Dodano produkt do koszyka

Promocja

CZASOPIŚMIENNICTWO REGIONALISTYCZNE W POLSCE

CZASOPIŚMIENNICTWO REGIONALISTYCZNE W POLSCE

RYSZARD KOWALCZYK

Wydawnictwo: SCRIPTORIUM

Cena: 79.90 zł 71.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-62625-63-5

388 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013

Niniejsza książka składa się z pięciu skorelowanych tematycznie rozdziałów, których łącznikiem merytorycznym jest problematyka statusu naukowego i praktycznego czasopisma regionalistycznego.Rozdział pierwszy jest próbą usytuowania poznawczego terminu "czasopismo regionalistyczne", gdzie wyjaśnia się zakres znaczeniowy tego pojęcia. W rozdziale następnym omówiono podstawy ideowe czasopiśmiennictwa regionalistycznego, zaliczając do nich regionalizm i region. Rozdział trzeci przedstawia uwarunkowania społeczno-polityczne działalności periodyków regionalistycznych. W rozdziale czwartym wyodrębniono i scharakteryzowano zasadnicze zadania czasopiśmiennictwa regionalistycznego. Natomiast w rozdziale piątym omówiono rodzaje, typy i funkcje czasopism regionalistycznych. Uzupełnieniem publikacji jest wykaz źródeł i literatury przedmiotu.ze Wstępu

SPIS TREŚCI

WSTĘP

ROZDZIAŁ I.CZASOPISMO REGIONALISTYCZNE - STATUS POJĘCIOWY1.1. Próba definicji1.2. Cecha regionalistyczna1.2.1. Zasadnicze obszary tematyczne czasopism regionalistycznych1.2.2. Sposób narracji1.2.3. Cel działania1.3. Uwagi ogólne

ROZDZIAŁ II.REGIONALIZM I REGION JAKO IDEOWA PODSTAWA CZASOPIŚMIENNICTWA REGIONALISTYCZNEGO2.1. Wprowadzenie2.2. Pojęcie regionalizmu2.2.1. Interdyscyplinarne oblicze regionalizmu2.2.2. Regionalizm jako zjawisko społeczne2.2.3. Tożsamość i świadomość regionalna2.2.4. Społeczno-kulturalny ruch regionalistyczny2.2.5. Geneza i przeobrażenia regionalizmu w Polsce2.3. Pojęcie regionu2.3.1. Region i regionalizm - asocjacje2.3.2. Definicje ogólne regionu2.3.3. Typologia regionu2.3.4. Interdyscyplinarne ujęcia regionu2.3.5. Region w dokumentach integrującej się Europy2.3.6. Tożsamość regionu i tożsamość regionalna mieszkańców2.4. Czynniki ponadnarodowe rozwoju regionu i regionalizmu

ROZDZIAŁ III.UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI PERIODYKÓW REGIONALISTYCZNYCH3.1. Społeczno-polityczne determinanty czasopiśmiennictwa regionalistycznego3.2. Globalizacja i jej wpływ na przeobrażenia społeczności regionalnej i działalność czasopism regionalistycznych3.3. Rola samorządu terytorialnego w rozwoju czasopiśmiennictwa regionalistycznego

ROZDZIAŁ IV.ZADANIA CZASOPIŚMIENNICTWA REGIONALISTYCZNEGO4.1. Kształtowanie świadomości i więzi regionalistycznej oraz postaw regionalistycznych4.2. Przekazywanie dorobku kulturowego regionu oraz międzypokoleniowego doświadczenia kulturowego4.3. Integracja regionu, aktywizacja kulturalna mieszkańców, kształtowanie kapitału kulturowego oraz budowanie spójności społecznej4.4. Badanie, utrwalanie i upowszechnianie historii regionu oraz wiedzy o regionie4.5. Umacnianie tożsamości regionu i związanej z nim symboliki4.6. Werbalizacja regionu i promocja ruchu regionalistycznego4.7. Wpływ na partycypację obywatelską i rozwój regionu4.8. Podtrzymywanie zainteresowania wielokulturowością i szerzenie tolerancji kulturowo-etnicznej4.9. Kształtowanie kultury dialogu publicznego

ROZDZIAŁ V.RODZAJE, TYPY I FUNKCJE CZASOPISM REGIONALISTYCZNYCH5.1. Rodzaje czasopism regionalistycznych5.1.1. Zakres tematyczny5.1.2. Sposób kształtowania treści5.1.3. Motywacja działania5.2. Typy czasopism regionalistycznych5.3. Funkcje czasopism regionalistycznych5.3.1. Pojęcie funkcji5.3.2. Zasadnicze funkcje czasopism lokalnych i regionalnych5.3.3. Specyfika funkcji czasopism regionalistycznych5.3.3.1. Funkcja poznawcza5.3.3.2. Funkcja dokumentacyjna5.3.3.3. Funkcja edukacyjno-socjalizacyjno-kulturowa5.3.3.4. Funkcja integracyjna5.3.3.5. Funkcja perswazyjna5.3.3.6. Funkcja mobilizacyjna5.3.3.7. Funkcja informacyjno-kontrolna5.3.3.8. Funkcja promocyjno-kreacyjna5.3.3.9. Funkcja rozrywkowa

Wykaz źródeł i literatury

Kod wydawnictwa: 978-83-62625-63-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl