Dodano produkt do koszyka

Promocja

EDUKACJA W CHINACH. STUDIUM SYSTEMU EDUKACJI I JEGO SPOŁECZNO-KULTUROWYCH UWARUNKOWAŃ

EDUKACJA W CHINACH. STUDIUM SYSTEMU EDUKACJI I JEGO SPOŁECZNO-KULTUROWYCH UWARUNKOWAŃ

ANNA MAŃKOWSKA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 46.90 zł 42.21 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-232-4018-1
 
278 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
 

Książka składa się z czterech głównych rozdziałów stanowiących określone sekcje tematyczne. Pierwsza sekcja przedstawia kulturowe uwarunkowania systemu edukacji w Chinach. Za pomocą autorskiej interpretacji pokazano kulturowe fundamenty edukacji w Państwie Środka. Opisano tradycje konfucjanizmu, buddyzmu, taoizmu oraz legalizmu w edukacji, chińską tradycję guanxi oraz podejście do zmian globalizacyjnych w obszarze edukacji. W drugiej sekcji czytelnik odnajdzie opis systemu edukacji (perspektywa makro) i wyjaśnienie jak działa i jak skonstruowany jest chiński system pod względem organizacyjnym ale także zarządzania, monitorowania i finansowania edukacji. Kolejna sekcja jest poświęcona wybranym aspektom edukacyjnym w dobie przemian globalizacyjnych (perspektywa mezo) w świetle zmian prawa edukacyjnego, ogłoszonego w maju 2021 roku, które oficjalnie nakazuje kształcenie oraz wychowanie w "duchu chińskim", takim jak: kształcenie moralne, testowanie uczniów, wykorzystanie SI w edukacji, edukacji specjalnej, edukacji "pozaszkolnej" czy edukacji mniejszości etnicznych. Czwarta, ostatnia sekcja przedstawia trzech głównych aktorów systemu edukacji (perspektywa mikro) i wyjaśnia jak w chińskim systemie edukacyjnym funkcjonują nauczyciele, rodzice i uczniowie.

SPIS TREŚCI

Wstęp

CZĘŚĆ I. Kulturowe uwarunkowania edukacji
Filozoficzno-religijny kontekst edukacji chińskiej
Inspiracje konfucjańskie w chińskiej myśli pedagogicznej
Koncepcje i założenia buddyzmu dla praktyki edukacyjnej
Znaczenie taoizmu w praktykach szkolnych
Legalizm jako nurt idei edukacyjnych
Chińskie guanxi
Lokalne i globalne trendy w chińskiej praktyce edukacyjnej

CZĘŚĆ II. Podstawy organizacji i funkcjonowania systemu edukacji
Główne fazy rozwoju edukacji chińskiej
Zarządzanie, monitorowanie i finansowanie systemu edukacji
Struktura systemu edukacji
Instytucje opieki dziennej i wczesnej edukacji
Edukacja obowiązkowa
Edukacja na poziomie szkoły średniej
Edukacja zawodowa i techniczna
Szkolnictwo wyższe
Studia trzeciego stopnia
Idea całożyciowego uczenia się i edukacji na odległość

CZĘŚĆ III. Wyzwania chińskiego szkolnictwa w dobie globalnych przemian
Edukacja moralna dzieci, młodzieży i dorosłych
Chińska historia kształcenia "w" i "dla" moralności
Współczesna wizja moralnego ucznia-obywatela
Przykłady innych poza- i okołoszkolnych praktyk kształcenia moralnego
Egzaminowanie w szkole chińskiej
Metody sprawdzania wiedzy w chińskiej szkole
Zhong kao - egzamin do szkoły średniej drugiego stopnia
Gaokao - egzamin podsumowujący naukę w szkole średniej drugiego stopnia
Zastosowanie sztucznej inteligencji w szkołach
Przykłady wykorzystania SI w placówkach opiekuńczych i edukacyjnych
Przykłady firm edukacyjnych wykorzystujących SI
Program orientacji zawodowej oraz poradnictwa zawodowego dla młodzieży
Funkcje i zadania poradnictwa zawodowego
Praktyki prowadzenia orientacji zawodowej
Prawo do pracy i orientacja zawodowa
Szkoły specjalne
Rozwój szkół specjalnych
Charakterystyka systemu szkolnego dla osób z niepełnosprawnościami
Szkoły prywatne i edukacja "poza szkołą"
Rozwój prywatnego sektora edukacji
Prywatne szkoły obowiązkowe - typy i rodzaje placówek
Odbiorcy prywatnych usług edukacyjnych
Edukacja mniejszości etnicznych
Wiele kultur - jedno państwo
Mniejszości etniczne w systemie edukacji
Język "nauczania i uczenia się" w wielokulturowych Chinach

CZĘŚĆ IV. Aktorzy chińskiego systemu edukacji
Nauczyciel w systemie szkolnym
Oczekiwania społeczne wobec nauczycieli
Kształcenie i doskonalenie nauczycieli
Praca w zawodzie nauczyciela
Doskonalenie zawodowe nauczycieli
Status społeczny nauczyciela
Rodzic w systemie szkolnym
Chińskie tradycje i praktyki rodzicielskie
Współczesne relacje rodzic-dziecko
Charakterystyka chińskiego rodzica
Osiągnięcia szkolne dzieci a bycie rodzicem
Dziecko w systemie szkolnym
Inwestycje w rozwój kolejnych pokoleń
Dzieci migrantów chińskich
Szanse i możliwości edukacyjne dzieci z różnym kapitałem społeczno-kulturowym

Zakończenie

Bibliografia

Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-232-4018-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl