Dodano produkt do koszyka

Promocja

DIAGNOZOWANIE KOMPETENCJI LINGWISTYCZNEJ UCZNIA SZKOŁY SPECJALNEJ

DIAGNOZOWANIE KOMPETENCJI LINGWISTYCZNEJ UCZNIA SZKOŁY SPECJALNEJ

MIROSŁAW MICHALIK

Wydawnictwo: UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY W KRAKOWIE

Cena: 29.30 zł 26.37 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7271-379-0

217 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006

Autor postawił sobie za zadanie zdiagnozowanie stanu języka uczniów szkoły specjalnej, rozumianego jako kompetencja lingwistyczna, na podstawie tworzonych przez nich eksplikacji znaczeń nazw żywiołów. W tym celu wykorzystał definicje językowo-kulturowe w ujęciu lingwoedukacyjnym, służącym pomiarowi stopnia opanowania wiedzy semantycznej i przyswojenia kompetencji kulturowej. Wprowadził nowy termin - kompetencja językowo-kulturowa - spójny z podstawowym "narzędziem diagnostycznym", czyli definicją językowo-kulturową. W rozprawie zawarto analizy wypowiedzi uczniów pod kątem występujących w nich zaburzeń paradygmatycznych i syntagmatycznych, pozwalające na określenie kompetencji gramatyczno-leksykalnej badanych. Wnioski wypływające z badań autora oraz szeroki materiał empiryczny mogą być istotną pomocą praktyczną dla nauczycieli pracujących z uczniami szkół specjalnych.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział I. Definicje językowo-kulturowe

1. Leksykalne definicje pojęć
1.1. Leksykalne definicje żywiołów
1.2. Leksykalne definicje ZIEMI
1.3. Leksykalne definicje WODY
1.4. Leksykalne definicje OGNIA
1.5. Leksykalne definicje POWIETRZA

2. Związki frazeologiczne jako element współtworzący definicje językowo-kulturowe
2.1.Językowo-kulturowy obraz żywiołów w związkach frazeologicznych - analiza pragmalingwistyczna
2.2.Językowo-kulturowy obraz ZIEMI w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych
2.3.Językowo-kulturowy obraz WODY w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych
2.4.Językowo-kulturowy obraz OGNIA w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych
2.5.Językowo-kulturowy obraz POWIETRZA w ustabilizowanych połączeniach wyrazowych

3. Synonimia i antonimia pierwszych elementów świata
3.1. Synonimy i antonimy ZIEMI
3.2. Synonimy i antonimy WODY
3.3. Synonimy i antonimy OGNIA
3.4. Synonimy i antonimy POWIETRZA

4. Przysłowia jako element współtworzący definicje językowo-kulturowe
4.1. Przysłowia jako elementy weryfikujące cechy znaczeniowe wyrazów ..
4.2. Ewaluatywna funkcja przysłów
4.3. Przysłowia w ujęciu lingwoedukacyjnym
4.4.Kategoryzacja jako sposób eksplikowania znaczeń wyrazów w tekstach kultury
4.5.Językowo-kulturowy obraz żywiołów w przysłowiach - analiza pragmalingwistyczna

5. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze dla dzieci
5.1. Kulturotwórczy aspekt literatury dla dzieci
5.2. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze dziecięcej -
analiza pragmalingwistyczna

6. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze pięknej
6.1. Akumulatywna funkcja literatury
6.2. Językowo-kulturowy obraz żywiołów w literaturze pięknej - analiza pragmalingwistyczna

7. Definicja językowo-kulturowa ZlEMI

8. Definicja językowo-kulturowa WODY

9. Definicja językowo-kulturowa OGNIA

10. Definicja językowo-kulturowa POWIETRZA

Rozdział II. Definicje językowo-kulturowe w diagnozowaniu kompetencji zaburzonej

1. Lingwistyczna kompetencja zaburzona w ujęciu lingwoedukacyjnym

2. Definicje i definiowanie w ujęciu lingwoedukacyjnym.
Metoda diagnozy kompetencji lingwistycznej ucznia

3. Kompetencja lingwistyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
3.1. Diagnozowanie kompetencji lingwistycznej dzieci upośledzonych
umysłowo w stopniu lekkim
3.2. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u dzieci upośledzonych w stopniu lekkim - analiza

4. Kompetencja lingwistyczna dzieci dotkniętych porażeniem mózgowym
lub innymi schorzeniami narządu ruchu
4.1. Diagnozowanie kompetencji lingwistycznej dzieci dotkniętych
mózgowym porażeniem oraz innymi schorzeniami narządu ruchu
4.2.Definicje językowo-kulturowe badanych pojęć dzieci dotkniętych
mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - analiza

Rozdział III. Kompetencja językowo-kulturowa uczniów szkół specjalnych

1. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów upośledzonych w stopniu lekkim - wnioski
1.1. Poziom rozumienia pojęć przez uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
1.2. Rodzaje definicji używanych przez uczniów upośledzonych umysłowo podczas definiowania żywiołów
1.3. Poziom wiedzy semantycznej uczniów upośledzonych umysłowo - kompetencja językowo-kulturowa
1.4. Struktura błędów w definicjach żywiołów autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo

2. Łączne definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów upośledzonych umysłowo
2.1. Całościowa definicja językowo-kulturowa ZlEMI autorstwa uczniów
upośledzonych umysłowo
2.2. Całościowa definicja językowo-kulturowa WODY autorstwa uczniów
upośledzonych umysłowo
2.3. Całościowa definicja językowo-kulturowa OGNIA autorstwa uczniów
upośledzonych umysłowo
2.4. Całościowa definicja językowo-kulturowa POWIETRZA
autorstwa uczniów upośledzonych umysłowo

3. Kategorie konceptualizacyjne u uczniów upośledzonych umysłowo

4. Definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - wnioski
4.1. Poziom rozumienia pojęć przez uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu
4.2. Rodzaje definicji używanych przez uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu podczas definiowania żywiołów
4.3. Poziom wiedzy semantycznej uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu - kompetencja językowo-kulturowa
4.4. Struktura błędów w definicjach żywiołów autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi schorzeniami narządu ruchu

5. Łączne definicje językowo-kulturowe żywiołów u uczniów dotkniętych
mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu
5.1. Całościowa definicja językowo-kulturowa ZIEMI autorstwa uczniów
dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkqami narządu ruchu
5.2. Całościowa definicja językowo-kulturowa WODY autorstwa uczniów
dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu
5.3. Całościowa definicja językowo-kulturowa OGNIA autorstwa uczniów
dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu
5.4. Całościowa definicja językowo-kulturowa POWIETRZA autorstwa uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu

6. Kategorie konceptualizacyjne u uczniów dotkniętych mózgowym porażeniem lub innymi dysfunkcjami narządu ruchu

Zakończenie
Wykaz skrótów
Bibliografia
Spis tabel i wykresów

Kod wydawnictwa: 83-7271-379-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl