Dodano produkt do koszyka

Promocja

DIAGNOSTYKA SAMOCHODOWA LABORATORIUM wyd.2

DIAGNOSTYKA SAMOCHODOWA LABORATORIUM wyd.2

ZBIGNIEW LOZIA

Wydawnictwo: POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Cena: 40.90 zł 36.81 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7814-322-2

249 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

Skrypt omawia zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do odbycia ćwiczeń laboratoryjnych z przedmiotów: "Diagnostyka samochodowa", "Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych", prowadzonych na Wydziale Transportu PW. Mogą z niego korzystać studenci innych wydziałów PW, w celu zapoznania się z problemami określania stanu technicznego pojazdów samochodowych.

SPIS TREŚCI

Przedmowa1. BADANIA DIAGNOSTYCZNE POJAZDU NA HAMOWNI PODWOZIOWEJ(Wiktor Mackiewicz, Andrzej Wolff)1.1. Wprowadzenie1.2. Podstawy teoretyczne1.2.1. Wady i zalety stanowiskowych badań samochodów1.2.2. Opory ruchu pojazdu w ruchu ustalonym1.2.3. Opór bezwładności pojazdu1.2.4. Budowa i zasada działania hamowni podwoziowych1.2.5. Cechowanie hamowni i dobór koła zamachowego1.2.6. Zakres i metody badań pojazdu na hamowni podwoziowej1.3. Stanowisko badawcze i obiekt badań1.3.1. Schemat układu dynamometrycznego hamowni1.3.2. Hamulec elektrowirowy1.3.3. Oprzyrządowanie hamowni i badanego pojazdu1.4. Wykonanie ćwiczenia1.4.1. Przygotowanie pojazdu i hamowni do badań1.4.2. Badanie pracy silnika na biegu jałowym w stanie nierozgrzanym1.4.3. Rozgrzewanie silnika i hamowni podwoziowej (przy zachowaniu stałej siły napędowej pojazdu)1.4.4. Symulacja jazdy drogowej1.4.5. Dynamiczny pomiar mocy na kołach pojazdu oraz pomiar strat mocy w układzie pojazd-rolki stanowiska1.4.6. Statyczny pomiar mocy na kołach pojazdu (wraz z pomiarami zużycia paliwa i stężenia toksycznych związków spalin)1.4.7. Badanie wybranych parametrów przy zachowaniu stałej prędkości jazdy1.4.8. Ocena elastyczności silnika1.4.9. Kontrola wskazań prędkościomierza1.4.10. Badanie pracy silnika na biegu jałowym w stanie rozgrzanym1.4.11. Wizualizacja działania układu zapłonowego silnika na ekranie diagnoskopu1.5. Dyskusja błędów pomiarów1.6. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłoweZałącznik 1.1. Karta pomiarowa wraz z przykładowym wykresem pomiaru mocy na kołach pojazdu2. WYKORZYSTANIE SYSTEMU DIAGNOSTYKI POKŁADOWEJ OBD DO BADAŃPOJAZDÓW (Jacek Drobiszewski, Andrzej Wolfj)2.1. Wprowadzenie2.2. Podstawy teoretyczne2.2.1. Ogólne przedstawienie systemu diagnostyki pokładowej standardu OBD2.2.2. System wtrysku benzyny "Motronic"2.2.3. Wybrane procedury kontrolne realizowane przez układy OBD II/EOBD2.2.4. Wiarygodność układu samodiagnostyki2.2.5. Diagnozowanie układu przeciwblokującego kół pojazdu (ABS)2.3. Stanowisko pomiarowe i obiekt badań2.3.1. Tester diagnostyczny KTS 6502.3.2. Tryby pracy testera diagnostycznego2.3.3. Badany pojazd2.4. Wykonanie ćwiczenia2.5. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłowe3. BADANIE SILNIKA SPALINOWEGO Z ZAPŁONEM ISKROWYM W STANIENIEOBCIĄŻONYM (Jacek Drobiszewski, Wiktor Mackiewicz, Andrzej Wolfj)3.1. Wprowadzenie3.2. Podstawy teoretyczne3.2.1. Powietrzna próba szczelności cylindrów3.2.2. Pomiar ciśnienia w końcu suwu sprężania3.2.3. Pomiar podciśnienia w przewodzie dolotowym3.2.4. Ocena szczelności cylindrów metodą analizy natężenia prądu rozruchowego3.2.5. Próba porównania cylindrów3.2.6. Pomiar ciśnienia oleju w układzie smarowania3.2.7. Osłuchanie silnika3.2.8. Opis działania układu wtrysku benzyny3.3. Stanowisko badawcze i obiekt badań3.3.1. Obiekt badań3.3.2. Stanowisko badawcze3.3.3. Urządzenia pomiarowe3.4. Wykonanie ćwiczenia3.4.1. Oględziny silnika3.4.2. Próba uruchomienia silnika3.4.3. Próba osłuchania silnika3.4.4. Pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym3.4.5. Pomiar ciśnienia w układzie smarowania3.4.6. Próba oceny szczelności cylindrów metodą analizy przebiegu natężenia prądu rozruchowego3.4.7. Próba porównania cylindrów3.4.8. Badanie układu zasilania3.4.9. Pomiar ciśnienia sprężania3.4.10. Powietrzna próba szczelności cylindrów3.5. Zestawienie tabel pomiarowych3.6. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłowe4. BADANIE ZASOBNIKOWEGO UKŁADU WTRYSKU OLEJU NAPĘDOWEGO(Jacek Drobiszewski, Małgorzata Wardzińska, Andrzej Wolff)4.1. Wprowadzenie4.2. Podstawy teoretyczne4.2.1. Budowa i działanie zasobnikowego układu wtrysku oleju napędowego "common raił" (CR)4.2.2. Sprawdzanie wtryskiwaczy zamontowanych w pojeździe4.3. Stanowisko badawcze i obiekt badań4.3.1. Stanowisko probiercze4.3.2. Tester pomp wysokociśnieniowych układu CR4.3.3. Tester wtryskiwaczy układu CR4.3.4. Badane elementy układu wtryskowego4.4. Wykonanie ćwiczenia4.4.1. Czynności przygotowawcze stanowiska probierczego4.4.2. Badanie pompy wysokociśnieniowej4.4.3. Badanie wtryskiwaczy4.5. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłowe5. BADANIA DIAGNOSTYCZNE UKŁADU KIEROWNICZEGO {Zbigniew Lozia Tomasz Rutkowski, Piotr Zdanowicz)5.1. Wprowadzenie5.2. Podstawy teoretyczne5.2.1. Zadania jakie spełnia układ kierowniczy5.2.2. Wielkości charakteryzujące ustawienie kół kierowanych5.3. Stanowisko pomiarowe i obiekt badań5.4. Wykonanie ćwiczenia5.4.1. Kolejność czynności i pomiarów wykonywanych w trakcie ćwiczenia5.4.2. Sprawdzenie prawidłowości działania mechanizmu zwrotniczego5.4.3. Pomiar kątów ustawienia kół za pomocą przyrządu optycznego PKO-35.4.4. Pomiar kątów ustawienia kół za pomocą przyrządu mechanicznego z poziomicą5.4.5. Pomiar kątów ustawienia kół za pomocą przyrządu GTI Geomaster5.4.6. Pomiar kątów ustawienia kół za pomocą przyrządu optyczno-mechanicznego AUTO-GEO-TEST "GTO"5.5. Dyskusja błędów pomiarów5.6. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłoweZałącznik 5.1. Wzór formularza pomiarowego6. WYWAŻANIE KÓŁ JEZDNYCH {Marek Guzek, Zbigniew Lozia)6.1. Wprowadzenie6.2. Podstawy teoretyczne (niewyważenie kół jezdnych samochodu, zasady usuwania niewyważenia)6.3. Urządzenia służące do wykrywania,lokalizacji i usuwania niewyważenia kół jezdnych6.4. Wykonanie ćwiczenia6.4.1. Kontrola stanu wyważenia kół jezdnych metodą organoleptyczną6.4.2. Wyważanie kół jezdnych za pomocą wyważarki EWK 156.4.3. Wyważanie kół jezdnych za pomocą wyważarki HPA6.4.4. Wyważanie kół jezdnych za pomocą wyważarki TROLL 31056.4.5. Wyważanie kół jezdnych za pomocą wyważarki RAW 8406.5. Dyskusja błędów pomiarów6.6. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłoweZałącznik 6.1. Karta pomiarowa - Wyważanie kół jezdnych7. BADANIE AMORTYZATORÓW WYMONTOWANYCH Z POJAZDU {RadosławBogdański, Zbigniew Lozia)7.1. Wprowadzenie7.2. Wpływ tłumienia zawieszenia na drgania nadwozia samochodu7.3. Charakterystyki amortyzatora wymontowanego z pojazdu7.4. Stanowisko pomiarowe wykorzystywane w trakcie ćwiczenia7.5. Badany amortyzator7.6. Przebieg ćwiczenia7.7. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłowe8. BADANIE AMORTYZATORÓW ZAMONTOWANYCH W POJEŹDZIE {ZbigniewLozia, Wiktor Mackiewicz)8.1. Wprowadzenie8.2. Wpływ tłumienia zawieszenia na drgania nadwozia samochodu8.3. Metody oceny stanu amortyzatorów zamontowanych w pojeździe8.4. Stanowiska pomiarowe wykorzystywane w trakcie ćwiczenia8.5. Wykonanie ćwiczenia8.6. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłoweZałącznik 8.1. Karty pomiarowe9. OCENA STANU I SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA HAMULCÓW {Zbigniew Lozia,Andrzej Wolff)9.1. Wprowadzenie9.2. Podstawy teoretyczne9.2.1. Wpływ układu hamulcowego na bezpieczeństwo czynne samochodu9.2.2. Pojedyncze hamowanie samochodu9.2.3. Eksploatacyjne kryteria oceny skuteczności działania hamulców9.2.4. Stanowiska służące do oceny skuteczności działania hamulców9.2.5. Metoda ekstrapolacji w badaniach skuteczności działania hamulców9.2.6. Kolejność badań w trakcie oceny stanu i skuteczności działania hamulców9.2.7. Zjawiska cieplne w hamulcach9.2.8. Moment tarcia hamulca9.2.9. Metoda pojazdu wzorcowego w badaniach skuteczności działania hamulców9.3. Stanowisko pomiarowe i obiekt badań9.4. Wykonanie ćwiczenia9.4.1. Próby wstępne układu hamulcowego9.4.2. Ocena skuteczności działania układu hamulcowego na stanowisku o niskiej prędkości pomiarowej9.5. Dyskusja błędów pomiarów9.6. Ocena przewidywanego zachowania się badanego pojazdu w trakcie hamowania w warunkach drogowych (test "otwarty")9.6.1. Model symulacyjny ruchu samochodu9.6.2. Przygotowanie i wprowadzenie danych do programu symulacyjnego9.7. Zakres sprawozdaniaPrzykładowe pytaniaLiteratura, materiały źródłoweZałącznik 9.1. Karta pomiarowa - Diagnostyka układu hamulcowego

Kod wydawnictwa: 978-83-7814-322-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl