EDUKACJA OSÓB ZDOLNYCH
red.nauk.EUGENIUSZ PIOTROWSKI, red.nauk.MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-232-3486-9
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2019 |
|
W monografii przedstawiono problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów edukacji osób zdolnych. Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
SPIS TREŚCI
Tytułem wstępu I. Uczeń zdolny w przestrzeni edukacyjnej
Agnieszka Cybal-MichalskaKultura rzeczywistości szkolnej jako kreator proaktywnej orientacji zachowaniowej podmiotu w świecie wielości możliwości Teresa GizaKształcenie uczniów zdolnych - dwie kulturyIwona Chrzanowska, Beata JachimczakUczeń zdolny w edukacji włączającej - o szansach i zagrożeniach - z opinii nauczycieli placówek ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych Kinga KuszakUtwory poetyckie inspiracją dla dziecięcej twórczej aktywnościjęzykowej Beata ŁukasikSzkoła - inhibitor czy kuźnia zdolności i talentów? II. Uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowaniajednostek zdolnychEugeniusz PiotrowskiŚrodowiskowo-szkolne aspekty rozwoju uczniów zdolnych Bogusław ŚliwerskiMakropolityczne i społeczne uwarunkowania strat w kształceniu uczniów zdolnych Agnieszka Gromkowska-MelosikSpołeczne konstrukcje zdolności w perspektywie socjologii edukacjiEwa MuszyńskaCzynniki i mechanizmy kształtowania się zdolności. Udział rodziców w rozwijaniu zdolności dziecka Waldemar SegietEdukacja (dla) dziecka przez pryzmat zaplecza rodzinnego Sylwia JaskulskaZagadnienie roli środowiska szkolnego we wspomaganiu rozwoju uczniów zdolnychz perspektywy studenckich wypowiedzi o szkole Sonia WawrzyniakRola środowiska w kształtowaniu prawidłowej samooceny Maria Porzucek-MiśkiewiczPsychospołeczny obraz uczniów zdolnych w świetle badań III. Wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicąAndrzej Sękowski, Martyna PłudowskaWybrane aspekty wspomagania uczniów zdolnych w Europie Daria Hejwosz-GromkowskaEdukacja ucznia zdolnego w Republice Federalnej Niemiec - wybrane konteksty Jarema DrozdowiczWychować celtyckie tygrysy. Kształcenie uczniów zdolnych w Republice Irlandii Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Celina Czech-WłodarczykMiędzy równością a doskonałością. Uczeń zdolny w polityce edukacyjnejUnii EuropejskiejMagdalena BarańskaDoradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów zdolnych Joanna KozielskaNiedyrektywne formy wspierania ucznia zdolnego Informacje o Autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-232-3486-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.