Dodano produkt do koszyka

Promocja

DUMA PAŃSTWOWA A RZĄD W FEDERACJI ROSYJSKIEJ STUDIUM Z ZAKRESU PRAWA KONSTYTUCYJNEGO

DUMA PAŃSTWOWA A RZĄD W FEDERACJI ROSYJSKIEJ STUDIUM Z ZAKRESU PRAWA KONSTYTUCYJNEGO

JACEK ZALEŚNY

Wydawnictwo: ELIPSA

Cena: 44.90 zł 40.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8017-077-3

475 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

(...) Niezwykle wnikliwa analiza ustroju politycznego Federacji Rosyjskiej. Rzetelna obserwacja relacji między legislatywą a egzekutywą czyli między Dumą Państwową a Rządem Federacji Rosyjskiej, z intensywną obecnością pozostającego poza tymi strukturami - a może ponad nimi - Prezydenta Federacji.
Lektura dostarcza ważnej, interesującej refleksji naukowej, bogatych interpretacji i szczegółowej analizy rosyjskiej praktyki konstytucyjnej. (...)
\Z recenzji prof. dr hab. Marii Kruk

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział I
Ogólna charakterystyka systemu rządów w Federacji Rosyjskiej
1. Horyzontalne wymiary podziału władzy
2. Prezydent Federacji Rosyjskiej w systemie podzielonej władzy
3. Motywy wyboru Prezydenta Federacji Rosyjskiej
4. Zastępowanie Prezydenta Federacji Rosyjskiej
5. Prezydent Federacji Rosyjskiej jako koordynator harmonijnego funkcjonowania
i współdziałania organów władzy państwowej
6. Prezydent Federacji Rosyjskiej a władza wykonawcza
7. Prezydent Federacji Rosyjskiej a władza ustawodawcza
8. Prezydent Federacji Rosyjskiej a władza sądownicza
9. Funkcja kontrolna Prezydenta Federacji Rosyjskiej
10. Prezydent Federacji Rosyjskiej a pionowy podział władzy
Podsumowanie

Rozdział II
Duma Państwowa a powoływanie i odwoływanie Rządu Federacji Rosyjskiej
1. Prawne i polityczne uwarunkowania powoływania Rządu Federacji
Rosyjskiej
2. Prezydent Federacji Rosyjskiej jako twórca Rządu Federacji Rosyjskiej
3. Charakter prawnoustrojowy oraz tryb udzielania wotum zaufania
Przewodniczącemu Rządu Federacji Rosyjskiej
4. Powołanie Rządu Federacji Rosyjskiej
5. Rząd Federacji Rosyjskiej w stanie dymisji
6. Odpowiedzialność Rządu Federacji Rosyjskiej przed Prezydentem
Federacji Rosyjskiej
7. Zasady i tryb udzielania przez Dumę Państwową wotum nieufności
8. Motyw indywidualnej odpowiedzialności członków Rządu Federacji
Rosyjskiej przed Dumą Państwową
9. Motywy odpowiedzialności członków Rządu Federacji Rosyjskiej przed
Prezydentem Federacji Rosyjskiej
10. Zasady i tryb udzielania przez Dumę Państwową odnowionego wotum
zaufania
11. Zakaz rozwiązania Dumy Państwowej a wotum nieufności i odnowione
wotum zaufania
Podsumowanie

Rozdział III
Udział Rządu Federacji Rosyjskiej w procesie ustawodawczym
1. Inicjatywa ustawodawcza Rządu Federacji Rosyjskiej
1.1. Rząd Federacji Rosyjskiej na tle innych podmiotów inicjatywy ustawodawczej
1.2. Rządowa inicjatywa ustawodawcza jako wynik planowania ustawodawczego
1.3. Rządowe postępowanie projektodawczo-ustawodawcze
1.4. Wykonanie prawa inicjatywy ustawodawczej
1.5. Opiniowanie projektów ustaw przez Rząd Federacji Rosyjskiej
1.6. Przedmiot inicjatywy ustawodawczej Rządu Federacji Rosyjskiej
2. Formy warunkowania przez Rząd Federacji Rosyjskiej postępowania
ustawodawczego realizowanego w Dumie Państwowej
3. Rada Federacji a postępowanie mediacyjne
4. Rząd Federacji Rosyjskiej a szczególne postępowania ustawodawcze
4.1. Priorytetowe postępowanie ustawodawcze
4.2. Postępowanie ratyfikacyjne oraz postępowanie w sprawie wypowiedzenia
bądź zawieszenia obowiązywania umowy międzynarodowej
4.3. Ustawa wykonująca wyroki Sądu Konstytucyjnego
4.4. Zmiana konstytucji
5. Ustawodawstwo delegowane
6. Rządowe akty wykonawcze do ustawy
7. Aktywność Rządu Federacji Rosyjskiej w procesie ustawodawczym
Podsumowanie

Rozdział IV
Rząd Federacji Rosyjskiej a postępowanie budżetowe
1. Formalnoprawne aspekty ustawy budżetowej
2. Wewnątrzrządowe postępowanie budżetowe
3. Przedkładanie inicjatywy budżetowej przez Rząd Federacji Rosyjskiej
4. Budżetowe postępowanie parlamentarne
5. Wejście w życie ustawy budżetowej
6. Zmiana ustawy budżetowej
7. Pozabudżetowe fundusze celowe
8. Tymczasowe zarządzanie budżetem państwa
Podsumowanie

Rozdział V
Parlamentarna kontrola wykonania budżetu - postępowanie absolutoryjne
1. Znaczenie kontroli budżetowej
2. Duma Państwowa jako podmiot kontroli budżetowej
3. Wstępna kontrola budżetowa
4. Bieżąca kontrola budżetowa
5. Kontrola wykonania budżetu
6. Wewnątrzrządowa kontrola wykonania budżetu
6.1. Resortowa kontrola wykonania budżetu
6.2. Zewnętrzna (pozarządowa) kontrola wykonania budżetu - rządowe
sprawozdanie z wykonania budżetu
7. Udział Izby Obrachunkowej w kontroli wykonania budżetu
7.1. Status ustrojowy Izby Obrachunkowej
7.2. Formowanie Izby Obrachunkowej
7.3. Zadania Izby Obrachunkowej
7.4. Formy działania
7.5. Kryteria kontroli budżetowej
7.6. Opiniowanie przez Izbę Obrachunkową rządowego sprawozdania
z wykonania budżetu
7.7. Efektywność działania Izby Obrachunkowej jako organu realizującego
merytoryczną kontrolę wykonania budżetu
8. Rozpatrzenie przez Dumę Państwową rządowego sprawozdania z wykonania
budżetu
9. Komitet Dumy Państwowej ds. Budżetu i Podatków jako uczestnik kontroli
wykonania budżetu
10. Udzielanie absolutorium
11. Skutki podjęcia uchwały o absolutorium
Podsumowanie

Rozdział VI
Parlamentarna kontrola działalności Rządu Federacji Rosyjskiej
1. Cele kontroli parlamentarnej
2. Podstawy prawne kontroli parlamentarnej
3. Zasady kontroli parlamentarnej
4. Podmioty kontroli parlamentarnej
5. Obiekt kontroli parlamentarnej
6. Przedmiot kontroli parlamentarnej
7. Formy kontroli parlamentarnej
8. Kontrola wykonywana przez Dumę Państwową na posiedzeniach plenarnych
8.1. Orędzia (sprawozdania) Rządu Federacji Rosyjskiej
8.2. Coroczne sprawozdanie Rządu Federacji Rosyjskiej z jego działalności
8.3. Informacja o stanie wykonania ustaw
9. Komitety i komisje parlamentarne w procesie kontroli
9.1. Prawo żądania obecności
9.2. Prawo żądania dokumentów i materiałów
9.3. Oświadczenia i apele
10. Komisje parlamentarne o szczególnym charakterze kontrolnym
10.1. Komisje śledcze
10.1.1. Podstawy prawne działania parlamentarnej ankiety
10.1.2. Cele śledztwa parlamentarnego
10.1.3. Skład komisji śledczej
10.1.4. Zasady działania
10.1.5. Przedmiot działania
10.1.6. Przeprowadzenie śledztwa parlamentarnego
10.1.7. Czas prowadzenia śledztwa parlamentarnego
10.1.8. Tryb pracy komisji śledczej
10.1.9. Status prawny osób wezwanych do udziału w śledztwie
parlamentarnym
10.1.10. Postępowanie prowadzone przed komisją śledczą a inne
postępowania
10.1.11. Efekty działania
10.2. Kontrola działalności służb specjalnych
11. Przesłuchania parlamentarne
11.1. Klasyfikacja przesłuchań parlamentarnych
11.2. Cel przesłuchania parlamentarnego
11.3. Podmioty przesłuchania parlamentarnego
11.4. Przedmiot przesłuchania parlamentarnego
11.5. Procedura przeprowadzania przesłuchania parlamentarnego
11.6. Efekt przesłuchania parlamentarnego
12. Procedury interpelacyjne
12.1. Zapytania deputowanych
12.2. Zapytania parlamentarne
12.3. Pytania deputowanych - "godzina rządowa"
12.4. Wnioski do Sądu Konstytucyjnego
Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8017-077-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl