Dodano produkt do koszyka

Promocja

DOSKONAŁE PUBLIC RELATIONS TEORIE KONTROWERSJE DEBATY

DOSKONAŁE PUBLIC RELATIONS TEORIE KONTROWERSJE DEBATY

JACEK BARLIK

Wydawnictwo: POLTEXT

Cena: 54.90 zł 49.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8175-161-2

299 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele: eksploracyjne - służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations eksplikacyjne - a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz prognostyczne - czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations. Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations. Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania - na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych. Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej.

SPIS TREŚCI

Wstęp. Dlaczego teoria public relations jest potrzebna
Literatura

Rozdział 1. Dwa i pół paradygmatu. Wprowadzenie do teorii public relations
Zmiany w światowym public relations
Interdyscyplinarne korzenie
Paradygmat public relations
Poza dominującym paradygmatem
Trzy czy dwa i pół paradygmatu
Literatura

Rozdział 2. Symetryczne i doskonałe public relations. Dominujący nurt
w teorii public relations
Geneza teorii Gruniga
The Excellence study
Wartość komunikowania a teoria public relations
Doskonały dział public relations
Narzędzia strategicznego komunikowania
Od modeli public relations do strategii kultywowania relacji
Kontekst organizacyjny doskonałego public relations
Globalizacja doskonałego public relations
Perspektywy teorii doskonałego public relations
Literatura

Rozdział 3. Zarządzanie relacjami w public relations. Rozwój czy zmiana
dominującego paradygmatu?
Referat opublikowany po 34 latach
Wolny start i ostry finisz
Dwa nurty w zarządzaniu relacjami
Typy i modele relacji organizacji z publicznościami
Podstawy zarządzania relacjami
Konwergencja zarządzania relacjami i doskonałego public relations
Literatura

Rozdział 4. Krytycznie o doskonałym public relations. W poszukiwaniu
programu
W opozycji do dominującego paradygmatu
Istota krytycznego public relations
Krytyczne public relations a władza
Public relations jako domena intelektualna
Główne obszary krytycznego public relations
Różnice perspektyw: między dialogiem a sporem
Wkład krytycznego public relations do teorii
Literatura

Rozdział 5. Aktywiści i specjaliści public relations: symbioza
czy konfrontacja
Powstanie public relations a aktywizm
Natura aktywizmu
Aktywizm w doskonałym public relations
Alternatywne podejście do aktywizmu w public relations
Perspektywy dla aktywizmu w public relations
Literatura

Rozdział 6. Od STP do STOPS: od teorii publiczności do teorii rozwiązywania
problemów
Czym są publiczności
Sytuacyjna teoria publiczności
Zachowania komunikacyjne publiczności
Programy dla konkretnych publiczności
Rozwinięcie teorii publiczności
STOPS, czyli sytuacyjna teoria rozwiązywania problemów
Zastosowania sytuacyjnej teorii rozwiązywania problemów
Literatura

Rozdział 7. Feminizm w badaniach public relations
Feminizacja branży public relations
Fazy w badaniach public relations o kobietach
Role i status kobiet w public relations
Główne tematy w feministycznych badaniach public relations
Perspektywy badań feministycznych w public relations
Literatura

Rozdział 8. Profesjonalizm i etyka w badaniach public relations
Opisowy i normatywny profesjonalizm w public relations
Socjologia public relations
Profesjonalny projekt public relations
Profesjonalizm w public relations a wartości
Etyka w public relations
Reflektywna symetria etyczna w public relations
Literatura

Rozdział 9. Edukacja public relations - pomost między teorię a praktyką
(współpraca: Andrew Lingwall, Clarion University, USA)
Rozwój edukacji public relations
Czynniki wzrostu edukacji public relations
O wyższą jakość studiów public relations
Luki i szansę w edukacji public relations
Literatura

Rozdział 10. Dokąd zmierza doskonałe public relations. Horyzont i wartości
Uwarunkowania doskonałego public relations
Główne nurty doskonałego public relations
Wartości i postulaty
Literatura

Spis rysunków i tabel

Indeks osób

 

Kod wydawnictwa: 978-83-8175-161-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl