Dodano produkt do koszyka

Promocja

DYFUZJA WIEDZY A INNOWACJE W ALIANSIE STRATEGICZNYM

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

DYFUZJA WIEDZY A INNOWACJE W ALIANSIE STRATEGICZNYM

RAFAŁ DREWNIAK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY W BYDGOSZCZY

Cena: 35.90 zł 32.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-65603-75-3

219 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019

W pracy scharakteryzowano zagadnienia teoretyczne z zakresu istoty i konwersji wiedzy między przedsiębiorstwami w ramach aliansów strategicznych. Wskazano w tym zakresie na kluczowe aspekty związane z pojęciem i istotą aliansów strategicznych w kontekście głównych nurtów teoretycznych, leżących u podstaw tworzenia tego typu porozumień. Poza korzyściami, jakie mogą generować alianse strategiczne dla przedsiębiorstw deklarujących wolę współpracy, wskazano również aspekty, które mogą stanowić płaszczyznę krytyki aliansów. Scharakteryzowano także proces doboru potencjalnego przedsiębiorstwa partnerskiego, w tym procedurę jego oceny i selekcji oraz etapy formowania aliansu strategicznego. Odrębną część książki poświęcono zagadnieniom związanym z wiedzą jako imperatywnym zasobem w zarządzaniu aliansem, zwłaszcza w procesie uczenia się przedsiębiorstw partnerskich oraz bilateralnego budowania łańcucha wartości wiedzy. Omówiono także instytucjonalne uwarunkowania transferu wiedzy między przedsiębiorstwami oraz ścieżki i cykle uczenia się. Dokonano także analizy modelu łańcucha wartości wiedzy w aliansie strategicznym. Rozdział 3. poświęcono zagadnieniom innowacji, wychodząc od wielowymiarowej charakterystyki tego pojęcia, poprzez typologię i determinanty opracowania i wdrażania innowacji w aliansie strategicznym, a kończąc na charakterystyce tzw. "obustronnej strategii innowacji" (ambidexterity innovation). Jej skutecznemu prowadzeniu sprzyja współpraca w ramach aliansów strategicznych, umożliwiając organizacjom poprawę wydajności innowacyjnej poprzez integrację zewnętrznych jej źródeł. Strategia ta promuje jednoczesne poszukiwanie innowacji eksploatacyjnych i eksploracyjnych, stając się podstawą do podążania przedsiębiorstwa w kierunku tzw. modelu "obustronnej organizacji" (ambidexterity organization). Rozważania tego rozdziału kończy analiza znaczenia zaangażowania pracowników przedsiębiorstwa w rozwój wiedzy i wzrost innowacyjności. Rozdział ostatni poświęcony jest prezentacji wyników badań empirycznych. Badaniem objęto grupę 210 przedsiębiorstw z różnych sektorów, które podjęły współpracę w ramach aliansów strategicznych o różnym czasie trwania. Dane zebrano za pomocą elektronicznego kwestionariusza ankiety, wypełnionego przez przedstawicieli kadry kierowniczej indagowanych przedsiębiorstw. Aby zrealizować cel badawczy i zweryfikować przyjęte hipotezy, przetestowano siłę korelacji badanych zmiennych, która następnie została wyrażona jako wartość liczbowa za pomocą współczynnika korelacji Czuprowa. Ponadto zastosowano modele regresji logistycznej, które pozwoliły na predykcję wystąpienia analizowanego zjawiska - w tym przypadku jest to wprowadzanie innowacji. Dzięki temu starano się określić prawdopodobieństwo wprowadzenia innowacji produktowej, procesowej i organizacyjnej w zależności od wielkości firmy i czasu trwania sojuszu oraz innych zmiennych charakteryzujących firmę i proces pozyskiwania wiedzy.Osiągnięte wyniki wskazują, że związek między wielkością przedsiębiorstw uczestniczących w sojuszu a silną oceną nabycia i dzielenia się wiedzy jest silniejszy niż w przypadku trwania sojuszu. Wyniki badań pozwalają również stwierdzić, że istnieje bardziej ścisły związek między wdrażaniem innowacji a czasem trwania sojuszu niż w przypadku wielkości przedsiębiorstwa. NieŞwątpliwie zaprezentowane wyniki badań nie wyczerpują problematyki zarządzania wiedzą i wdrażania innowacji przez przedsiębiorstwa w ramach aliansu strategicznego i mogą być uzupełnione o większe spektrum problematyki badawczej w tym zakresie. Niemniej jednak autor wyraża nadzieję, że znalezienie zależności pomiędzy przyjętymi zmiennymi w celu pozyskiwania i dzielenia się wiedzą oraz wdrożenia innowacji, a także łączenie ich z wielkością przedsiębiorstwa i czasem trwania aliansu jest wartością dodaną do tego, co już osiągnięto w tym obszarze.SPIS TREŚCIWPROWADZENIE ROZDZIAŁ 1.TEORETYCZNE ASPEKTY DOTYCZĄCE ISTOTYFUNKCJONOWANIA ALIANSÓW STRATEGICZNYCH1.1. Pojęcie i istota aliansu strategicznego 1 2. Podejście zasobowe i relacyjne w tworzeniu porozumieństrategicznych 1.3. Znaczenie globalnego zarządzania dla tworzeniaaliansów strategicznych między przedsiębiorstwami 1.4. Cele i motywacje zawarcia aliansów strategicznych 1.5. Negocjowanie współpracy i dobór sojusznika - zrównoważonaocena potencjału przedsiębiorstwa partnerskiego 1.5.1. Proces formowania aliansu strategicznego 1.5.2. Analiza profilu potencjalnego przedsiębiorstwa partnerskiegodo aliansu strategicznego 1.5.3. Znaczenie dopasowania kulturowego i strategicznegow aliansie strategicznym 1.5.4. Ocena otoczenia i zasobów przedsiębiorstwa partnerskiego 1.5.5. Znaczenie procedury due diligence w doborze partnerado współpracy 1.6. Determinanty budowania trwałych relacji między partnerami- warunki negocjacji ROZDZIAŁ 2.IMPERATYW TWORZENIA I WYMIANY WIEDZYW ZARZĄDZANIU ALIANSEM STRATEGICZNYM 2.1. Podejście oparte na wiedzy w zarządzaniu aliansem strategicznym 2.2. Łączenie zasobów wiedzy w aliansie strategicznym - efektysynergii 2.3. Instytucjonalne uwarunkowania procesu transferu wiedzymiędzy przedsiębiorstwami w aliansie strategicznym 2.4. Organizacyjny proces uczenia się w aliansie strategicznym 2.5. Determinanty procesu uczenia się w aliansie strategicznym 2.6. Ścieżki i cykle uczenia się w aliansie strategicznym 2.7. Rola i znaczenie łańcucha wartości wiedzy i synergicznychsieci wiedzy 2.7.1. Koncepcja łańcucha wartości w zarządzaniu aliansemstrategicznym 2.7.2. Model integracji łańcucha wartości wiedzy (KVC),łańcucha wiedzy (KC) i łańcucha wartościprzedsiębiorstwa (CVC) 2.7.3. Transfer wiedzy w aliansie poprzez synergiczne sieciwiedzy 2.7.4. Transfer wiedzy w aliansie poprzez komplementarne sieciwiedzy ROZDZIAŁ 3.INNOWACJE PRZEDSIĘBIORSTW W ALIANSIESTRATEGICZNYM 3.1. Wielowymiarowość ujęcia innowacji przedsiębiorstw 3.2. Czynniki determinujące innowacje w aliansie 3.3. Znaczenie zaangażowania pracowników wiedzy ROZDZIAŁ 4.UWARUNKOWANIA TRANSFERU WIEDZY W ALIANSIEORAZ RODZAJE INNOWACJI PRZEDSIĘBIORSTWPARTNERSKICH 4.1. Tło badania oraz przyjęte hipotezy 4.2. Metodyka badawcza i przebieg badania 4.3. Ocena znaczenia wybranych czynników na pozyskiwaniei dzielenie się wiedzą w aliansie 4.4. Determinanty opracowania innowacji w aliansie strategicznymZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA SPIS TABEL SPIS RYSUNKÓW SPIS WYKRESÓW

Kod wydawnictwa: 978-83-65603-75-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl