EDUKACJA NAUCZYCIELI WOBEC PRZEMIAN SZKOŁY
red.EUGENIA IWONA LASKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET RZESZOWSKI
Cena: 24.10 zł
21.69 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7338-306-7
274 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2007
W prezentowanych w książce artykułach wyróżniają się trzy nurty refleksji. Dotyczą one przede wszystkim ogólnych poglądów na pozycję oraz funkcjonowanie nauczyciela w zmieniającej się rzeczywistości. Szereg analiz łączy się z problemami kształcenia na poziomie szkoły wyższej, w tym edukacji pedagogów. Kolejnym nurtem rozważań, analiz i uogólnień są zagadnienia orientacji zawodowej i kształcenia nauczycieli dla tego szkolnictwa na różnych poziomach "drabiny edukacyjnej".Wymieniona w pracy problematyka tworzy określoną i zwartą tematycznie całość, szczególnie istotną dla szerokiego dialogu, jaki prowadzony jest w skali międzynarodowej (Polacy, Ukraińcy, Słowacy) na rzecz profilowania współcześnie i na przyszłość ról nauczycieli oraz szkolnictwa.Całość dzieła posiada starannie przemyślaną oraz logicznie ujętą strukturę treści. Wszystkie teksty dotyczą konsekwentnie prezentowanego ogólnego tematu i obszaru sygnalizowanego w tytule pracy.
Z recenzji prof. zw. dra hab. Jerzego Niemca
SPIS TREŚCI
Wstęp
Krzysztof Jakubiak
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku
Ryszard Solik
Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej)
Stanisław Białogłowicz, Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz
Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej
Jadwiga Uchyła-Zroski
Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej
Roman Król
W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra
Wojciech Błażejewski
Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli
Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz
Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych
Józef Szopiński, Iwona Gumienna, Dorota Sówka
Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia
Julita Błasiak
Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów
Anna Wańczyk-Welc
Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii
Lucyna Mac-Czarnik
Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej
Barbara Niżankowska-Półtorak
Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia
Magdalena Malik
Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej
Grażyna Łój
Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW
Mirosław Dymon
Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela
Barbara Ciżkowicz
Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli
Justyna Sikora
Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia
Tadeusz W. Nowacki
Postawy i wartości - zarys problematyki
Kazimierz M. Czarnecki
Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji)
Katarzyna Jurzysta
Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy
Małgorzata Marć, Monika Binkowska-Bury
Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek
Monika Binkowska-Bury, Małgorzata Marć
Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu
Beata Szluz
Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole
Kod wydawnictwa: 978-83-7338-306-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.