DOGADAĆ SIĘ Z INNYMI CZYLI POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY NIE TYLKO W ŻYCIU ORGANIZACJI
AGNIESZKA KOZAK, JOANNA BERENDT
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.90 zł
39.42 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-283-9341-7
270 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Wyobraź sobie firmę wolną od krzyku, konfliktów, wzajemnego punktowania i obgadywania za plecami. Wyobraź sobie środowisko pracy bez kompleksów, bez zagrożenia, przyjazne miejsce, gdzie Ty i ludzie wokół macie poczucie sensu i własnej wartości. Wyobraź sobie, że z zawodowej rzeczywistości usuwasz przemoc, agresję, szantaż, pretensje, fochy i oceny, w zamian tworzysz nowy świat, oparty na szacunku, współpracy, dialogu oraz - co najważniejsze - na kontakcie z innymi ludźmi i wzajemnym zrozumieniu. Wyobraź sobie świat, w którym można być efektywnym i zadowolonym ze swojej pracy. Wyobraź go sobie, a potem wprowadź jego reguły do swojej codzienności.
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany. Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych. W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych.
Piękne, prawda? W dodatku realne. Poznaj reguły Porozumienia bez Przemocy i już dziś zacznij je wprowadzać w swoim życiu i we własnej organizacji!
SPIS TREŚCI
Wstęp
Świat bez ocen
Dlaczego oceniamy - neurobiologia
Ocenianie a uniwersalne potrzeby
Co ocenianie oznacza dla relacji
Jak przerwać spiralę ocen
Podsumowanie
Świat bez bycia miłym za cenę siebie
Egoizm a dbanie o siebie
Dlaczego tak ważne jest, żeby inni byli zadowoleni
Koszt bycia miłym
Jak odejść od bycia miłym
Podsumowanie
Świat bez kompleksów
Poczucie własnej wartości i kompleksy
Źródła kompleksów
Konsekwencje życia w cieniu własnych kompleksów
Jak budować zaufanie do siebie
Podsumowanie
Świat bez krzyku
Oceniające myśli i krzyk
Czego wyrazem jest krzyk
Zgliszcza po wojnie, czyli co krzyk wnosi do relacji
Co zrobić, gdy jesteśmy u progu krzyku
Podsumowanie
Świat bez obwiniania i poczucia winy
Poczucie winy dojrzałe i niedojrzałe
Poczucie winy a poczucie krzywdy
Skąd się to bierze
Konsekwencje poczucia winy
Jak zacząć wybierać siebie
Podsumowanie
Świat bez wstydu
Naturalne a nawykowe
Strategie unikania wstydu
Jak radzić sobie ze wstydem
Podsumowanie
Świat bez zamartwiania się i kręcenia filmów w głowie
Zamartwianie się i potrzeba sensu
konsekwencje zamartwianiA się
Jak przerwać spiralę zamartwiania się
Podsumowanie
Świat bez domyślania się i focha
Komunikaty apelowe - ukryte przekazy
Formy komunikacji nie wprost
Jak gra w "domyśl się" wpływa na otoczenie
Jak wrócić do otwartej komunikacji
Podsumowanie
Świat bez obgadywania
Czemu ważnemu służy obgadywanie
konsekwencje obgadywania
Co można zyskać rezygnując z obgadywania
Jak sobie radzić z obgadywaniem
Podsumowanie
Świat bez doradzania
Doradzenie jako nawyk
Przyczyny dawania rad
Co dzieje się z osobą, która dostaje rady
Jak słuchać, by usłyszeć
Podsumowanie
Świat bez konfliktów
Udowadnianie, kto ma rację
Walka na strategie i ukryte pod nimi potrzeby
Relacje, konflikty i zaangażowanie pracowników
Jak konstruktywnie zarządzać konfliktami
Podsumowanie
Świat bez empatii
Podsumowanie
Załącznik 1. Lista potrzeb
Załącznik 2. Lista uczuć rzekomych
Załącznik 3. Lista uczuć przyjemnych
Załącznik 4. Lista uczuć NIEprzyjemnych
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-283-9341-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.