Dodano produkt do koszyka

Promocja

DOKĄD ZMIERZA POLSKA SZKOŁA?

DOKĄD ZMIERZA POLSKA SZKOŁA?

DOROTA KLUS-STAŃSKA

Wydawnictwo: ŻAK

Cena: 31.40 zł 28.26 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-89501-95-0
 
346 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008
 

Od dłuższego czasu polska szkoła jest płaszczyzną krzyżowania się nadziei społecznych ze społeczną krytyką, Z jednej strony traktowana jest jako jedyne dostępne społeczeństwu narzędzie przekazu dziedzictwa kulturowego, budowania kulturowej tożsamości, z drugiej strony, coraz częściej zarzuca się jej niewydolność kształceniową i wychowawczą, hamowanie inicjatywy intelektualnej, czy wręcz blokowanie rozwoju myślenia uczniów i nauczycieli, bezradność wobec problemów z dyscypliną, wąski dydaktyzm.W pracy swoje rozważania o kondycji polskiej szkoły spisali naukowcy oraz pedagodzy praktycy zaniepokojeni jej przyszłością. Starali się odpowiedzieć na pytania: Czy dzisiejsi uczniowie jako absolwenci będą umieli samodzielnie i satysfakcjonująco radzić sobie w rzeczywistości pozaszkolnej? Czy szkoła jest w stanie przygotować młodych ludzi do dynamicznie zmieniającego się życia społecznego? Jakie szansę na wykorzystanie wiedzy nabytej w szkole mają jej absolwenci?

SPIS TREŚCI

Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła ? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty

Bogusław Sliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych

Stanisław Dylak, Szkoła - jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman

Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju

Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji

Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości

Piotr Zamojski, Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań

Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej

Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne?

Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra
Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki?

Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem

Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki
pedagogicznej

Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia

Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu

Kod wydawnictwa: 978-83-89501-95-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl