Dodano produkt do koszyka

Promocja

CZYNNIKI SUKCESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKACH UNII EUROPEJSKIEJ

CZYNNIKI SUKCESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKACH UNII EUROPEJSKIEJ

RED.ZDZISŁAW PIERŚCIONEK, RED.STEFANIA JUREK-STĘPIEŃ

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 37.80 zł 34.02 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7378-261-7
 
266 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006
 

Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a następnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości.
Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE. Chodziło o stwierdzenie, w jakim stopniu źródłem ich konkurencyjności są niższe koszty pracy, a w jakim wykształcenie zbiorów konkurencyjnych
technologii oraz umiejętności, a więc tzw. kluczowych kompetencji. Badanie wiązek umiejętności pozwoliło na stwierdzenie, że ok. 30% polskich przedsiębiorstw jest konkurencyjnych na rynkach UE dzięki wykształceniu kluczowych kompetencji, co stwarza trwałą bazę przewagi konkurencyjnej.
Pogłębione badania czynników konkurencyjności rynkowej wybranych polskich przedsiębiorstw oraz badania zasobowych źródeł tej przewagi dają podstawę do budowy rynkowych strategii konkurencji oraz strategii rozwoju konkurencyjnych zasobów i umiejętności przedsiębiorstw dążących do ekspansji międzynarodowej.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Rozdział 1. Współczesne koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.1. Klasyfikacja koncepcji konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2. Najważniejsze koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz ich relacje
1.2.1. Charakterystyka zasobowych koncepcji konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2.2. Informacja oraz technologie informacyjne jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2.3. Uczenie się organizacji, wiedza i zarządzanie wiedzą jako zasadnicze źródła konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.3 Podsumowanie
Rozdział 2. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w świetle wybranych badań krajowych i zagranicznych
2.1. Ocena konkurencyjności dużych polskich przedsiębiorstw na podstawie zrealizowanych badań krajowych
2.1.1. Badanie nt. niematerialnych zasobów firmy jako źródła sukcesu na rynku
2.1.2. Badania nt. wpływu prywatyzacji na zdolności przedsiębiorstw do konkurencji
2.1.3. Badania nt. determinant konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w perspektywie globalizacji gospodarki
2.1.4. Badania nt. potencjału konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w procesie dostosowywania gospodarki polskiej do wymogów Unii Europejskiej
2.1.5. Badanie nt. funkcjonowania polskich przedsiębiorstw na rynkach Wspólnoty Europejskiej
2.1.6. Badania nt. konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w kontekście integracji z UE
2.1.7. Badania nt. najbardziej konkurencyjnych polskich przedsiębiorstw
2.1.8. Badanie zrealizowane przez firmę doradztwa biznesowego Deloitte Touche
2.2. Aktywność eksportowa małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
2.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw teleinformatycznych funkcjonujących w Polsce i eksportujących na rynki UE w badaniach krajowych
2.3.1. Firmy teleinformatyczne nagrodzone w konkursach i rankingach międzynarodowych
2.3.2. Firmy teleinformatyczne nagrodzone w konkursach i rankingach krajowych
2.4. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w świetle badań prowadzonych przez instytucje europejskie
2.4.1. Rodzaje i charakter badań
2.4.2. Charakterystyka wybranych badań oraz interpretacje konkurencyjności
2.4.3. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw i sektorów
Rozdział 3. Charakterystyka zbioru badanych przedsiębiorstw oraz zastosowanych metod badawczych
3.1. Źródła informacji, metoda poszukiwań oraz kryteria wyboru polskich przedsiębiorstw
3.2. Charakterystyka wyselekcjonowanej zbiorowości przedsiębiorstw
3.2.1. Grupa dużych przedsiębiorstw
3.2.2. Grupa małych i średnich przedsiębiorstw
3.2.3. Grupa przedsiębiorstw z sektora IT
3.3. Charakterystyka zastosowanych metod badawczych
Rozdział 4. Analiza rynkowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw utrzymujących się na rynkach
unii europejskiej
4.1. Zastosowana metoda analizy
4.2. Ocena rynkowych czynników konkurencyjności przedsiębiorstw pod względem częstości wskazań
4.3. Ocena rynkowych czynników konkurencyjności przedsiębiorstw pod względem liczby przyznanych punktów
4.4. Ogólna ocena rynkowych czynników konkurencyjności przedsiębiorstw
4.5. Identyfikacja typu strategii i zakresu dyferencjacji
Rozdział 5. Analiza źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach unii europejskiej
5.1. Opis metod statystycznych zastosowanych w ramach przeprowadzanej analizy
5.2. Ocena potencjalnych źródeł rynkowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw pod względem częstotliwości wskazań
5.3. Ocena potencjalnych źródeł rynkowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw pod względem liczby przyznanych punktów wagowych
5.4. Ogólna ocena potencjalnych źródeł rynkowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
5.5. Podsumowanie
Rozdział 6. Analiza kluczowych kompetencji polskich przedsiębiorstw eksportujących na rynki Unii Europejskiej
6.1. Metody identyfikacji kluczowych kompetencji
6.2. Cele, założenia oraz metoda badawcza
6.3. Identyfikacja i ocena kluczowych kompetencji badanych przedsiębiorstw
Rozdział 7. Struktura sektora polskich przedsiębiorstw konkurujących na rynkach unii europejskiej
7.1. Zróżnicowanie rynkowych czynników konkurencyjności w układzie: przedsiębiorstwa usługowe i przedsiębiorstwa produkcyjne
7.2. Struktura źródeł konkurencyjności w układzie: przedsiębiorstwa usługowe i przedsiębiorstwa produkcyjne
7.3. Analiza rynkowych czynników przewagi konkurencyjnej w wybranych sektorach
Rozdział 8. Formy oraz zewnętrzne uwarunkowania międzynarodowej konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
8.1. Metody wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne
8.2. Charakterystyka metod wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki Unii Europejskiej
8.3. Mezo- makro- i mikroekonomiczne uwarunkowania międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw
8.4. Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw
Rozdział 9. Czynniki konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej - podsumowanie
Bibliografia
Załącznik. Ankieta oraz kwestionariusz wywiadu. Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach UE
I. Informacje o czynnikach powodujących konkurencyjność Państwa produktów (usług) na rynku UE
II. Dane o źródłach rynkowej przewagi konkurencyjnej Państwa przedsiębiorstwa
III. Informacja o konkurencyjnych umiejętnościach Państwa przedsiębiorstwa i ich zestawach
IV. Dane o stabilności udziału w rynku UE
V. Metoda wejścia na rynek UE i obecności na tym rynku
VI. Ogólne dane o Państwa przedsiębiorstwie

Kod wydawnictwa: 978-83-7378-261-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl