Dodano produkt do koszyka

EFEKTY ZEWNĘTRZNE W GOSPODARCE PRZESTRZENNEJ

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

EFEKTY ZEWNĘTRZNE W GOSPODARCE PRZESTRZENNEJ

ARTUR HOŁUJ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7252-899-5

stron: 352

format: B5

oprawa: miękka

rok wydania: 2024

 

 

Przedmiotem rozważań przedstawionych w monografii są efekty zewnętrzne w gospodarce przestrzennej. Uwagę skoncentrowano na zdefiniowaniu, klasyfikacji, atrybutach i internalizacji efektów zewnętrznych. Scharakteryzowano także efekty zewnętrzne w świetle koncepcji teoretycznych. Następnie zaproponowano autorskie metody ustalania cech i typów efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej. Rezultatem jest podział efektów zewnętrznych w obszarze: planowania przestrzennego i polityki przestrzennej, gospodarki nieruchomościami, uwarunkowań przyrodniczych, środowiskowych i rolniczych oraz infrastruktury technicznej i transportu. Zwrócono szczególną uwagę na relacje człowiek–środowisko–przestrzeń (planistyczna), analizując główne nurty, jak również teorie służące pogłębionej dyskusji o polityce i gospodarce przestrzennej. Omówiono cechy efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej oraz zaproponowano ich podział, uwzględniając m.in. potencjalność i systematyczność, formę i lokalizację ich wystąpienia oraz możliwość identyfikacji w układach przestrzennych. Wszystkie propozycje są próbą nowatorskiego podejścia do analizowanego zagadnienia, w szczególności dotyczy to pojęcia amfoterycznych efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej. Przeprowadzono delimitację obszarów dotkniętych efektami zewnętrznymi generowanymi w wyniku procesów żywiołowej suburbanizacji miast. Opierając się na teorii dyfuzji, wprowadzono rozróżnienie efektów zewnętrznych typu spillover dla gospodarki przestrzennej (dyfuzyjnych efektów zewnętrznych) wraz z ich niezbędną charakterystyką. Podjęto także rozważania na temat istoty gospodarki przestrzennej oraz planowania przestrzennego i strategicznego, jak również wartości ekonomicznej przestrzeni wobec związanych z nią efektów zewnętrznych. 

Publikacja może być przydatna dla szerokiej grupy naukowców i praktyków zainteresowanych efektami zewnętrznymi, a także studentów zarówno kierunków: gospodarka przestrzenna, urbanistyka, inżynieria środowiska, jak i kierunków ekonomicznych.

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-899-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.