Dodano produkt do koszyka

Promocja

EDUKACYJNE ZASTOSOWANIA HIPERMEDIÓW

EDUKACYJNE ZASTOSOWANIA HIPERMEDIÓW

WOJCIECH WALAT

Wydawnictwo: UNIWERSYTET RZESZOWSKI

Cena: 30.40 zł 27.36 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7338-329-6

319 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2007

Dla powszechnie występującego przeładowania informacyjnego zastosowanie "inteligentnych" (hipermedialnych) komputerowych programów dydaktycznych umożliwiających przeszukiwanie baz danych i samoorganizację procesów dydaktycznych może stać się najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia potrzeb i możliwości rozwojowych ucznia.Samoorganizujące się ("inteligentne") programy dydaktyczne jako swoiste "filtry" w natłoku informacyjnym współczesnego świata, pozwolą rozumowo uporządkować "info-sferę", która otacza każdego człowieka. Stąd właśnie wynika konieczność zastosowania w dydaktyce algorytmów, systemów ekspertowych i metod sztucznej inteligencji do tworzenia hipertekstowych programów dydaktycznych.Wielość sytuacji dydaktycznych, w których będzie wykorzystany program nie tylko jako środek dydaktyczny wzbogacający lekcje, ale często regulujący jej przebieg, wskazywać będzie na jego wartość dydaktyczną. I w tym właśnie wyraża się wyjątkowość tego typu programów. Wpływają one tak dalece na modyfikację układów czynności uczniów i nauczycieli, że można powiedzieć, iż są podstawą odrębnej strategii dydaktycznej kształcenia hipermedialnego. Przy czym nie ma tu mowy o zastępowaniu nauczyciela przez program komputerowy, ale o nowych zadaniach jakie przed nim stoją jeśli technologie informacyjne mają być na trwałe wpisane w rzeczywistość szkolną.

Ze Wstępu

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Część pierwsza
MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA WYKORZYSTANIA HIPERMEDIÓW W PROCESIE DYDAKTYCZNYM
Uwagi wstępne
1. Proces dydaktyczny w kognitywno-konstruktywistycznej perspektywie
1.1.Behawiorystyczne teorie uczenia się - pierwotne źródła programowania
dydaktycznego
1.2. Kogrutywno-konstruktywistyczne (poznawcze) teorie uczenia się
1.3. Psychologiczne modele procesów poznawania rzeczywistości
1.4. Humanistyczne teorie uczenia się
1.5. Między algorytmem a heurezą w procesach dydaktycznych
2. Założenia do projektowania hipermedialnych programów dydaktycznych
2.1. Multimedia w edukacji - aspekty socjologiczno-pedagogiczne
2.2. Potrzeba edukacji medialnej w szkole ogólnokształcącej
2.3. Multi- i hipermedialne programy dydaktyczne
2.4.Funkcje i zasady projektowania hipermedialnych programów dydaktycznych (HPD)
2.5. Procedura projektowania i ewaluacji HPD
3. Od liniowego programowania dydaktycznego do sztucznej inteligencji
3.1. Dydaktyczna przydatność technologii hipertekstu
3.2. Hipertekst jako perspektywa rozwoju metod programowania dydaktycznego
3.3. Zastosowanie metod sztucznej inteligencji w programowaniu dydaktycznym

Część druga
METODOLOGIA MODELOWANIA HIPERMEDIALNYCH PROGRAMÓW DYDAKTYCZNYCH
Uwagi wstępne
1. Procedura projektowania hipermedialnych programów dydaktycznych (HPD)
1.1. Określenie celu projektowanego programu
1.2. Analiza dydaktyczna
1.3. Określenie właściwości uczniów w momencie uczenia się
1.4. Sformułowanie celów operacyjnych i kontrola wstępna
1.5. Wybór strategii nauczania (strategii dydaktycznej)
1.6. Opracowanie materiałów dydaktycznych
1.7. Kontrola bieżąca (korektywna, kształtująca) i sumująca
2. Struktura treści hipertekstowych i multimedialnych programów dydaktycznych
(HPD)
2.1. Komponenty strukturalne HPD
2.2.Projektowanie bloków informacyjnych - zastosowanie metod analizy treści
kształcenia
2.3. Projektowanie bloków ćwiczeniowo-kontrolnych
2.4. Projektowanie bloków organizacyjno-sterujących
2.5. Projektowanie bloków syntetyzujących
3. Struktura formy hipertekstowych i multimedialnych programów dydaktycznych
3.1. Kryteria doboru środków audiowizualnych
3.2. Rozwiązania graficzne stosowane w HPD
3.3. Miejsce filmu w hipermedialnych programach dydaktycznych
3.4. Psychologiczno-pedagogiczne zasady dotyczące przygotowania HPD
3.5. Programy komputerowe stosowane do tworzenia programów hipermedialnych

Część trzecia
METODY OPTYMALIZACJI HIPERMEDIALNYCH PROGRAMÓW DYDAKTYCZNYCH
Uwagi wstępne
1. Sprawność potencjalna HPD jako funkcja efektywności kształcenia
2. Optymalizacja hipermedialnych programów dydaktycznych
3. Metody, techniki i narzędzia optymalizacji HPD
3.1. Weryfikacja HPD na podstawie sondażu diagnostycznego
3.2. Weryfikacja HPD na podstawie metod matematycznej analizy treści
3.3. Weryfikacja HPD w małej grupie uczniów w oparciu o obserwację i wywiad
3.4. Weryfikacja HPD na podstawie eksperymentu dydaktycznego
Zakończenie
Literatura

Kod wydawnictwa: 978-83-7338-329-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl