Dodano produkt do koszyka

Promocja

CZYSTA RADOŚĆ CZY PRZYMUS KREATYWNOŚCI? ANALIZA (RETORYKI) KREATYWNOŚCI Z PUNKTU WIDZENIA KULTUROWEJ EKONOMII POLITYCZNEJ

CZYSTA RADOŚĆ CZY PRZYMUS KREATYWNOŚCI? ANALIZA (RETORYKI) KREATYWNOŚCI Z PUNKTU WIDZENIA KULTUROWEJ EKONOMII POLITYCZNEJ

JOANNA KASZA

Wydawnictwo: WYDAWNICTWO NAUKOWE SOPHIA

Cena: 69.00 zł 62.10 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-65357-41-0

127 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2016

Nie można nie zauważyć, że współcześnie kreatywność, podobnie jak innowacyjność, stała się słowem-kluczem, ponowoczesną mantrą, która często przywoływana (nadużywana) w dyskursie publicznym, wyjątkowo silnie wpływa na społeczną wyobraźnię czy rzeczywistość na początku XXI wieku. Bezpośrednim rezultatem tej nadspodziewanej popularności jest rosnące zainteresowanie wielu dyscyplin naukowych, z których każda w kontekście własnego pola semantycznego definiuje to pojęcie na własny sposób, co w oczywisty sposób prowadzi do narastających nieporozumień czy niejasności (terminologicznych). Co więcej, w potocznym dyskursie często mamy do czynienia z nieścisłością czy niekonsekwencją w budowaniu przekazu, wchłonięciem różnych znaczeń i sposobów rozumienia kreatywności, bez uwzględnienia istniejących między nimi różnic, co zdecydowanie jeszcze bardziej zaciemnia niż rozjaśnia cały dyskurs i utrudnia porozumienie. Tymczasem samo znaczenie pojęcia, rzadko kiedy, jeśli w ogóle, jest poddawane szerszej dyskusji (publicznej) czy głębszej refleksji - celem publikacji jest właśnie taka refleksja na temat definiowania i rozumienia pojęcia kreatywności, która w zasadzie dotyczy toczącego się sporu pomiędzy kulturą, sztuką, ekonomią i gospodarką co do sposobów jego definiowania czy rozumienia. Ten fundamentalny w swojej istocie spór, który dotyczy zarówno kwestii ideologicznych (odmiennych wartości) jak i politycznych (odmiennych interesów) jest kluczowy nie tylko dla zrozumienia aktualnych mechanizmów tworzenia wartości w ponowoczesnej kulturze, sztuce, gospodarce czy zarządzaniu, ale również dla przyszłych scenariuszy czy strategii ich rozwoju.

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE

DEFINIOWANIE KREATYWNOŚCI: DYSKURSY TEORETYCZNE A PRAKTYCZNO -POLITYCZNEDyskursy teoretyczne a praktyczno-polityczneDyskursy publiczne (funkcja opisowa a funkcja polityczna)Spór miedzy kulturą i sztuką (nauki humanistyczne) aekonomią i gospodarką (nauki ekonomiczne)Kulturowy kontekst ekonomii a/i ekonomiczny kontekst kulturyKREATYWNOŚĆ A "WYOBRAŻENIA KREATYWNOŚCI" - CZYLI KULTUROWA EKONOMIA POLITYCZNAKulturowa ekonomia polityczna a zwrot kulturowyZałożenia epistemologiczne i metodologicznePojęcie "wyobrażenia" (imaginaries)Redukcja poprzez proces nadawania sensu i znaczeniaRedukcja poprzez strukturalizację społecznąDebata na temat sposobów redukowania obrazów rzeczywistości (wyobrażeń)Wyobrażenia w naukach ekonomicznych czy "ekonomie wyobrażone"Zmiana kulturowa a zmiana ekonomicznaKREATYWNOŚĆ W SZTUCE: SYMBOLICZNE WYOBRAŻENIA KREATYWNOŚCIKreatywność a przymus kreatywności: estetyzacja życia codziennegoKoncepcja czy "wyobrażenie" kreatywności w sztuceSztuka nowoczesna : autonomizacja pola sztukiBourdieu : autonomiczna produkcja sztuki a produkcja kulturalnaSztuka ponowoczesna: ironiczna gra czy intertekstualny dialogTrzy nurty postmodernizmuResume : analiza kreatywności w sztuce ( nowoczesnej a ponowoczesnej)KREATYWNOŚĆ W KULTURZE: KULTUROWE WYOBRAŻENIA KREATYWNOŚCIOdmienne sposoby definiowania i rozumienia kulturyKultura nowoczesna : stabilny wzorzec (ład) kulturowyPonowoczesna kultura : niepewność, nieciągłość, zmianaKoncepcja czy "wyobrażenia" kreatywności w kulturzeKreatywność w kulturze a dynamika relacji władzy (hegemonia kulturowa)Ponowoczesna kultura a rozwój nowych technologii : symulakry i symulakrumKultura konsumpcji (etos konsumpcjonizmu)Etos infantylizmu (radykalnie konsumenckiego społeczeństwa)Resume : rozumienie kreatywności w kulturze (nowoczesnej a ponowoczesnej)KREATYWNOŚĆ W GOSPODARCE: RYNKOWE WYOBRAŻENIA KREATYWNOŚCIRynkowa koncepcja czy "wyobrażenie" kreatywnościKoncepcja kreatywnej gospodarki: dwa konteksty (definiowania)(Pierwszy kontekst) Pojęcie "przemysłów kultury" i "przemysłów kreatywnych"Mikro i makro- cykl kulturalny ( DMCS, WIPO)Drugi kontekst: pojęcie "gospodarki kreatywnej"Nurt polityczny : kreatywność jako narzędzie (kulturowej) ekonomii politycznejZnaczące przesunięcie w stronę "przemysłów kreatywnych"Resume : polityczne i ekonomiczne, czy kulturowe implikacje tego przesunięciaRYNKOWE WYOBRAŻENIA KREATYWNOŚĆ a (STRATEGIE) ZARZĄDZANIA w XXI WKoncepcje kreatywności a nauki o zarządzaniu Koncepcja zarządzania wiedząKoncepcja zarządzania kompetencjami i kapitałem intelektualnym Zarządzanie różnorodnością (zarządzanie wiedzą i talentami) Kreatywność w biznesie : nieustanna pogoń za innowacją i zmianą Kreatywność w biznesie : kod źródłowy "nowego stylu zarządzania" Koncepcja pracy niematerialnej a etos kreatywności Klasa kreatywna Floridy a post-fordowskie modele pracy Resume : wyobrażenia" kreatywności a innowacyjność w zarządzaniuPODSUMOWANIE: KREATYWNOŚĆ a EKONOMIA POLITYCZNEJ KREATYWNOŚCIKreatywność : historyczna analiza dyskursów (ujęcie dynamiczne)Kreatywność a hegemonia dyskursu (rozumu) ekonomicznegoKreatywność a radykalna krytyka masowej kulturyVia activa (sfera działania praktycznego) i via conteplativa (sfera zastanowienia)Dialektyka "nadmiaru rozumu" (instrumentalnego)Przymus czy dyspozytyw kreatywnościZnaczenie kreatywności w ponowoczesnej gospodarcePodsumowanie : kreatywność a ponowczesny dyskurs (modernizacyjny)Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-65357-41-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl