DOKĄD ZMIERZA POLSKA SZKOŁA?
DOROTA KLUS-STAŃSKA
Wydawnictwo: ŻAK
Cena: 31.40 zł
28.26 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-89501-95-0
format: A5 oprawa: miękka Rok wydania: 2008 |
|
Od dłuższego czasu polska szkoła jest płaszczyzną krzyżowania się nadziei społecznych ze społeczną krytyką, Z jednej strony traktowana jest jako jedyne dostępne społeczeństwu narzędzie przekazu dziedzictwa kulturowego, budowania kulturowej tożsamości, z drugiej strony, coraz częściej zarzuca się jej niewydolność kształceniową i wychowawczą, hamowanie inicjatywy intelektualnej, czy wręcz blokowanie rozwoju myślenia uczniów i nauczycieli, bezradność wobec problemów z dyscypliną, wąski dydaktyzm.W pracy swoje rozważania o kondycji polskiej szkoły spisali naukowcy oraz pedagodzy praktycy zaniepokojeni jej przyszłością. Starali się odpowiedzieć na pytania: Czy dzisiejsi uczniowie jako absolwenci będą umieli samodzielnie i satysfakcjonująco radzić sobie w rzeczywistości pozaszkolnej? Czy szkoła jest w stanie przygotować młodych ludzi do dynamicznie zmieniającego się życia społecznego? Jakie szansę na wykorzystanie wiedzy nabytej w szkole mają jej absolwenci?
SPIS TREŚCI
Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła ? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty
Bogusław Sliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych
Stanisław Dylak, Szkoła - jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman
Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji
Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości
Piotr Zamojski, Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań
Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej
Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne?
Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra
Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki?
Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem
Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki
pedagogicznej
Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia
Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu
Kod wydawnictwa: 978-83-89501-95-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.