Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
DOSTĘPNOŚĆ PUBLICZNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO NA OBSZARACH WIEJSKICH W POLSCE. ASPEKTY METODYCZNE I PRAGMATYCZNE
TOMASZ KWARCIŃSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI
Cena: 64.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7972-083-5
stron: 326
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2016
Przyjęty w Polsce w 1989 roku, na początku transformacji, neoliberalny model rozwoju państwa, związany był z ograniczeniem jego aktywności w procesy społeczno-gospodarcze. Stworzyło to warunki do rozwoju gospodarki rynkowej, ale z uwagi na jej istotę - ograniczyło zaangażowanie państwa w sferę realną rynku i wsparcie podmiotów gospodarczych ze środków publicznych. Wymagało to jednocześnie wprowadzenia rozwiązań ograniczających negatywne skutki funkcjonowania mechanizmu rynkowego. Rolę korygującą miały pełnić między innymi jednostki samorządowe. Rozpoczęty proces decentralizacji państwa sprawił, że jednym z ważniejszych zadań samorządów stało się zaspakajanie potrzeb mieszkańców na poziomie lokalnym.
Ze wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Miejsce publicznego transportu zbiorowego w teorii dóbr publicznych
1.1 Główne założenia teorii dóbr publicznych
1.2. Transport pasażerski jako dobro publiczne
1.3.Rola publicznego transportu zbiorowego w równoważeniu rozwoju
społeczno-gospodarczego
2. Dostępność transportowa jako przedmiot badań ekonomicznych
2.1. Teoretyczne aspekty dostępności transportowej
2.2. Przekroje analizy i oceny dostępności transportowej
2.3. Mierniki dostępności transportowej
2.4. Czynniki determinujące dostępność publicznego transportu zbiorowego
2.4.1. Czynniki ekonomiczne
2.4.2. Organizacja transportu
2.4.3. Regulacje prawne
2.4.4. Koszt dostępu do infrastruktury transportu
2.4.5. Poziom motoryzacji indywidualnej
2.4.6. Finansowanie transportu pasażerskiego
2.4.7. Polityka społeczna
2.4.8. Wymogi ochrony środowiska
3. Potrzeby transportowe mieszkańców obszarów wiejskich
3.1. Potrzeby transportowe społeczeństwa
3.2. Obszar wiejski jako przedmiot badań
3.3. Czynniki kształtujące potrzeby transportowe mieszkańców obszarów wiejskich
3.4. Czynniki różnicujące popyt na usługi transportu pasażerskiego na obszarach wiejskich
3.4.1. Aktywność zawodowa mieszkańców
3.4.2. Edukacja
3.4.3. Ochrona zdrowia
3.4.4. Zakupy
3.4.5. Demografia
3.4.6. Zagospodarowanie przestrzenne
3.4.7. Dochody
3.4.8. Potrzeby mieszkańców w zakresie dóbr substytucyjnych a transport publiczny
3.4.9. Infrastruktura transportu i oferta usług transportowych
4. Obsługa potrzeb transportowych mieszkańców obszarów wiejskich
4.1. Organizacja transportu pasażerskiego na obszarach wiejskich w wybranych krajach
4.2. Obsługa potrzeb transportowych na obszarach wiejskich w Polsce
4.3. Ocena dostępności transportowej na obszarach wiejskich w Polsce
4.3.1. Poziom dostępności transportowej w aspekcie zmian długości infrastruktury transportu oraz linii komunikacyjnych
4.3.2. Opinia o dostępności transportu publicznego w wybranych regionach Polski - w świetle badań pierwotnych
5. Kształtowanie dostępności publicznego transportu zbiorowego na obszarach
wiejskich w Polsce
5.1. Typologia obszarów wiejskich w Polsce z uwzględnieniem zróżnicowania poziomu dostępności publicznego transportu zbiorowego
5.2. Uwarunkowania poprawy dostępności publicznego transportu zbiorowego na obszarach wiejskich w Polsce
5.3. Scenariusze rozwoju dostępności transportu publicznego na obszarach wiejskich
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki
Summary
Kod wydawnictwa: 978-83-7972-083-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









