Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

CYFROWA ANALIZA DANYCH I PROCESÓW

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

CYFROWA ANALIZA DANYCH I PROCESÓW

EDYTA BRZYCHCZY, KATARZYNA ROSTEK

Wydawnictwo: PWE

Cena: 89.90 zł 71.02 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-208-2596-1

stron: 294

format: B5

oprawa: miękka

rok wydania: 2024

 

W szybko zmieniającym się świecie przedsiębiorstwa muszą z wysoką elastycznością i sprawnością dopasowywać się do nowych warunków gospodarczych, pojawiających się możliwości konkurowania oraz kształtujących się preferencji klientów. Osiągnięcie tak wysokiej sprawności działania nie jest możliwe bez właściwego oprzyrządowania metodycznego i technologicznego. Wśród potencjalnych korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie i realizacja cyfrowej analizy danych w przedsiębiorstwie należy wymienić poprawę jakości podejmowania decyzji, zwiększenie efektywności działań operacyjnych, pogłębienie znajomości klientów oraz ich preferencji, zwiększenie bezpieczeństwa prowadzonej działalności oraz podniesienie skuteczności zarządzania ryzykiem. Uzyskanie tych korzyści wymaga jednak długoterminowych i szeroko zakrojonych działań organizacyjnych, które obejmą zarówno kulturę organizacyjną, organizację pracy, jak i świadome działania na poziomie strategicznym i operacyjnym zarządzania.

Cyfrowa analiza danych w organizacji obejmuje zarówno analitykę zorientowaną na dane (data-oriented) jak i analitykę zorientowaną na procesy (process-oriented). Ta ostatnia, wskazywana jako jedna z najważniejszych innowacji w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi, ma duży potencjał analityczny dla potrzeb ciągłego doskonalenia procesów w organizacjach, co ma niebagatelne znaczenie dla ich funkcjonowania w silnie konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Niniejsza monografia wprowadza czytelnika w oba te zagadnienia, prezentując możliwości oraz pokazując skuteczne sposoby wygenerowania z danych cyfrowych wartości ekonomicznej oraz korzyści biznesowych.

Monografia jako jedna z nielicznych pozycji na rynku łączy w sobie treści dotyczące eksploracji danych oraz procesów, wskazując ich komplementarność i użyteczność dla organizacji w celu pozyskiwania wiedzy do wspomagania procesów decyzyjnych i zarządczych, mających na celu zwiększanie efektywności prowadzonej działalności. Autorki dołożyły starań, aby opracowany tekst zawierał zarówno obszerny i rzetelny kontekst teoretyczny, jak i elementy praktyczne, oparte na doświadczeniach własnych i zweryfikowane w zrealizowanych działaniach projektowych.

SPIS TREŚCI

 

WPROWADZENIE

1. ANALIZA DANYCH – KONTEKST TEORETYCZNY DEFINICJI I POJĘĆ
1.1. Zasoby informacyjne w kontekście zasobów przedsiębiorstwa
1.2. Piramida wiedzy
1.3. Analiza danych
1.4. Analityka biznesowa
1.5. Eksploracja danych
1.6. Odkrywanie wiedzy w danych
1.7. Zależności pojęć analizy danych

2. ANALIZA DANYCH BIZNESOWYCH – KONTEKST ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
2.1. Organizacja oparta na danych
2.2. Strategia zarządzania danymi
2.3. Komunikacja i wizualizacja wyników biznesowych
2.4. Zarządzanie bezpieczeństwem danych i informacji
2.5. Rola danych i analityki biznesowej w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw

3. POZIOMY DOJRZAŁOŚCI ANALIZY DANYCH BIZNESOWYCH
3.1. Analityka opisowa
3.2. Analityka diagnostyczna
3.3. Analityka predykcyjna
3.4. Analityka preskryptywna
3.5. Analityka kognitywna
3.6. Architektura systemu analitycznego

4. METODYKI EKSPLORACJI DANYCH
4.1. CRISP-DM
4.2. SEMMA
4.3. DMKD
4.4. DAD (Dane–Analiza–Decyzja)

5. PROCES EKSPLORACJI DANYCH W PRAKTYCE
5.1. Realizacja przykładowego procesu eksploracji danych w układzie metodyki DAD
5.2. Realizacja przykładowego procesu eksploracji danych w układzie metodyki CRISP-DM

6. ZARZĄDZANIE PROCESAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
6.1. Istota i wyzwania zarządzania procesowego
6.2. Znaczenie i klasyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
6.3. Koncepcja BPM

7. ZASTOSOWANIE EKSPLORACJI PROCESÓW W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM
7.1. Istota eksploracji procesów
7.2. Zastosowania eksploracji procesów
7.3. Oprogramowanie wspomagające eksplorację procesów

8. ZADANIA EKSPLORACJI PROCESÓW
8.1. Odkrywanie modelu procesu
8.1.1. Struktura dziennika zdarzeń
8.1.2. Wybrane języki modelowania procesów
8.1.3. Wybrane algorytmy odkrywania modeli procesów
8.2. Badanie zgodności
8.2.1. Cele badania zgodności procesu w przedsiębiorstwie
8.2.2. Metody badania zgodności
8.3. Analiza procesu
8.3.1. Analiza perspektywy czasowej
8.3.2. Analiza perspektywy organizacyjnej
8.3.3. Analiza perspektywy spraw

9. METODYKA EKSPLORACJI PROCESÓW
9.1. Planowanie i pozyskiwanie danych
9.2. Przygotowanie danych
9.3. Analiza danych
9.4. Ewaluacja i wykorzystanie wyników eksploracji procesów

10. EKSPLORACJA PROCESÓW W PRAKTYCE
10.1. Opis procesu
10.2. Charakterystyka i przygotowanie dziennika zdarzeń
10.3. Odkrywanie modelu procesu
10.4. Badanie zgodności
10.5. Analiza procesu
10.5.1. Analiza perspektywy czasowej
10.5.2. Analiza perspektywy organizacyjnej
10.5.3. Analiza perspektywy spraw

11. AKTUALNE WYZWANIA I KIERUNKI ROZWOJU CYFROWEJ ANALIZY DANYCH I PROCESÓW
11.1. Nowa kategoryzacja zasobów danych analitycznych
11.2. Nowe koncepcje zarządzania danymi
11.3. Nowe koncepcje repozytoriów danych analitycznych
11.4. Rozszerzona analityka biznesowa
11.5. Process Mining 2.0 i przyszłość eksploracji procesów

BIBLIOGRAFIA

SŁOWNIK WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ

INDEKS

Kod wydawnictwa: 978-83-208-2596-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl