Dodano produkt do koszyka

Promocja

DYDAKTYKA FINANSÓW W SZKOŁACH WYŻSZYCH

DYDAKTYKA FINANSÓW W SZKOŁACH WYŻSZYCH

red.nauk.ANDRZEJ GOSPODAROWICZ, red.nauk.ADAM NOSOWSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 19.90 zł 17.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-300-7

126 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012

Wstęp

Niniejsza publikacja zawiera artykuły przygotowane na konferencję poświęconą problemom dydaktyki finansów w szkołach wyższych - d-finanse/Dydaktyka finansów w szkołach wyższych. Odbyła się ona w czerwcu 2012 r. we Wrocławiu i została zorganizowana przez Komitet Nauk o Finansach Polskiej Akademii Nauk oraz Katedrę Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Rok 2012 to dla polskiego szkolnictwa wyższego czas wdrażania zmian i pierwszych weryfikacji przyjętych założeń. Zmian, które są konsekwencją nowelizacji Ustawy "Prawo o szkolnictwie wyższym" i swoistej modyfikacji paradygmatu w zakresie tworzenia programów studiów i budowania oferty dydaktycznej ukierunkowanej na efekty kształcenia. Zapewnienie większej swobody w tworzeniu własnych kierunków studiów oraz ich silniejsze powiązanie z oczekiwaniami rynków pracy, a także rzetelny pomiar uzyskiwanych rezultatów powinny poprawić jakość oferty edukacyjnej, jej stopień dopasowania i adekwatność. W konsekwencji daje to faktyczne narzędzia konkurowania na rynku edukacji wyższej w Polsce, co w obliczu zmian demograficznych ma kluczowe znaczenie.

Część z przedstawionych artykułów dotyczy tych kwestii oraz uwarunkowań i zauważa zarówno szanse, jakie one ze sobą niosą, jak i potencjalne zagrożenia. Szczególnie istotnym zagadnieniem, do którego w pewnym stopniu odnosi się większość zaprezentowanych artykułów, jest aplikacja na poziomie uczelni założeń i rozwiązań respektujących Krajowe Ramy Kwalifikacji. Uczelnie wdrażające dedykowane projekty organizacyjne i informatyczne związane z tym obszarem napotykają określone wyzwania i identyfikują pewne problemy oraz ograniczenia. Wymiana tego typu doświadczeń pozwala zrozumieć ich naturę, określić istotność, ustrzec się przed niepowodzeniami i stać się inspiracją dla dalszych zmian. Konferencja d-finanse/Dydaktyka finansów w szkołach wyższych to także forum wymiany praktycznych doświadczeń dydaktycznych z uwzględnieniem specyfiki przedmiotów finansowych. Środowiskowe dzielenie się stosowanymi metodami dydaktycznymi i wspierającymi je technikami pozwala weryfikować ich przydatność, ale przede wszystkim może oddziaływać na świadomość dydaktyczną prowadzących zajęcia. Ponadto inspiruje do wypracowywania własnych czy udoskonalonych rozwiązań. Co istotne, są to idee, doświadczenia czy rozwiązania nie tylko krajowe, ale i międzynarodowe. Konferencja d-finanse/Dydaktyka finansów w szkołach wyższych to cykliczne miejsce spotkań ludzi chcących zarówno poznawać dydaktyczne know-how, jak i śledzić na bieżąco zmiany, jakie zachodzą w samym szkolnictwie wyższym, a także w jego otoczeniu gospodarczym, społecznym i kulturowym.

Mam nadzieję, że niniejsza publikacja przynajmniej częściowo przybliży Czytelnikom tego typu zagadnienia i zachęci do aktywnego uczestnictwa w tego typu inicjatywach.

Andrzej Gospodarowicz

SPIS TREŚCI

Wstęp Małgorzata Porada-Rochoń, Magdalena Zioło Efekty kształcenia w dydaktyce finansów szkół wyższych Bożena Ciupek Projektowanie programu studiów na kierunku Finanse i rachunkowość wobec zmian uniwersyteckiego modelu kształcenia - wybrane problemy Anna Białek-Jaworska Nauka rachunkowości w praktyce przy wykorzystaniu międzynarodowej platformy FASTER Iwona Dorota Czechowska Doradca finansowy - charakterystyka profesji Justyna Zabawa Efekty kształcenia - świadomość i oczekiwania studentów Blanka Tundys, Magdalena Zioło Wykorzystanie metod aktywnych w nauczaniu finansów w szkołach wyższych Adam Nosowski Kreowanie marki przedmiotu dydaktycznego Jerzy Węcławski "Trzecia misja" uczelni - współpraca z praktyką gospodarczą w zakresie kształcenia Dariusz Garczyński System szkolnictwa wyższego w Belgii na przykładzie KU Leuven Alicja Dziuba-Burczyk, Artur Budzowski, Dariusz Fatuła, Tadeusz Grabiński Propozycje ewidencji powiązań efektów kształcenia w ramach Krajowych Ram Kwalifikacji Bogusław Półtorak, Malwina Wrotniak Finansowanie nieruchomości w dydaktyce finansów Bożena Ryszawska Wdrażanie podejścia zorientowanego na efekty kształcenia - doświadczenia Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - kierunek Finanse i rachunkowość

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-300-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl