsce18.2. Popyt na zboża i ich przetwory18.3. Skup zbóż18.4. Ceny zbóż18.5. Perspektywy rozwoju rynku zbóż w PolsceRozdział 19. Rynek ziemniaków i ich przetworów19.1. Podaż ziemniaków19.2. Popyt na ziemniaki i ich przetwory19.3. Ceny ziemniaków19.4. Handel zagraniczny ziemniakami i ich przetworamiRozdział 20. Rynek owoców w Polsce20.1. Uregulowania prawne na rynku owoców20.2. Uprawy sadownicze w Polsce20.3. Spożycie owoców i ich przetworów w gospodarstwach domowych20.4. Handel zagraniczny owocami i ich przetworamiRozdział 21. Rynek mleka i jego przetworów21.1. Podaż mleka21.2. Kwotowanie produkcji mleka21.3. Popyt na mleko21.4. Ceny mleka i produktów mlecznych21.5. Handel zagraniczny mlekiem i jego przetworamiRozdział 22. Rynek mięsa i przetworów mięsnych22.1. Podaż podstawowych rodzajów żywca i mięsa22.2. Popyt na mięso22.3. Ceny żywca i produktów mięsnych22.4. Handel zagraniczny mięsem i jego przetworamiRozdział 23. Rynek ryb w Polsce23.1. Podaż ryb morskich i słodkowodnych23.2. Przetwórstwo ryb23.3. Spożycie ryb, przetworów rybnych i owoców morza23.4. Handel zagraniczny rybami i ich przetworami Literatura

Spis tabel

Spis rysunków

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-541-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl