CZŁOWIEK DUCHOWOŚĆ WYCHOWANIE IMPULSY MYŚLI O. ANSELMA GRUNA TOM I
red.nauk.ANNA FIDELUS, red.nauk.JAROSŁAW MICHALSKI
Wydawnictwo: DIFIN
Cena: 65.00 zł
51.35 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8085-149-8
321 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Prezentowana monografia to pierwsza część refleksji przedstawicieli różnych dziedzin wiedzy, którzy - każdy z punktu widzenia swojego obszaru badawczego - usiłowali odpowiedzieć na pytania dotyczące znaczenia duchowości w życiu człowieka, w procesie jego rozwoju i wychowania oraz jakie przyjąć konkretne paradygmaty duchowości w ujęciu pragmatycznym, edukacyjnym oraz filozoficznym. W dyskursie dotyczącym duchowych podstaw wychowania znajdujemy się bowiem ciągle w sytuacji, którą można określić jako: między ufnością a ryzykiem. Heurystycznym przewodnikiem po tej niezwykle złożonej i bogatej rzeczywistości został Anselm Grun. Ten niemiecki pisarz, psychoterapeuta i teolog zdaje się koncentrować swoje szerokie i wielowymiarowe poszukiwania wokół koncepcji "pełni człowieczeństwa", co daje nadzieję na odnalezienie nowych impulsów i inspiracji dla samej pedagogiki, zwłaszcza tych z jej ujęć, które otwarte są na integralne spojrzenie na człowieka i mogą zdynamizować złożony proces jego wychowania.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I. Duchowość w wychowaniu
Anselm Grun
Duchowość i sztuka wychowania
Aleksander Nalaskowski
O duchowości i rozpoznawalności miejsc
Wiesława Limont
Czy Teoria Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego jest teorią duchowości?
Marek Chmielewski
Homo spiritualis. Zagadnienie duchowości antropogenicznej
Dariusz Adamczyk
Rozwój: prawo, zobowiązanie i wartość wychowawcza - w służbie człowiekowi (w świetle dokumentu Populorum progressio)
Witold Starnawski
Modele duchowości a wychowanie
Jarosław Michalski
Duchowość a sens cierpienia w perspektywie analizy egzystencjalnej
Część II. Duchowość w praktyce pedagogicznej
Anselm Grun
Duchowość drogą do odkrywania i rozwoju ucznia
Sławomir Chrost
Duchowość w opiniach studentów pedagogiki. Pokolenia 2011 i 2018
Ewa Krawiecka
Integralny wzorzec wzrastania człowieka w Fundacji AMF "Nasza Droga". 20 lat doświadczenia kształtowania młodzieży ku wartościom
Marian Zdzisław Stepulak
Współczesne rozumienie duchowości w obszarze pedagogiki i psychologii
Martyna Czarnecka
Poczucie sensu życia u osób doświadczających choroby przewlekłej: rekomendacje dla praktyki psychopedagogicznej
Beata Płaczkiewicz
Edukacja w klasie integracyjnej i masowej a poziom inteligencji emocjonalnej uczniów
Artur Aleksiejuk
Edukacja i formacja duchowa w ujęciu Aleksieja S. Chomiakowa (1804-1860)
Adam Magruk
Chrystocentryzm prawosławnej duchowości i miejsce metanoi w życiu wiernych
Małgorzata Chudzikowska-Wołoszyn
O wypełnianiu daru człowieczeństwa i podobaniu się Bogu w świetle wychowawczej instrukcji Dhuody z Septymanii (Ĺok. 843)
Paweł Kaźmierczak
Pedagogiczne implikacje teodramatyki Hansa Ursa von Balthasara
Magdalena Sędkiewicz
Praktyczne zastosowanie pedagogiki ignacjańskiej w nauczaniu psychologii w szkole policealnej
Józef Placha
Potrzeba i postulat rozwoju do pełni człowieczeństwa w duchowości Dzieła Lasek
Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza
Literatura jako źródło przeżyć duchowych - polonista w dobie konsumpcjonizmu
Joanna Góźdź
Rozwój duchowy w sztukach walki na przykładzie karate
Anna Fidelus
Resocjalizacja skazanych w ujęciu pedagogiki personalistycznej
Indeks osób
Indeks rzeczowy
Abstract
Kod wydawnictwa: 978-83-8085-149-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.