Dodano produkt do koszyka

Promocja

EFEKTY ZEWNĘTRZNE JAKO PRZYCZYNA ZAWODNOŚCI RYNKU NIERUCHOMOŚCI

EFEKTY ZEWNĘTRZNE JAKO PRZYCZYNA ZAWODNOŚCI RYNKU NIERUCHOMOŚCI

MICHAŁ GŁUSZAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE

Cena: 52.90 zł 47.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7252-774-5
 
208 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
 

Tematem pracy jest zawodność rynku nieruchomości, czyli sytuacja, kiedy mechanizm rynku prowadzi do nieefektywnej alokacji zasobu nieruchomości. Szczególną uwagę poświęcono efektom zewnętrznym, czyli zjawisku polegającemu na przenoszeniu części kosztów lub korzyści wynikających z określonej działalności danego podmiotu na podmioty trzecie bez odpowiedniej rekompensaty. Przyczyną powstawania efektów zewnętrznych jest fakt, że podejmując decyzje ekonomiczne, podmioty uwzględniają jedynie ponoszone przez siebie koszty (koszty prywatne) i osiągane korzyści (korzyści prywatne). W kalkulacji ekonomicznej ignorowane są koszty i korzyści będące udziałem osób trzecich. Ponieważ nieuwzględniane są pełne społeczne koszty i społeczne korzyści danej działalności, wytwarzana i konsumowana ilość dóbr nie jest optymalna, a więc mechanizm rynkowy nie prowadzi do efektywnej alokacji zasobu. W interesującym nas obszarze rynku nieruchomości przykładem są dobra publiczne (np. obszary zieleni publicznej czy transport publiczny), które tworzą korzyści zewnętrzne, oraz zanieczyszczenie środowiska, powstałe jako koszt działalności przemysłowej przedsiębiorstw. Korzyści i koszty będące udziałem osób trzecich pośrednio oddziałują na ceny nieruchomości poddanych pozytywnemu lub negatywnego oddziaływaniu. Najczęściej są to nieruchomości zlokalizowane w sąsiedztwie obiektów generujących efekty.

SPIS TREŚCI

Wstęp Rozdział 1 ISTOTA ZAWODNOŚCI RYNKU NIERUCHOMOŚCI I JEJ PRZYCZYNY1.1. Wprowadzenie 1.2. Problem zawodności rynku w literaturze ekonomicznej 1.2.1. Rynek jako mechanizm alokacji zasobów 1.2.2. Kontrowersje wokół koncepcji zawodności rynku 1.2.3. Korekta zawodności rynku a zawodność państwa 1.3. Rynek nieruchomości jako obszar analiz ekonomicznych 1.3.1. Pojęcie, znaczenie i specyfika rynku nieruchomości 1.3.2. Podejścia w empirycznych badaniach rynku nieruchomości 1.3.3. Problem niedoskonałości rynku nieruchomości 1.4. Źródła zawodności rynku nieruchomości 1.4.1. Niedoskonałość konkurencji 1.4.2. Niekompletność lub brak rynku 1.4.3. Dobra publiczne 1.4.4. Asymetria informacji 1.4.5. Efekty zewnętrzne 1.5. Podsumowanie Rozdział 2KONCEPTUALIZACJA EFEKTÓW ZEWNĘTRZNYCH NA RYNKU NIERUCHOMOŚCI2.1. Wprowadzenie 2.2. Efekty zewnętrzne na rynku nieruchomości w ujęciu przestrzennym 2.2.1. Przestrzenne rozumienie efektów zewnętrznych 2.2.2. Wielkość efektu zewnętrznego jako funkcja odległości 2.3. Modele hedoniczne jako narzędzie pomiaru efektów zewnętrznych na rynkunieruchomości 2.3.1. Hedoniczne modele rynku nieruchomości 2.3.2. Modele hedoniczne w warunkach niepewności i asymetrii informacji 2.4. Dyskusja wokół rozwiązania problemu efektów zewnętrznych na rynkunieruchomości 2.4.1. Opodatkowanie 2.4.2. Planowanie przestrzenne 2.4.3. Jakość oraz licencjonowanie 2.4.4. Systemy informacyjne 2.4.5. Przypisywanie praw do nieruchomości 2.5. Podsumowanie Rozdział 3 METODYKA METAANALIZY3.1. Wprowadzenie 3.2. Zastosowanie metaanalizy w ekonomii 3.2.1. Istota i cele metaanalizy 3.2.2. Metaanaliza wyników estymacji modeli hedonicznych 3.3. Dotychczasowe metaanalizy poświecone efektom zewnętrznym na rynkunieruchomości 3.4. Źródła danych oraz strategia metaanalizy efektów zewnętrznych na rynkunieruchomości 3.5. Podsumowanie Rozdział 4POZYTYWNE EFEKTY ZEWNĘTRZNE A CENY NIERUCHOMOŚCI4.1. Wprowadzenie 4.2. Klasyfikacja pozytywnych efektów zewnętrznych na rynku nieruchomości4.3. Wpływ zieleni miejskiej na wartość nieruchomości 4.3.1. Identyfikacja efektów zewnętrznych 4.3.2. Krytyczna analiza dotychczasowych badań 4.3.3. Metaanaliza 4.4. Wpływ komunikacji miejskiej na wartość nieruchomości 4.4.1. Identyfikacja efektów zewnętrznych 4.4.2. Krytyczna analiza dotychczasowych badań 4.4.3. Metaanaliza 4.5. Podsumowanie Rozdział 5 NEGATYWNE EFEKTY ZEWNĘTRZNE A CENY NIERUCHOMOŚCI5.1. Wprowadzenie 5.2. Klasyfikacja negatywnych efektów zewnętrznych na rynku nieruchomości 5.3. Wpływ hałasu lotniczego na ceny nieruchomości 5.3.1. Identyfikacja efektów zewnętrznych 5.3.2. Krytyczna analiza dotychczasowych badań 5.3.3. Metaanaliza 5.4. Wpływ działalności przemysłowej na ceny nieruchomości 5.4.1. Identyfikacja efektów zewnętrznych 5.4.2. Krytyczna analiza dotychczasowych badań 5.4.3. Metaanaliza 5.5. Podsumowanie Zakończenie Literatura Spis tabel Spis rysunków Streszczenie w języku angielskim Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w seriispecjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie

Kod wydawnictwa: 978-83-7252-774-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl