Dodano produkt do koszyka

Promocja

CZYNNIKI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW UJĘCIE SYSTEMOWE

CZYNNIKI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW UJĘCIE SYSTEMOWE

ANNA DOŚ

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH

Cena: 69.90 zł 62.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7875-665-1

386 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Niniejsza monografia stanowi odpowiedź na brak wiedzy w obszarze czynników CSR oraz systemowych zależności pomiędzy nimi. Prezentuje identyfikację czynników CSR w nurtach ekonomii neoklasycznej, ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej. Zawiera też rozwinięcie podejścia metodologicznego pozwalającego na poprawne zorganizowanie podejścia multidyscyplinarnego do badania zjawiska CSR. Obszerne badania własne przedstawione w książce ukazują, które czynniki instytucjonalne, organizacyjne i indywidualne są istotne dla stopnia zaangażowania badanych przedsiębiorstw w CSR oraz jakie interakcje występują pomiędzy czynnikami tych poziomów.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Rozdział 1. Ewolucja i systematyzacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
1.1. Odpowiedzialność społeczna jako
ścieżka równowagi pomiędzy rynkiem
a państwem - perspektywa dominująca na wczesnym etapie rozwoju koncepcji CSR
1.2. Odpowiedzialność społeczna jako element strategii przedsiębiorstwa -
perspektywa dominująca od drugiej połowy lat 70
1.3. "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa" jako termin naukowy
w świetle prób systematyzacji koncepcji CSR
1.4. Systemowe podejście do analizy czynników CSR

Rozdział 2. Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w paradygmacie ekonomii głównego nurtu
2.1. Autorska propozycja modelu czynników CSR w neoklasycznej teorii
przedsiębiorstwa
2.1.1. Systemowe relacje z otoczeniem jako środowisko kreacji wartości dla właścicieli
2.1.2. CSR jako argument funkcj
i decyzji interesariuszy przedsiębiorstwa
2.2. Teorie pomocnicze w procesie badania związku pomiędzy CSR a wartością dla właścicieli
2.3. Ocena przydatności ekonomii neoklasycznej dla teoretycznej identyfikacji czynników CSR

Rozdział 3. Czynniki społecznej odpowiedzialności w paradygmacie ekonomii instytucjonalnej

3.1. Integracja ekonomicznych i społecznych wymiarów ludzkiego zachowania w obszarze gospodarowania w nauce ekonomii
3.2. Cztery poziomy instytucji O.Williamsona jako czynniki legitymizacji
3.3. Napięcie instytucjonalne w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu
3.4. Ocena przydatności ekonomii instytucjonalnej do teoretycznej identyfikacji czynników CSR

Rozdział 4. Czynniki społecznej odpowiedzialności biznesu
w paradygmacie ekonomii behawioralnej
4.1. Powstanie i rozwój ekonomii behawioralnej jako efekt krytyki neoklasycznej koncepcji racjonalności
4.2. Podejście behawioralne w analizie zachowania kooperatywnego w obszarze
dóbr publicznych
4.3. Modularna analiza indywidualnego poziomu CSR w świetle ekonomii
behawioralnej dóbr publicznych
4.4. Podejście behawioralne w analizie zachowania menedżerów w perspektywie
adaptacji strategii CSR
4.5. Ocena potencjału ekonomii behawioralnej do teoretycznej identyfikacji czynników CSR
Rozdział 5. Metateoretyczne założenia projektowania badańw obszarze CSR
5.1. Ujęcia paradygmatyczne czynników CSR
5.2. Model opisowy czynników społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

Rozdział 6. Ramy koncepcyjne badań własnych
w świetle wstępnej oceny praktyk CSR
6.1. Praktykowanie CSR w XXI wieku i ocena przedsiębiorstw polskich
6.2. Ramy koncepcyjne badań własnych
6.3. Czynniki instytucjonalne CSR występujące na wyższych poziomach instytucji
6.4. Czynniki instytucjonalne CSR występujące na poziomie ładu
6.5. Czynniki organizacyjne CSR
6.6. Czynniki indywidualne CSR

Rozdział 7. Czynniki CSR w praktyce polskich przedsiębiorstw
niefinansowych - wyniki badań własnych
7.1. Wybór metody pozyskania danych
o CSR dla celów badawczych
7.2. Zmienna zależna - poziom zaangażowania w CSR
7.3. Zmienne niezależne uwzględnione w badaniach własnych
7.4. Metoda estymacji parametrów modelu czynników CSR
7.5. Rezultaty i dyskusja
Zakończenie

Aneks

Literatura

Spis równań

Spis rysunków

Spis tabel

Kod wydawnictwa: 978-83-7875-665-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl