Dodano produkt do koszyka

Promocja

DWIE KONCEPCJE REFLEKSOLOGII ORAZ TEKSTY DODATKOWE

DWIE KONCEPCJE REFLEKSOLOGII ORAZ TEKSTY DODATKOWE

ANDRZEJ ZALEWSKI

Wydawnictwo: SCRIPTUM

Cena: 77.00 zł 69.30 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-65432-13-1

431 stron
format: A5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2016

Niniejsza praca jest czwartą, zamykającą częścią swoistej filozoficznej tetralogii ( ) Obecna część tym różni się od pozostałych, że gdy poprzednie mnożyły raczej problemy i stawiały pytania, to ta przynosi, cząstkowe przynajmniej, ich wyjaśnienia. Jeśliby posłużyć się bardzo daleką analogią: o ile poprzednie części przedstawiały tropy dość powikłanej zagadki kryminalnej, to w części obecnej, aczkolwiek w sposób nadal pośredni i zawoalowany, wskazuje się sprawców i mówi, co się właściwie zdarzyło.ze WstępuW czasie lektury przypominają się uwagi Romana Ingardena o dążeniach fenomenologów: "Pisarz fenomenologiczny nie >>wykładaŽ swej naukiczytelnikowi, lecz [ ] [pomaga] w zdobyciu samodzielnego doświadczenia [ ]. [Dla niektórych czytelników] książki fenomenologów będą zawszeuchodziły za >>niezrozumiałeŽ. [ ] [Ale nie są one] programami politycznymi czy religijnymi pragnącymi zdobywać [ ] wyznawców. Są zdobywaniem terenów dla poznania, a to musi natrafiać na trudności i opory. [ ] dają [one] satysfakcję tylko tym, którzy nie żałują sił ani cierpliwości, by dotrzeć do rzeczywistego obcowania z rzeczami i faktami". [ ] Nasuwa się też refleksja metafilozoficzna o potrzebie systematycznego rozwijania tego rodzaju autorskiej, wyrafinowanej filozofii, którą prezentuje A. Zalewski, i o potrzebie ćwiczenia przez czytelnika zdolności uczestnictwa w autorskim dyskursie, aby być otwartym na subtelność przekazu. Potrzebne jest ćwiczenie swoistego fenomenologicznego słuchu, który chwyta wypowiadany sens i ćwiczenie swoistej zdolności oglądu, aby dostrzegać jak w swej złożoności i dynamice przebiegają rozpatrywane zjawiska.dr hab. Marek Rembierz (z recenzji wydawniczej)SPIS TREŚCIWstęp IWstęp IIDWIE KONCEPCJE REFLEKSOGRAFII(2012)CZĘŚĆ PIERWSZA: PIERWSZA KONCEPCJAWskazanie na make-believeSłabość pojmowania filozofii jako "gry"Podskórny motyw dociekań refleksograficznychPrzesuwanie się centrum perspektywicznego w doświadczaniunierównowagiRzeczywiste warianty relacji świadomości dwóch światówA => B => A jako jednostka nuklearnaHipotetyczne warianty relacji świadomości dwóch światów.Między snem a grą: "to" i "tamto"Miejsce filozofii w tym wszystkimMetazasada gry filozoficznejRozwianie pewnej wątpliwościEwokowanie przez cudzysłówPrzezieranie wypowiedzi filozoficznej na "świat"Uzgodnienie kierunków dynamiki"Znaki nawigacyjne" dyskursuPrzeniesienie na najszerszą płaszczyznę funkcjonowania.Oryginał - komentarzA priori komentarza a piśmiennictwo komentujące.Stosunek do ramy wypowiedziPrzekład na opozycję: trudny - łatwy, problematyczny - oczywisty.FaktTranspozycja w wymiarze ekstensywności: rozciągły - zwiniętyUczestnictwo dyskursu w świecie życia: głosPodsumowanie tej częściReguły: wyostrzanie.Świadomość hiperboliczna i niehiperbolicznaWyostrzanie i odgraniczanieHiperbola jako aktReguły: utrzymywanieZatrzymywanie nie jest uobecnianiemWspółdziałanie wyostrzania i zatrzymywania _Dalsze uwagi na temat utrzymywaniaPrzepracowywanie: ważnośćMotywacja konstruowania reguł gry.Usiłowanie "by"Niedogodności obecnego pojęcia refleksografiiNa czym polegałaby tu delegitymizacja filozofii?Za czy przeciw Husserlowi?CZĘŚĆ DRUGA: DRUGA KONCEPCJAPodsumowanie pierwszej koncepcji ze wskazaniem na jej ułomność.Uprawnienie w ramach jednopłaszczyznowościMomenty konstytutywne niepamięciLekkość nie musi być "stanem ducha"Oczywistościowy aspekt lekkościLekkość nie musi być tożsama z brakiem napięcia Lekkość nie musi być tożsama z brakiem wysiłku _Wypunktowanie różnic między pierwszą a drugą koncepcjąModi lekkości skorelowane z modalnościami załatwianiaStosunek Ja i danych w "załatwieniu": "za sobą"Dygresja: "Za sobą" a czas .Drugi biegun dynamiki Ja w relacji do tego, co dane_Intencjonalność tego, co "ma się na myśli""Poza sobą" w szerszym znaczeniuWewnętrzna modyfikacja lekkościowaWydłużanie perspektywyNowy typ przedmiotu intencjonalnego."Rzucenie"Modus egzystencjalny przedmiotu "rzuconego" Cząstkowe podsumowanie: aspekty "lekkości" .Lekkość i ciężar jako analitycznie różne, lecz kontynualnie w siebieprzechodząceLotność, lekkość, łatwośćZałożenia metodologiczne mających nastąpić analiz*Poziomy tekstu filozoficznego z punktu widzenia intencjonalności _To "nie to"Zdanie i tekst w odniesieniu do intencjonalnościDwuznaczność wyrażenia "efektywne dane przeżycia""Chowanie" przedmiotu na przykładzie zawikłań składniowychFalowanie tekstuLiczone na wodzieAntycypowanie, opóźnianie rozumieniaKrótkie spięcieW stronę geometrii i z powrotemGdzie jest geometria?Wątpliwości co do wyróżnienia dwóch koncepcji refieksografiiDeficyt rozważań nad pojęciami epistemicznymi w ramachdrugiej koncepcjiPodstawa: intencjonalnośćIntencjonalność - ciąg dalszyJedność dwóch dynamik- zaplecze pierwsze i drugieKonsekwencje dla analizyCZĘŚĆ TRZECIA: Z FENOMENOLOGII DYSKORDANCJIWstępne uwagiIncydenty ejekcyjne Uruchomienie ciałaJa - ciało - daneAnte tempuslPrzerwy jakościowePrzerwa jakościowa a pustka jakości."Miejsce" czasoweDalsze postacie jedności: to, co "śmiga" i ciałoSchematy typifikacyjneCiało własne jako obceKonstytucja pozostałych wymiarów czasowychBliskie i "uniwersalne" wymiary czasowePrzypadki przekształcania się pojęć ramowychw doświadczalnePodsumowanie obecnej koncepcji czasuNiedostatki prezentowanej tu koncepcji temporalnościZwiązek z dotychczasową problematykąZAKOŃCZENIE"Sens"MOŻLIWOŚĆ KRYTYCZNEJ FENOMENOLOGII FILOZOFII(2013)*NEGACJA JAKO DOŚWIADCZENIE(2014)*DOPOWIEDZENIA(2014)Rzeczywistość prostego pobraniaObiekcje wobec filozofii bazującej na prostym pobraniu -głębia przeżyciaNegacja możliwości redukcji w tym obszarzeFilozofowanie "przy powierzchni"Filozoficzny "przedmiot-w- zaniku"Dwie koncepcje refleksografii na nowoUzgodnienie różnych formuł konstytucjiSkąd się bierze "tak jest"?Rodzaje nieskończoności w kontekście "myślenia nieskończonością"Komplikacje w zróżnicowaniu na mówienie i pokazywanieIntencjonalność wstecznaPrzykład tekstowyPierwotna i wtórna trywialnośćEkstensywna i intensywna intencjonalnośćTekst a predykacjaTematyczna trywialność. Problem ramyIntencjonalność w codzienności i w filozofii.Wymiar czasowy

Kod wydawnictwa: 978-83-65432-13-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl