DZIECKO W SYTUACJACH STRESOWYCH
red.nauk.MAŁGORZATA CYWIŃSKA
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
Cena: 56.90 zł
51.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-232-3847-8
271 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2020
Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. W publikacji stres został odniesiony przede wszystkim do negatywnych emocji dziecięcych i wyzwalających je określonych sytuacji (obszarów). Monografia ukazuje problematykę w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródła stresu u dzieci. Autorzy tekstów ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w kontekście różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich obrazy dziecięcej rzeczywistości, przyjmujące niekiedy dramatyczny wymiar ich codzienności, czyniące niepowetowane straty w psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego dzieci, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych - czyli naszej ogromnej uważności.
SPIS TREŚCI
Wstęp (Małgorzata Cywińska)
Przedmowa (Zbyszko Melosik)
Stresowe interpersonalne wymiary rzeczywistości edukacyjnej dzieci
Małgorzata Cywińska
Stresowe sytuacje odrzucenia rówieśniczego
Stefan T. Kwiatkowski
Pozytywny klimat emocjonalny sali lekcyjnej jako czynnik chroniący dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przed dystresem
Barbara Nowak
"Głos mi odebrało". Problemy w komunikacji językowej dzieci w sytuacjach stresowych
Urszula Szuścik
Sytuacje stresowe a rysunek dziecka
Wiga Bednarkowa
Stres dzieci objętych edukacją włączającą
Andrzej Twardowski
Stres doświadczany przez rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnościami. Funkcjonalny, kulturowy i informacyjno-komunikacyjny wymiar systemów edukacji jako źródło stresu u dzieci
Andrzej Olubiński
Uczniowski (dy)stres jako efekt przedmiotowej oraz fasadowo-konformistycznej funkcji systemu edukacji
Marek Budajczak
Wszystkie dzieci nasze są?! O stresie w edukacji domowej
Aleksandra Boroń
Język, kultura i stres. Kształtowanie się tożsamości kulturowych u osób dwukulturowych i dwujęzycznych
Tomasz Gmerek
Pomiędzy asymilacją, dyskryminacją i unicestwieniem. Geneza i rozwój szkolnictwa internatowego dla mniejszości tubylczych w Kanadzie
Paweł Topol
Technologie informacyjne i komunikacyjne a stres u dzieci - wybrane zagadnienia
Małgorzata Makiewicz
Uczeń schwytany w sieć
Kod wydawnictwa: 978-83-232-3847-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.