Dodano produkt do koszyka

Promocja

DORADZTWO ZAWODOWE. WYBRANE METODY BADAŃ

DORADZTWO ZAWODOWE. WYBRANE METODY BADAŃ

ANNA PASZKOWSKA-ROGACZ

Wydawnictwo: DIFIN

Cena: 40.00 zł 31.60 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7641-042-5

208 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009

Celem opracowania jest poprawa skuteczności pracy doradców zawodowych. W pierwszej części, będącej wstępem do całości pracy, autorka prezentuje modele teoretyczne badań nad doradztwem zawodowym, specy~kę i zadania doradcy oraz zarys współczesnych koncepcji wyboru zawodowego. Część druga zawiera opis czterech metody diagnostycznych, które mogą znaleźć zastosowanie zarówno w praktycznym doradztwie zawodowym, jak i w obszarze badań naukowych związanych z wyborem dróg kariery. Nowe oraz adaptowane do polskich warunków kulturowych narzędzia badawcze pozwalają na ujmowanie kwestii wyboru zawodowego zarówno z perspektywy doradcy zawodowego, jak i z perspektywy klienta, któremu mają służyć w procesie pogłębiania samowiedzy. Zaprezentowane w monografii techniki obejmują pomiar preferencjiw odniesieniu do stosowania określonych orientacji teoretycznych przez doradców, badanie potrzeb doradczych klienta, jego motywacji do pracy oraz hierarchii wartości, która współdecyduje o wyborze konkretnego modelu kariery zawodowej.

SPIS TREŚCI

PrzedmowaCzęść I. WPROWADZENIERozdział 1. Doradztwo zawodowe1.1. Specyfika zawodu i zadania doradcy1.2. Techniki diagnostyczne stosowane w doradztwie zawodowymRozdział 2. Obszary badań w doradztwie zawodowym 2.1. Współczesne koncepcje rozwoju zawodowego i wyboru zawodu 2.1.1. Klasyfikacja Edwina L. Herra i Stanley‘-a H. Cramera 2.1.2. Klasyfikacja Donalda E. Supera 2.1.3. Klasyfikacja Duane‘-a Browna i Lindy Brooks 2.1.4. Klasyfikacja Samuela H. Osipowa 2.1.5. Klasyfikacja Samuela T. Gladdinga2.2. Model teoretyczny monografii Część II. OPRACOWANIE I WALIDACJA WYBRANYCH METOD BADAŃ Rozdział 3. Skala Preferencji Orientacji Teoretycznych (SPOT) 3.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza 3.2. Konstrukcja kwestionariusza 3.2.1. Próba normalizacyjna 3.2.2. Opis skal kwestionariusza 3.3. Psychometryczne własności kwestionariusza3.3.1. Rzetelność skal 3.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej 3.3.1.2. Stabilność wyników 3.3.2. Trafność3.3.2.1. Trafność treściowa 3.3.2.2. Trafność teoretyczna 3.3.2.3. Trafność kryterialna 3.4. Badanie i obliczanie wyników 3.5. Normalizacja Aneks 3.1 Aneks 3.2 Aneks 3.3 Rozdział 3. Kwestionariusz "Czego oczekuję od doradcy?" (COOD) 4.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza 4.1.1. Oczekiwania wobec doradztwa - przegląd badań 4.1.2. Historia narzędzia 4.1.3. Zastosowanie testu w badaniach 4.1.4. Krytyka testu 4.2. Konstrukcja kwestionariusza 4.2.1. Próba normalizacyjna 4.2.2. Opis skal kwestionariusza 4.3. Psychometryczne własności kwestionariusza 4.3.1. Rzetelność skal 4.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej 4.3.1.2. Stabilność wyników 4.3.2. Trafność 4.3.2.1. Trafność treściowa 4.3.2.2. Trafność teoretyczna 4.3.2.3. Trafność kryterialna 4.4. Badanie i obliczanie wyników 4.5. Normalizacja Aneks 4.1 Aneks 4.2 Rozdział 5. Kwestionariusz Oceny Potrzeb (KOP) 5.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza 5.1.1. Teorie potrzeb w badaniach nad motywacją do pracy 5.1.2. Badania nad potrzebą osiągnięć5.1.3. Badania nad potrzebą afiliacji5.1.4. Badania nad potrzebą władzy5.1.5. Badania nad potrzebą autonomii5.1.6. Historia narzędzia5.1.7. Zastosowanie Kwestionariusza Oceny Potrzeb w badaniach5.2. Konstrukcja kwestionariusza 5.2.1. Próba normalizacyjna5.2.2. Opis skal kwestionariusza 5.3. Psychometryczne własności kwestionariusza 5.3.1. Rzetelność skal 5.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej 5.3.1.2. Stabilność wyników 5.3.2. Trafność 5.3.2.1. Trafność treściowa 5.3.2.2. Trafność teoretyczna 5.3.2.3. Trafność kryterialna 5.4. Badanie i obliczanie wyników 5.5. Normalizacja Aneks 5.1 Aneks 5.2 Rozdział 6. Kwestionariusz "Moja kariera" 6.1. Podstawy teoretyczne kwestionariusza 6.1.1. Pojęcie kariery 6.1.2. Wartości związane a pracą 6.1.2.1. Pojęcie wartości 6.1.2.2. Praca jako wartość 6.1.2.3. Pojęcie wartości zawodowych 6.1.2.4. Praca jako wartość i wartości związane z pracą w badaniach 6.2. Konstrukcja kwestionariusza 6.2.1. Próba normalizacyjna 6.2.2. Opis skal kwestionariusza 6.3. Psychometryczne własności kwestionariusza 6.3.1. Rzetelność skal 6.3.1.1. Badanie zgodności wewnętrznej 6.3.1.2. Stabilność wyników 6.3.2. Trafność 6.3.2.1. Trafność treściowa 6.3.2.2. Trafność teoretyczna 6.3.2.3. Trafność kryterialna 6.4. Badanie i obliczanie wyników 6.5. Normalizacja Aneks 6.1 Aneks 6.2 Aneks 6.3 Rozdział 7. Zastosowania Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-7641-042-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl