Dodano produkt do koszyka

Promocja

E-LEARNING AKADEMICKI NARZĘDZIA I METODYKA PODRĘCZNIK AKADEMICKI

E-LEARNING AKADEMICKI NARZĘDZIA I METODYKA PODRĘCZNIK AKADEMICKI

TOMASZ WALASEK

Wydawnictwo: POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA

Cena: 74.90 zł 67.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7193-876-4

114 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

We współczesnym świecie kształcenie na odległość staje się szansą na zdobywanie wiedzy w sposób alternatywny do tradycyjnych rozwiązań i istniejących struktur edukacyjnych. Wykłady w formie audio- lub wideokonferencji, dyskusje na forach lub czacie, elastyczne godziny nauki, konsultacje poprzez Internet, dostęp do multi-medialnych materiałów edukacyjnych z dowolnego miejsca i o dowolnej porze -to nie futurystyczna wizja, ale rzeczywistość w wielu światowych i krajowych uczelniach.

E-learning to złożone pojęcie. Pierwotnie mianem e-learningu określano nauczanie wspomagane lub nawet w całości realizowane przez Internet (np. definicja podana w Wikipedii). We współczesnym e-learningu mamy do czynienia nie tylko ze zmianą środowiska nauczania - z auli wykładowej czy laboratorium - do wirtualnej przestrzeni e-kursu czy wirtualnego pokoju, a nawet wirtualnej wyspy w Second Life. Dziś pod terminem e-learningu rozumiemy już całą gamę narzędzi związanych nie tyle z nauczaniem, ile z uczeniem się, współuczeniem się, współpracą i komunikacją, czyli konstruowaniem naszego Personal Learning Environment - PLE (Osobiste Środowisko Edukacyjne) lub Personal Learning Network - PLN (Osobista Sieć Edukacyjna). Zmienia się więc rola nauczyciela w przestrzeni wirtualnej. W kursie prowadzonym na odległość nauczyciel nie może być już wszechwiedzącym mistrzem znającym wszystkie odpowiedzi na istniejące i jeszcze nieuświadomione pytania. Często sam staje się uczniem lub uczestnikiem kursu, ucząc się coraz to nowych rzeczy wraz ze swoimi studentami. Nauczyciel schodzi więc z podestu i staje się moderatorem, przewodnikiem oraz edukatorem.

Zmienia się rola nauczyciela i zmienia się również rola studenta. Przestaje on być biernym odbiorcą wiedzy (sprawdzanej potem podczas testów i egzaminów), a staje się aktywnym współtwórcą kursu, krytycznie oceniającym dostarczoną wiedzę i poszukującym na własną rękę dodatkowych lub uzupełniających informacji. O kryzysie i "zmierzchu akademii" pisze Abramowicz (2004), przewidując narodziny e-Akademii -uczelni nieograniczonej geograficznie, gdzie zespoły dydaktyczne będą umiejscowione w sieci, docierając z przekazem w dowolne miejsce globu.

SPIS TREŚCI

1. E-learning
1.1. E-learning akademicki vs. E-learning korporacyjny
1.2. E-learning na Politechnice Częstochowskiej
1.3. Definicja e-learningu
1.4. Metodyka zdalna - komunikacja w e-edukacji
1.4.1. Moodle - narzędzia komunikacyjne
1.4.2. Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna
1.4.3. Dynamika stosunków społecznych w grupie
1.5. Moodle - przedstawienie narzędzia
1.6. BigBlueButton - przedstawienie narzędzia

2. Moodle - konfiguracja i tworzenie kursu

3. Pierwszy kurs e-learningowy
3.1. Co powinien zawierać kurs e-learningowy? Podstawy metodyki i proponowanego modelu
3.2. Wykład online - dobre praktyki
3.3. Ustawienie wirtualnego pokoju w kursie Moodle
3.4. Odrobina metodyki podczas prowadzenia webinaru
3.4.1. Ankiety
3.4.2. Whiteboard - Biała tablica
3.4.3. Emotikony
3.4.4. Udostępnianie prezentacji lub dokumentu
3.4.5. Udostępnianie multimediów
3.4.6. Zarządzanie uczestnikami webinaru
3.5. Wprowadzenie do metodyki prowadzenia wykładu asynchronicznego
3.6. Wprowadzenie do metodyki prowadzenia ćwiczeń i zajęć praktycznych
3.7. Narzędzia Moodle - Zasoby
3.7.1. Adres URL 3.7.2. Etykieta
3.7.3. Plik
3.7.4. Strona
3.7.5. Multimedia w Moodle
3.7.6. Multimedia w programie PowerPoint
3.8. Narzędzia Moodle - Aktywności
3.8.1. Forum 3.8.2. Zadanie
3.9. Zaliczenie, egzamin pisemny
3.9.1. Test
3.9.2. Safe Exam Browser - jeszcze jedna opcja "bezpiecznego" egzaminu
3.10. Zaliczenie, egzamin ustny online
3.11. Konsultacje, wideokonsultacje
3.12. Ustalenie punktacji, skali
3.13. Ocena końcowa - Dodajemy pozycję do arkusza ocen
3.14. Kategorie ocen 3.15. Jak uzupełnić oceny w arkuszu ocen?
3.16. Arkusz ocen - co widać w Moodle domyślnie?

4. Prowadzenie kursu - mój pierwszy kurs
4.1. Udostępniamy kurs studentom
4.2. Zapisy do kursu
4.3. Grupy w kursie
4.3.1. Jak utworzyć grupy w kursie?
4.3.2. Samodzielne zapisywanie studenta do grupy
4.3.3. Prowadzący przydziela studentów do grup
4.3.4. Prowadzący przydziela studentów do grup - inny sposób
4.4. Komunikacja ze studentami - dobre praktyki
4.4.1. Jaki cel chcemy osiągnąć?
4.4.2. Czy da się to zrobić prościej?
4.4.3. Ile pracy będzie to kosztowało mnie? A moich studentów?
4.5. Ustalenie zasad w kursie - dobre praktyki
4.5.1. Zarządzanie komunikacją - przykład dobrych praktyk
4.5.2. Jak się do siebie zwracamy?
4.5.3. Ustalenie zasad pracy w kursie - przykład dobrych praktyk
4.5.4. Kryteria zaliczenia kursu - przykład dobrych praktyk
4.5.5. Procedury na wypadek sytuacji awaryjnych - przykład dobrych praktyk
4.5.6. Indywidualizacja komunikacji - przykład dobrych praktyk
4.6. Podstawy zarządzania czasem uczestnika kursu

5. Zakończenie kursu
5.1. Jak bezboleśnie i bezpiecznie zakończyć kurs?
5.1.1. Kopia bezpieczeństwa
5.1.2. Ukrywamy kurs
5.1.3. Zakończenie kursu
5.1.4. Co warto sobie zachować?

6. Propozycja modelu e-learningu akademickiego

Zakończenie

Literatura

Kod wydawnictwa: 978-83-7193-876-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl